TECH SHOW



همانطور که انتظار می رفت مایکروسافت دیشب در کنفرانس خود از تبلت های ویندوز 8 ساخت خود با عناوین Microsoft Surface و Microsoft Pro Surface پرده برداری کرد. این تبلت ها که به نظر برای رقابت مستقیم با iPad اپل ساخته می شوند دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی هستند که به معرفی آنها می پردازیم.


دو نسخه از این تبلت ها عرضه خواهد شد که یکی دارای پردازنده آشنای لپ تاپ ها و PC ها از نوع x86 یعنی چیپست های 28 نانومتری Ivy Bridge اینتل همراه با Windows 8 Pro است و Pro Surface نام دارد و دیگری دارای پردازنده های موبایلی ARM و نسخه RT ویندوز 8 خواهد بود که همان Surface نام خواهد گرفت.


تبلت با ویندوز RT که به تبلت های بازار مانند آیپد و گلکسی تب ها نزدیک تر است دارای قطر تنها 9.3 میلی متر و وزن 676 گرم است. این تبلت دارای حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی خواهد بود و دارای درگاه های USB 2، Micro SD و Micro HD Video و آنتن 2×2 MIMO است و به گفته مایکروسافت با یک قیمت رقابتی با دیگر مدل های مشابه وارد بازار خواهد شد. این تبلت دارای صفحه نمایش 10.6 اینچی از نوع ClearType HD اما با وضوح نامشخص است.

در این تبلت یک پایه Kickstand قرار داده شده که با آن بدون نیاز با کاور می توانید تبلت خود را نگه دارید و اما کاور جادویی آن با اینکه درست مانند یک Smart Cover آیپد به نظر می رسد اما دارای یک کیبرد مجازی QWERTY و تاچ پد حساس به لمس خواهد بود.



نسخه دیگر تبلت که با پردازنده های قوی تری اینتل Ivy Bridge همراه است ویژگی های شبیه تری نسبت به لپ تاپ دارد و با قطر 13.5 میلی متر و وزن 903 گرم به سمت اولترابوک ها پیش رفته است. Pro Surface همچنین دارای حافظه داخلی بیشتر در دو گزینه 64 و 128 گیگابایتی خواهد بود و شامل پورت های USB 3.0، MicroSDXC، Mini Display Port Video و آنتن 2×2 MIMO است. این تبلت که دارای صفحه نمایش ClearType HD با اندازه 10.6 اینچ و وضوح Full HD 1920×1080 پیکسل است قرار است سه ماه دیر تر از Surface وارد بازار شود و قیمتی در حدود اولترابوک ها داشته باشد.



هر دوی این تبلت ها با کاور های Type (با صفحه کلید سخت افزاری) و Touch and Type (صفحه کلید مجازی) سازگار خواهند بود.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




ماه ها است که اخبار مختلفی از ساخت تبلت گوگل به گوش میرسد و همه منتظر بودیم تا چهارشنبه این هفته در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت، شاهد معرفی رسمی آن باشیم. اما گوگل موفق نشد مانند مایکروسافت، مشخصات تبلت اش را تا لحظه آخر مخفی نگه دارد و حالا می توانید با اطمینان نسبتا بالایی با این تبلت آشنا شوید.

این یک تبلت ۷ اینچی است با پردازشگر تگرا ۳ انویدیا که با اندروید جیلی بیلی کار خواهد کرد و قرار است از ماه آینده میلادی وارد بازار بشود.

امروز دفتر استرالیای وبلاگ گیزمودو، توانسته به اسناد آموزشی این محصول دست پیدا کند و تقریبا تمام اطلاعات مربوط به این تبلت در آن مشخص شده است. گجت جدید گوگل Nexus 7 نام دارد و در واقع توسط شرکت ایسوس برای گوگل ساخته شده است. چیزی که قبلا هم آن را می دانستیم.

پردازشگر آن 1.3GHz چهار هسته ای تگرا ۳ انویدیا است و کارت گرافیک آن ۱۲ هسته ای جی فورس به همراه ۱ گیگابایت رم خواهد بود. این تبلت در دو ظرفیت ۸ و ۱۶ گیگابایتی وارد بازار خواهد شد.

نکسوس 7 گوگل به ان اف سی و سرویس گوگل والت هم مجهز است و اگر سراغ نمایشگر بروید متوجه می شوید از نوع IPS با زاویه دید ۱۷۸ درجه است و رزولوشن آن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل می باشد.

یک دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی هم در جلو قرار گرفته و باطری هم ۹ ساعت کار می کند. اما قیمتی که در مورد این تبلت ذکر شده ۱۹۹ دلار برای مدل ۸ گیگابایتی و ۲۴۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایتی است. ضمن اینکه در مدارک لو رفته، ذکر شده که این نخستین دستگاهی خواهد بود که اندروید جیلی بیلی را به همراه دارد.

حالا تقریبا با اکثر مشخصات اصلی تبلت گوگل هم آشنا شدیم و اگر همه چیز درست باشد، این محصولی است که با قیمت ارزان اش تصمیم گرفته به رقابت با دیگر تبلت ها وارد بشود و از همه مهمتر بازار کیندل فایر آمازون را هدف گرفته است. حالا که خود گوگل هم تبلت خودش را معرفی می کند، به نظر شما چه اتفاقی برای فروش بقیه تبلت های اندرویدی از دیگر شرکت ها و البته آی پد و سرفیس خواهد افتاد؟

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


معرفی سری گوشی های اندرویدی سونی اخیرا سرعت بالایی به خود گرفته است، اما یکی از اسمارت فون های سری اکسپریا این شرکت که توجهات بسیاری را به سوی خود جلب نمود، اسمارت فون سونی اکسپریا اس این شرکت می باشد. به نظر شما این اسمارت فون در برابر اسمارت فون جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۳ تا چه حد می تواند رقابت کند؟ این اسمارت فون در چه بخش هایی بر گلکسی اس ۳ برتری دارد و در چه بخش هایی اس ۳ برنده میدان نبرد میان این دو دستگاه است؟


طراحی
هیچ نیازی نیست که شما کارشناس رشته طراحی باشید تا بتوانید تفاوت بین ایده های مهندسان طراح در شرکت سامسونگ و مهندسان طراح شرکت سونی را متوجه شوید. همانطور که دیروز در مقایسه اس ۳ با اپتیموس ۴X HD اعلام هم شد، اس ۳ دارای طراحی کاربرپسند می باشد. در مقایسه با اکسپریا اس نیز به همین صورت است. گلکسی اس ۳ همچنین اسمارت فونی باریک تر با بدنه ای براق تر نسبت به اکسپریا اس می باشد.
اکسپریا اس با طرح مات تری که دارد در دست احساس کاملا متفاوتی را به انسان منتقل می کند، پس اگر این امکان را دارید که هر دو دستگاه را لمس کنید، قبل از خرید حتما این کار را انجام دهید، چرا که در این زمینه نظرها می تواند متفاوت باشد. در مجموع گلکسی اس ۳ اسمارت فونی جمع و جور تر در مقایسه با اکسپریا اس به حساب می آید.


صفحه نمایش

هر دو اسمارت فون دارای صفحه نمایشی فوق العاده می باشند. در یک طرف صفحه نمایش ۴.۸ اینچی HD Super AMOLED گلکسی اس ۳ قرار دارد و در سوی دیگر صفحه نمایش ۴.۳ اینچی LED-backlit LCD سونی اکسپریا اس قرار گرفته است.


همانطور که اعلام شده هر دو صفحه نمایش فوق العاده می باشند، اما به هر حال هر کدام معایب و محاسن خاص خود را نیز دارند. براساس تکنولوژی AMOLED، گلکسی اس ۳ دارای کنتراست و رنگهای زنده بهتری است، اما اکسپریا اس دارای روشنایی فوق العاده و طبیعی تری است. همچنین به دلیل وجود صفحه نمایشی کوچکتر ، Xperia S دارای چگالی پیکسل بالاتر می باشد. ۳۴۲ ppi در مقابل ۳۰۶ ppi گلکسی اس ۳.


بطور کلی تفاوت در این بخش بسیار کم است، اما هنوز هم یک موضوع تخصصی وجود دارد و آن هم ویژگی ماتریکس PenTile گلکسی اس ۳ می باشد.



رابط کاربری

گلکسی اس ۳ دارای اندروید ۴.۰ و رابط کاربری TouchWiz Nature می باشد و این در حالیست که برروی سونی اکسپریا اس اندروید ۲.۳ قرار دارد (البته اندروید ۴.۰ ظاهرا برای آن عرضه شده است ). رابط کاربری آن TimeScape می باشد. اگر ملاک مقایسه نسخه اصلی سیستم عامل و رابط کاربری آن باشد، گلکسی اس ۳ می تواند در این بخش عملکرد بهتری داشته باشد.


پردازنده و حافظه

یکی از ویژگی های قابل توجه گلکسی اس ۳ سامسونگ پردازنده ۴ هسته ای Exynos آن می باشد. برروی اکسپریا اس سونی نیز یک پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی و ۲ هسته ای Snapdragon قرار گرفته است. به هر حال مشخص است که گلکسی اس ۳ دارای عملکرد بهتری است اما این به معنای بد بودن سونی اکسپریا اس نیست چرا که نسبت به سخت افزار عملکرد این گوشی نیز فوق العاده می باشد.



در بخش رم هر دو دستگاه مشابه می باشند و از ۱ گیگابایت رم استفاده می کنند که برای اجرای اپلیکشن ها کافی به نظر می رسد. در قسمت ذخیره سازی اطلاعات، همانطور که می دانید GS III در سه مدل ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگاباتی عرضه می شود، با قابلیت گسترش بوسیله مایکرواس دی تا ۶۴ گیگابایت. در طرف دیگر اسمارت فون تولیدی سونی دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است که البته کاربر امکان گسترش آن را ندارد، چرا که اسلات microSD برروی آن وجود ندارد.


دوربین

اختلافات زیادی در بخش دوربین این دو اسمارت فون وجود ندارد، اگر چه تفاوت های اندک موجود هم قابل توجه می باشند. به نظر می رسد که اکسپریا اس کمی بیشتر یک گوشی دوربین محور می باشد، از آنجا که دارای یک دکمه اختصاصی برای شاتر دوربین می باشد. منوی آن نیز پر از تنظیمات مختلف برای دوربین می باشد، اما رابط دوربین در گلکسی اس ۳ کارایی بیشتری دارد و می توان کارهای بیشتری با آن انجام داد.


دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اکسپریا اس واقعا فوق العاده است، در واقع دوربین این اسمارت فون می تواند تصاویری جذاب تر نسبت به اس ۳ بگیرد که در این بین می بایست از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی این اسمارت فون تشکر کرد! البته نکته ای هم در این بین وجود دارد و آن این است که تصاویر گرفته شده با اس ۳ دارای نویز کمتری نسبت به اکسپریا اس می باشد ولی علاوه بر نویز کمتر ، جزئیات کمتری را هم به نمایش می گذارد.


کیفیت تماس

هر دو اسمارت فون Samsung Galaxy S III و Sony Xperia S دارای کیفیت تماس بالایی می باشند. هر دو دارای صدایی بسیار شفاف و واضح در بخش ارسال و دریافت صدا می باشند به این دلیل که هر دو دارای تکنولوژی های لغو نویز می باشند. در بخش loudspeaker، اسمارت فون اکسپریا اس عملکرد بهتری دارد.



باتری

باتری اسمارت فون اکسپریا اس یک باتری ۱۷۵۰ mAh می باشد که با استفاده از آن می توان تا ۸.۵ ساعت در حالت ۳ جی به انجام مکالمه پرداخت و این نشان دهنده عملکرد خوب باتری این دستگاه است. باتری ۲۱۰۰mAh گلکسی اس ۳ نیز عملکرد خوبی دارد و در حالت ۳ جی می توان تا ۱۱ ساعت مکالمه داشت.


جمع بندی

بطور کلی . با توجه به جدیدتر بودن گلکسی اس ۳ به نظر می رسد که این اسمارت فون در رتبه بالاتری نسبت به اسمارت فون اکسپریا اس قرار می گیرد، اما همانطور که متوجه شدید اکسپریا اس هم دارای عملکرد بسیار خوبی است. در بخش سیستم عامل، طراحی و بازدهی، اس ۳ می تواند دستگاه برتر باشد، اما در بخش های دوربین و حتی کیفیت تماس اکسپریا می توان گزینه برتری باشد، ضمن اینکه از ویژگی های نرم افزاری جدید گلکسی اس ۳ و همچنین قیمت آنها نیز نباید غافل شد. به هر حال مانند همیشه انتخاب با شماست.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


طی چند ماه گذشته اسمارت فون lumia 900 خود را بعنوان رقیبی جدی برای اسمارت فون های برتر بازار معرفی نموده است. مطمئنا یکی از رقبای جدی آن اسمارت فون گلکسی اس ۳ سامسونگ می باشد که در روزهای گذشته به مقایسه آن با سایر اسمارت فون های مطرح پرداختیم. اما هم اکنون زمان آن است تا ببینیم که کدامیک از این ۲ اسمارت فون برتر هستند؟ مزایا و معایب هر کدام در مقایسه با دیگری چیست؟
فقط به این نکته توجه داشته باشید که در این بررسی، نسخه ای از اسمارت فون گلکسی اس ۳ با لومیا ۹۰۰ مقایسه شده که دارای قابلیت ۴G LTE است. یعنی این اسمارت فون دارای پردازنده ۲ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon به همراه ۲ گیگابایت رم می باشد.
طراحی
در نگاه اول آن چیزی که به ذهن ما می رسد این موضوع می باشد که تفاوت های بسیاری در مقایسه ظاهر این دو اسمارت فون وجود دارد. گلکسی اس ۳ باریکتر و سبک تر است. نکته مهم دیگر این است که کیفیت ساخت بدنه لومیا ۹۰۰ که از پلی کربنات می باشد، به نظر مقاوم تر از رقیب معروف خود می رسد. هر دو گوشی دارای دکمه های خازنی در زیر صفحه نمایش خود هستند ولی Galaxy S III دارای یک کلید فیزیکی Home نیز می باشد.
در مورد دکمه های فیزیکی که در اطراف دستگاه قرار دارند، ما Galaxy S III را در این زمینه برتر از لومیا ۹۰۰ می دانیم.


صفحه نمایش

به سادگی می توان تشخیص داد که صفحه نمایش گلکسی اس ۳ توجهات بیشتری را به خود جلب می کند. صفحه نمایش ۴.۸ اینچی HD Super AMOLED با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی آن در مقابل صفحه نمایش ۴.۳ اینچی WVGA ClearBlack AMOLED با رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل لومیا ۹۰۰، صفحه نمایشی بهتر می باشد اگر چه صفحه نمایش لومیا ۹۰۰ هم زیبا و خوب است.


هر دو صفحه نمایش دارای زاویه دید بسیار خوبی هستند و رنگها را طبیعی و خوب نشان می دهند، اما بطور کلی صفحه نمایش گلکسی اس ۳ در این بخش عملکرد بهتری دارد.


سیستم عامل و رابط کاربری

در این بخش جدال دو سیستم عامل را شاهد هستیم. یک اسمارت فون اندرویدی در مقابل یک اسمارت فون ویندوزفون. نیازی به گفتن نیست که هر کدام از آنها نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند. در یک طرف سیستم عامل اندروید ۴.۰ به همراه رابط کاربری TouchWiz Nature گلکسی اس ۳ قرار دارد که دارای ویژگی های نرم افزاری چون S Voice, S Beam, ShareShot, AllShare, SmartStay و GroupCast می باشد، و در طرف دیگر ویندوز فون ۷.۵ Mango به همراه صفحه استارتی پویا و سهولت استفاده قرار دارد.


به هر حال این بخش هم همانند بخش طراحی کلی دستگاه تا حدود زیادی انتخاب شخصی و سلیقه ای است.


پردازنده و حافظه

ما در اینجا شاهد یک مثال بسیار خوب هستیم که چرا بعضی اوقات سخت افزارها نمی توانند بازدهی دستگاه را تضمین کنند. همانطور که عنوان شد این نسخه از گلکسی اس ۳ دارای پردازنده ۲ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon S4 با ۲ گیگابایت رم می باشد و در طرف دیگر پردازنده تک هسته ای ۱.۴ گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon لومیا ۹۰۰ با ۵۱۲ مگابایت رم قرار دارد. با اینکه در نگاه اول گلکسی اس ۳ می بایست برنده مطلق باشد، اما این دو اسمارت فون دارای عملکردی تقریبا شبیه به هم می باشند.



در لومیا ۹۰۰ مقدار حافظه داخلی که در اختیار کاربر قرار دارد ۱۳.۶۱ گیگابایت می باشد و این در حالی است که در این نسخه از اسمارت فون گلکسی اس ۳، حدود ۱۲.۰۵ گیگابایت حافظه در اختیار کاربر قرار می گیرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که با استفاده از یک اسلات microSD می توان حافظه داخلی اس ۳ را گسترش داد، امکانی که در لومیا ۹۰۰ وجود ندارد.


دوربین

هنگامی که بحث عکاسی با این اسمارت فون ها به میان می آید، هر دو دارای دوربینی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس و LED flash هستند، اما لومیا ۹۰۰ دارای تاییدیه اپتیکی Carl Zeiss می باشد. به هرحال کیفیت عکاسی در هر دو اسمارت فون تقریبا شبیه به هم می باشد.


در بخش فیلمبرداری گلکسی اس ۳ دارای قابلیت ضبط ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p است در صورتی که لومیا ۹۰۰ ویدئوهایی تا کیفیت ۷۲۰p را ضبط می کند بعلاوه هر دو دارای دوربینی در جلو اسمارت فون می باشند که در این بخش عملکرد گلکسی اس ۳ بهتر می باشد.



کیفیت تماس و باتری

خوشبختانه هر دو دستگاه در این بخش دارای کیفیت صدایی قابل قبولی می باشند. صدایی واضح و شفاف. در بخش باتری لومیا ۹۰۰ عملکرد بهتری دارد، بدین صورت که در انجام تست ها مختلف، گلکسی اس ۳ انرژی خود را در ۱ روز تمام شده دید و این در حالی است که لومیا ۹۰۰ می تواند با انجام همان تست ها تا ۱ روز و نیم دوام بیاورد. البته به این نکته توجه داشته باشید که قابلیت LTE موجب مصرف سریعتر انرژی باتری می شود.


جمع بندی

یکی از نکات مهمی که هر کاربر در انتخاب یکی از این دو دستگاه قبل از هر چیز دیگری می بایست مورد توجه قرار دهد، بخش پلتفرم می باشد و می بایست به این نکته توجه کند که به کدامیک از این دو پلتفرم بیشتر علاقمند است و یا کدامیک جوابگوی نیازهای او می باشد.


بدون شک لومیا ۹۰۰ یک گزینه عالی است که با طراحی شیک و زیبایی که دارد نظرات بسیاری را به سمت خود جلب نموده است، اما به هر حال و بطور کلی هر دو اسمارت فون بسیار قدرتمند، شیک و دارای ویژگی های خوبی می باشند، اما مثل همیشه انتخاب با شماست.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


مروگر گوگل کروم در نهایت در موقعیتی قرار گرفت که آن را بعنوان محبوب ترین مرورگر جهان قرار می دهد. بعد از یک صعود مداوم و مستمر از هنگامی که این مرورگر توسط گوگل عرضه شد یعنی از سپتامبر ۲۰۰۸ که نسخه بتا برای سیستم عامل ویندوز مایکروسافت منتشر شد.
مرورگر گوگل کروم در حال حاضر در صدر بهترین مرورگرها قرار گرفته است و اینترنت اکسپلورر معروف مایکروسافت را به زیر کشیده است، یعنی موقعیتی که مدتها اینترنت اکسپلورر در اختیار داشت هم اکنون از دست این مرورگر خارج شده است. این اطلاعات براساس گزارشات و آمارهای Statcounter بدست آمده است.
Statcounter قبلا در گزارشی نشان داده بود که تنها در یک روز یعنی در ۱۸ مارس، گوگل کروم این عنوان را از اینترنت اکسپلورر گرفته است، اما هم اکنون و در May 2012، این ماه تبدیل به ماهی شده که کروم موفق به گرفتن جایگاه اینترنت اکسپلورر شده است.
شاید مهمترین دلیل این اتفاق، سرعت بالای این مرورگر، وجود extensions های متنوع و توسعه و پشتیبانی از زبانهای مختلف باشد. نظر شما در مورد این مرورگر چیست؟ شما دلیل اصلی پیشرفت این مرورگر را در چه می دانید؟

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

كمپانی سونی گوشی جدیدی را تحت عنوان Xperia GX‌ ارائه خواهد داد كه این گوشی دارای یك دوربین 13 مگاپیكسل می باشد و اكنون بصورت غیر رسمی تصاویری كه با دوربین این گوشی گرفته شده در وب منتشر شده است اگرچه درحال حاضر قضاوت در رابطه با كیفیت دوربین در سونی Xperia GX‌ زود است. ظاهرا این تصاویر در سالن گوشی های هوشمند Docomo گرفته شده كه نمونه اولیه GX در آن سالن موجود بود. مدل این گوشی SO-O4D می باشد.

كمپانی سونی تاكنون در رابطه با عرضه گوشی های جدید GX و SX در بازارهای جهانی اطلاعاتی ارائه نداده است و كمی عجیب است كه نسخه جهانی آن در سالن Docomo به نمایش گذاشته شود. بنابراین می توان گفت كه Xperia GX‌ برای خارج از بازار ژاپن فقط یك شایعه است.



نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




مدتی بود که شایعاتی پیرامون اسمارت فون HTC Desire C به گوش می رسید و حتی تصاویری از آن نیز در وبسایت ها مختلف منتشر شد. اما امروز شرکت HTC رسما آخرین اسمارت فون خود که دارای سیستم عامل اندروید ۴.۰ می باشد را معرفی نمود، دستگاهی که به نظر می رسد دارای قیمت مناسبی برای خرید باشد.

HTC Desire C دارای صفحه نمایش ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۳۲۰ پیکسل بعلاوه بک پروسسور ۶۰۰ مگاهرتزی و رمی ۵۱۲ مگابایتی است. حافظه داخلی این دستگاه ۴ گیگابایت است و به همراه این اسمارت فون ۲۵ گیگابایت فضای Dropbox به خریدار داده می شود.

دوربینی که برروی این اسمارت فون قرار گرفته ۵ مگاپیکسل و باتری آن ۱۲۳۰ mAh می باشد. این اسمارت فون قرار است در همین ماه و ابتدا در اروپا برای فروش عرضه شود و قیمت آن حدود ۲۰۰ یورو خواهد بود. HTC Desire C در رنگ های مختلفی از جمله قرمز، سفید و مشکی عرضه میشود ضمن اینکه این اسمارت فون از تکنولوژی Beats Audio بهره می برد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ظاهرا اپل زياد از اين خبر خوشنود نبوده.(اگر غير از اين بود بايد تعجب مي كرديم)
جديدا وقتي همان سوال "بهترين گوشي همراه چيست" را از Siri مي پرسيد.جواب siri با جواب هميشگي متفاوت است و ديگر خبري از Nokia lumia 900 نيست.
جواب جديد siri اين است:
wait… there are other phones?


يعني: صبر كن... مگر گوشي ديگري هم هست؟

يا
you're kidding, right?


يعن: شوخي ميكني؟


يا: The one you'r Holding.


يعني: هموني كه الان در درستته

به هر حال siri يك جواب هوشمند و بر اساس آمار و ارقام اينترنتي را با يك جواب كاملا از پيش تنظيم شده و تبليغاتي تعويض كرده.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نوکیا به طور رسمی عرضه گوشی هوشمند Nokia 808 PureView به ایران را رسما اعلام کرد.





Nokia 808 PureView پس از معرفی جهانی در ماه فوریه (بهمن) تاکنون (که هنوز به صورت رسمی نیز عرضه نشده است) چندین جایزه دریافت کرده است که مهم ترین آنها عبارتند از جایزه بهترین محصول جدید بین تلفن‌های همراه و تبلت‌ها در کنگره جهانی موبایل 2012 و همچنین بهترین ابتکار در تصویربرداری از TIPA 2012 .


پس از ارائه Nokia 808 به خبرنگاران جهت تست و کار با گوشی، مراسم معرفی این تلفن همراه با سخنرانی فروهر فروتن، مدیر شرکت نوکیا در ایران آغاز شد. ایشان ضمن امیدواری زیاد به موفقیت Nokia 808 ، آن را با N8 مقایسه کرد و پیش بینی موفقیتی بیش از N8 را برای این گوشی داشت.





پس از ایشان، ، مدیر بازاریابی نوکیا در ایران (وحید کاظم آبادی نجف آبادی) به روی صحنه آمدند و اعلام کردند بر اساس نظر سنجی و تحقیقات شرکت نوکیا در ایران، پر کاربرد ترین و پرطرفدار ترین ویژگی یک تلفن همراه در ایران، پس از قابلیت ارسال SMS، با اختلاف زیاد دوربین و بخصوص کیفیت عکسبرداری آن می باشد.


اما میزبان اصلی این مراسم، وسا یوتیلا، مدیر بازاریابی گوشی های شرکت نوکیا بود. ایشان طی کنفرانسی مفصل، به معرفی، قابلیت های جدید و خلاقیت های بکار رفته در دوربین Nokia 808 پرداختند و آن را نه تنها یک دوربین بسیار قدرتمند، بلکه تلفن همراهی هوشمند و پیشرفته مجهز به باکیفیت ترین دوربین بازار نامیدند. ایشان ضمن معرفی و بررسی نو آوری های بکار رفته در دوربین این تلفن همراه اظهار کردند که از لحاظ کیفیت عکسبرداری، هیچ گوشی دیگری حتی توان نزدیک شدن به Nokia 808 را نیز ندارد. آقای یوتیلا اضافه کردند تکنولوژی و نو آوری های بکار رفته در این تلفن همراه در انحصار نوکیا می باشد و به همین دلیل تا مدت ها هیج شرکتی قادر به عرضه تلفن همراهی که توان رقابت با دوربین این تلفن همراه را داشته باشد را ندارد.





وسا یوتیلا در ادامه صحبت های خود اضافه کردند، تاکنون مردم هیچ گاه از دوربین های تلفن های همراه خود به عنوان دوربینی اصلی استفاده نمی کردند اما Nokia 808 با برطرف کردن مشکل عکاسی در نور کم و ارائه عکس هایی سوپر شفاف، استانداردهایی جدید به دنیای عکاسی معرفی کرد و به راحتی و در موارد متعددی می تواند جایگزینی قابل حمل برای دارندگان دوربین های دیجیتتال پیشرفته (و البته بسیار گرانقیمت) سری SLR باشد.


ایشان ضمن توضیح نحوه کار تکنولوژی PureView ادامه دادند که این نو آوری باعث شده عکس های گرفته شده در حالت 5 مگاپیکسل با این دوربین، از تمامی تلفن های همراه پر طرفدار حال حاضر جهان با کیفیت 8 مگاپیکسل نیز قدرتمند تر باشند.


مدیر بازاریابی گوشی‌های هوشمند سیمبین نوکیا گفت: «فناوری PureView استاندارد عملکرد تصویربرداری در صنعت گوشی‌های هوشمند را ارتقا داده است. ما تصمیم داریم PureView را برای گوشی‌های هوشمندی که در آینده وارد بازار می‌شوند نیز توسعه دهیم و دوباره تجربه تصویربرداری را متحول کنیم.»





اما نکته قابل توجه که وسا یوتیلا در ادامه صحبت های خود به آن اشاره کردند این که این تکنولوژی در انحصار Nokia 808 نخواهد بود و در آینده نچندان دور، ضمن توسعه بیشتر تکنولوژی PureView، شاهد عرضه این دوربین قدرتمند بر روی سایر پلتفرم های نوکیا و مهم تر از همه ویندوز فون خواهیم بود.


آقای یوتیلا در ادامه به ضبط ویدیوییfull HD 1080p با قابلیت 4 برابر بزرگنماییِ بدون افت کیفیت این گوشی اشاره کردند. همچنین، این گوشی، اولین گوشی دنیا با فناوری ضبط توانمند صدا (Nokia Rich Recording) است. این فناوری امکان ضبط صدا با کیفیتی نظیر سی‌دی را فراهم می‌کند. چنین کیفیتی پیش از این تنها با استفاده از میکروفون خارجی امکان‌پذیر بود.





Nokia 808 PureView با قیمت جهانی 600 دلار (پیش از کسر مالیات) تا پایان سه ماهه دوم سال 2012 به بازارهای جهانی و همزمان ایران عرضه خواهد شد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




خب، به گمانم حالا زمان مناسبی است که به مقایسه این گل سر سبد سامسونگ با دیگر رقبای فعلی موجود در بازار بپردازیم. اما گلکسی سوم با کدام یک از محصولات فعلی بازار باید مقایسه گردد و چه جنگاورانی در مقابل آن ایستاده اند؟ در اینجا آیفون 4S اپل، اچ تی سی One X و لومیا ۹۰۰ مایکروسافت را از نظر صفحه نمایش، پردازنده، دوربین، باتری، تراکم پیکسل و ... در برابر یکدیگر گذاشته ایم.

به گمانم حالا بهتر می توانید در خصوص امکانات Samsung Galaxy S III نظر داده و انتخاب مناسب تان را داشته باشید.




نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , alimohades.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com