TECH SHOW




 

گویا دوباره یکی از اعضای خانواده نکسوس و دارندگانش از دریافت جدیدترین نسخه اندروید محروم شده‌اند. نکسوس S ساخت سامسونگ که دومین تلفن هوشمند سری نکسوس است، و البته در کنار آن تبلت موتورولا Xoom، به اندروید 4.2 ارتقا نخواهند یافت و بنا به گفته یکی از تکنیسین های گوگل، اندروید 4.1.2 آخرین ارتقای پلتفرم رسمی آنها از سوی تیم اندروید خواهد بود.
برخی کاربران عضو سوم خانواده تلفن های هوشمند نکسوس، یعنی گلکسی نکسوس به تازگی از دریافت اندروید 4.2 رسمی خبر داده اند و بنابراین می‌توان گفت که از این جهت خطری آنها را تهدید نمی‌کند و برای کل کاربران این تلفن، به زودی بسته ارتقا از راه خواهد رسید.
اما نکته جالب اینجا است که گلکسی S و Xoom نیز تقریباً همزمان با گلکسی نکسوس و به سرعت از بستنی حصیری به جیلی بیلی ارتقا یافتند. حال مشخص نیست که چه تفاوت خاصی بین اندروید 4.1 و 4.2 وجود دارد که مانع از ارتقای آنها به آخرین نسخه اندروید شده.
 
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

طوفان Sandy، کنفرانس مهم گوگل را کنسل کرد ولی این امر نتوانست جلوی معرفی نکسوس های جدید را بگیرد. روز 29 اکتبر گوگل با همکاری ایسوس، سامسونگ و ال‌جی، اعضای جدید خانواده‌ی نکسوس را رسما معرفی کرد. این محصولات LG Nexus 4 و ASUS Nexus 7 32GB و Samsung Nexus 10 نام دارند.
اولین محصول معرفی شده، نسل چهارم گوشی‌های نکسوس است که این بار با همکاری LG ساخته شده است. این گوشی Nexus 4 نام دارد که پیش‌تر اطلاعات آن به بیرون درز کرده بود و تقریبا تمام مشخصات آن معلوم می‌باشد. طراحی این گوشی بسیار شبیه به نسل سوم نکسوس یعنی Samsung Galaxy Nexus است. این گوشی 9.1 میلی‌متر ضخامت داشته و تنها 139 گرم وزن دارد.Nexus 4 دارای صفحه نمایشی 4.7 اینچی از نوع WXGA True HD IPS Plus با دقت 768x1280 بوده که به روکش ضد خش Corning Gorilla Glass 2 نیز مجهز شده است.
از لحاظ سخت افزاری، Nexus 4 کاملا مشابه LG Optimus G است. پردازنده‌ی چهار هسته ای Snapdragon S4 Pro و دو گیگابایت حافظه‌ی RAM، وظیفه انجام محاسبات مختلف را بر عهده دارند. پشت این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی و در بالای صفحه نمایش دوربین دوم 1.3 مگاپیکسلی تعبیه شده‌اند. و در نهایت یک باتری 2100 میلی آمپری، Nexus 4 را تغذیه می‌کند. نکته‌ی جالب در مورد Nexus 4، پشتیبانی آن از تکنولوژی‌های شارژ بی سیم است. اما سیستم عامل این گوشی نیز نسخه جدید سیستم عامل اندروید یعنی نسخه 4.2 می‌باشد. از قابلیت‌های اصلی اضافه شده در اندروید 4.2، می‌توان به این موارد اشاره کرد: رابط کاربری دوربین تغییرات چشمگیری داشته است. حالت جدیدی به نام کره‌ی تصویر (Photo Sphere) اضافه شده است که به کاربر امکان می‌دهد که بتواند عکس‌های بسیار زیبای 360 درجه ای ثبت کند. سپس نوبت به کیبورد سیستم عامل می‌شود که قابلیت جدیدی به نام Gesture Typing به آن افزوده شده است. این قابلیت دقیقا همانند عملکرد نرم افزار Swype می‌باشد و کاربر می‌تواند به جای انتخاب کردن کلیدهای کیبورد، انگشت دست خود را روی کلیدهای مورد نظر حرکت دهد. Voice Typing نیز در اندروید 4.2 به صورت آفلاین عمل می‌کند. بالاخره امکان تعیین چند اکانت کاربری (همانند ویندوز) به اندروید اضافه شد! کاربران می‌توانند صفحه های Home جداگانه داشته و برنامه‌ها، ویجت ها و بازی‌های متفاوتی دارند. البته این امکان فقط بر روی تبلت ها وجود خواهد داشت. اندروید 4.2 امکانی به نام Wireless Mirroring دارند که به کمک می‌توانید به راحتی هر آنچه را که بر روی محصول اندرویدی خود می‌بینید، به تلویزیون خود (در صورتی که هر دو دستگاه به یک شبکه‌ی Wi-Fi متصل شده باشند) انتقال دهید و آخرین امکان اضافه شده Daydream نام دارد و به کمک آن می‌توانید اطلاعات و تصاویر جالبی را هنگامی که گوشی در حالت Lock است مشاهده کنید. این گوشی با سیستم عامل اندروید 4.2، در دو مدل 8 و 16 گیگابایتی و از اواسط ماه نوامبر وارد بازار خواهد شد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




 

در میان اخبار گوگلی امشب تبلت نکسوس 7 هم با مشخصات جدید معرفی شده است. حالا می توانید مدل ۳۲ گیگابایتی نکسوس 7 را با پشتیبانی از شبکه موبایلی HSPA+ و البته GSM با قیمت ۲۹۹ دلار بخرید. این مدل به صورت آنلاک فروخته می شود و بنابراین در ایران نیز روی شبکه تلفن همراه کار خواهد کرد.

در کنار آن قیمت مدل های وای-فای نیز کاهش یافته است. مدل ۱۶ گیگابایتی حالا ۱۹۹ دلار قیمت دارد. (قیمت قبلی این مدل ۲۴۹ دلار بود) و مدل ۳۲ گیگابایتی وای-فای ۲۴۹ دلار است.

نکسوس 7 جدید هم از ۲۳ آبان وارد بازار خواهد شد.
 
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀



اپل در سال ۲۰۰۸ اپ‌استور خود را بصورت رسمی راه‌اندازی کرد و کمی بعد نیز اندروید مارکت که بعد‌ها به گوگل پلی تغییر نام یافت، راه‌اندازی شد. طی این چهار سال، اپل همواره تعداد بیشتر اپلیکیشن‌های تحت سیستم‌عامل iOS را به رخ اندروید و گوگل می‌کشید و همواره از آن به عنوان یک برتری برجسته یاد می‌کرد. حال اندروید بالاخره توانست از نظر تنوع و تعداد اپلیکیشن‌ها به iOS برسد و نرم‌افزارهای اندرویدی از مرز ۷۰۰ هزار عنوان گذر کردند.

هرچند تعداد اپلیکیشن‌ها تنها معیار برتری یک سیستم‌عامل نسبت به دیگری نیست و هنوز برخی از نرم‌افزارها، نسخه جدید خود را ابتدا برای iOS و سپس برای اندروید منتشر می‌کنند. اما وقتی نوبت به نرم‌افزارهای محبوب و پر استفاده می‌رسد، نسخه مربوط به پلت‌فرم‌های مختلف، همزمان ارائه می‌شوند.
حالا که اندروید از نظر تعداد عناوین نرم‌افزاری به iOS رسیده است، دغدغه مهم و اساسی گوگل تمرکز برروی نرم‌افزارهای اختصاصی تبلت و ایجاد درآمدزایی بیشتر برای توسعه دهندگان نرم‌افزارهای مبتنی بر اندروید خواهد بود. به هر حال احتمالا دیگر در کنفرانس‌های اپل، عبارت بیشترین تعداد نرم‌افزار را نخواهیم شنید.
اگر شما هم طرفدار اندروید هستید می‌توانید، این لحظه را جشن بگیرید

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


تبلت نکسوس ۱۰ گوگل که توسط سامسونگ ساخته شده است رسما معرفی شد. بدون شک بزرگترین ویژگی این تبلت، صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی آن با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل می باشد که دارای چگالی پیکسلی ۳۰۰PPI است. چگالی پیکسلی آن بیشتر از چگالی پیکسلی آیپد با ۲۶۴PPI می باشد.
نکسوس ۱۰ در درون خود از چیپ ست Exynos 5 سامسونگ که دارای ۲ هسته ۱.۷ گیگاهرتزی ortex-A15، جی پی یو چهار هسته ای Mali T-604 و ۲ گیگابایت رم است بهره می برد. سیستم عامل آن نیز اندروید ۴.۲ می باشد.
به گفته شرکت گوگل، باتری این دستگاه حدود ۹ ساعت دوام دارد اگر چه متاسفانه ظرفیت آن هنوز مشخص نیست. نکسوس ۱۰ قرار است از ۱۳ نوامبر در کشورهای آمریکا، انگلستان، استرالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، کانادا و ژاپن در دسترس قرار گیرد. قیمت آن برای نسخه ۱۶ گیگابایتی ۳۹۹ دلار و برای نسخه ۳۲ گیگابایتی ۴۹۹ دلار می باشد.

 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خواهر برادرها همیشه با یکدیگر مقایسه میشوند. به همین دلیل آنقدر ها هم عجیب و دور از انتظار نیست که بخواهیم آیپد مینی را با نسل چهارم آیپد جدید مقایسه کنیم.
بدون شک دلائل زیادی وجود دارد که بخواهید آیپد جدید و ۱۰ اینچی را به آیپد مینی ترجیح دهید، مانند پردازنده سریع تر. اما آیپد مینی را میتوان به راحتی در یک دست گرفت و خوشبختانه هر ۲ با قابلیت ۴G عرضه میشوند.
دلائل زیادی میتواند برای هر فرد وجود داشته باشد که یکی از این ۲ تبلت را به دیگری ترجیح دهد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با معرفی سرفیس و شنیده شدن خبرها مبنی بر حمله گوگل به بازار تبلت‌های 10 اینچی، اپل احساس خطر کرد و باید واکنشی سریع به این تهدیدهای رقابتی و تحدیدهای درآمدی نشان می‌داد. و حالا چندین اسب بخار... ببخشید! یک چیپ پردازشی جدید با توان پردازشی و گرافیکی بالاتر و به نام A6X را در قلب خود جای داده که سرعت آن را به ورای ابرها می‌برد.

فیل شیلر گفت: «ما خیلی از رقبا جلوتر هستیم و من حتی نمی‌توانم آنها را در آینه عقب ببینم.» تشخیص میزان واقعیت این حرف به عهده شما. حالا A6X با توان پردازشی و گرافیکی به میزان 2 برابر بیشتر از A5X در قلب آیپد 9.7 اینچی جای گرفته. این افزایش توان، روان بودن و سرعت اجرای سیستم عامل iOS و اپلیکیشن‌ها را قطعاً هم سطح آیفون 5 خواهد کرد. و از آنجا که معماری اختصاصی اپل در آن لحاظ شده، پس مصرف باتری آن نیز بهینه خواهد بود و این یعنی عمر باتری با یک بار شارژ حداقل 10 ساعت خواهد بود. appleipadminiliveblog20124907.jpgدوربین جلو حالا HD با کیفیت فیلمبرداری 720p است. وای-فای، بلوتوث و البته کانکتور جدید Lightning راه‌های ارتباطی آن با دنیای خارج هستند که در مدل سلولار باید به آنها قابلیت 4G LTE را هم افزود.

درباره اینکه ضخامت و وزن آیپد نسل چهارم کاهش یافته یا خیر چیزی گفته نشد پس منتظر به روز رسانی سایت اپل در این باره می‌مانیم. قیمت نیز مشابه نسل‌های قبلی آیپد مانده. از این به بعد دیگر باید و منتظر به روزرسانی آیپد در اواخر پاییز-اوایل زمستان باشیم؟ به احتمال فراوان بله، البته به همراه برادر کوچکترش آیپد مینی.


 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 





شایعات منبی بر وجود Apple iPad Mini مدت زیادی بود که به گوش میرسید،ولی این تبلت بالاخره به طور رسمی معرفی شد.اپل به تازگی اخرین دستگاه مبتنی بر iOS یعنی iPad Mini 7.9 اینچی را معرفی کرده است.





به نظر میرسد از آنجایی که iPad Mini واقعی است،اپل تغییراتی را در این تبلت به وجود آورده است.این تبلت از یک صفحه نمایش 7.9 اینچی LED backlit IPS با رزولوشن 1024*768 استفاده میکند، همانند نسل اول و دوم iPad 9.7 اینچی.این دفعه به لطف صفحه ی کوچکتر،تراکم پیکسل نیز بیشتر شده و به 163ppiافزایش یافته است.



iPad Mini از یک پردازنده ی قدیمی Apple A5 که در iPad 2 استفاده شده بود استفاده میکند.برای یاد آوری این پردازنده شامل 1GHz دو هسته ای ARM Cortex-A9،پردازنده ی گرافیکی PowerVR SGX543MP2 و 512 مگابایت رم است.پورت سریع السیری که در iPhone معرفی شد نیز دیده میشود.




iPad Mini همچنین از یک دوربین عقب 5 مگاپیکسلی(iSight) با توانایی ضبط HD است.دوربین جلوی این تبلت نیز توانایی ضبط HD را داراست.





Apple iPad mini از هفته ی آینده برای پیش فروش گذاشته خواهد شد و از تاریخ 2 نوامبر عرضه خواهد شد.مدل اصلی با قیمت $329 و مدل های 32 و 64 گیگابایتی $429 و $529 عرضه خواهد شد.مدل Wi-Fi+Cellular نیز با ظرفیت 16 گیگابایت با قیمت $459 عرضه خواهد شد.



نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

فیل شیلر با نمایش دادن تصویر آیمک 2012 و سپس ساکت ایستادن در کنار آن اجازه داد حضار به شدت این محصول جدید را که با طراحی نو از راه رسیده تشویق کنند. محصولی با طراحی جذاب که شیشه جلوی آن لبه تا لبه دستگاه (به جز حاشیه پایین) را پوشانده.

تا وقتی که شیلر آن را نچرخانده بود فکر می‌کردیم کمتر از 2.5 سانتی متر ضخامت داشته باشد ولی این‌طور نیست، بلکه ضخامت بدنه به طرزی هوشمندانه از لبه‌ها تا نقطه اتصال به پایه در پشت، به تدریج افزایش یافته. در واقع ضخامت دستگاه در جایی بیشتر است که موقع دیدن آن از کنار، کمتر به چشم می‌آید؛ اگر نمی‌توانی محصول را به اندازه کافی باریک کنی، کاری کن که باریک به نظر برسد!

ضخامت دستگاه در لبه‌ها فقط و فقط 5 میلیمتر است. پنل نمایشگر نیز تنها 5 میلیمتر ضخامت دارد و به طور کامل به شیشه رویی دستگاه چسبانده شده. بین این دو تنها 2 میلیمتر هوا قرار دارد. مدل 21.5 اینچی آیمک جدید رزولوشن 1920 در 1080 را ارائه می‌کند و مدل 27 اینچی رزولوشن 2560 در 1440 را (استاندارد رتینا به آیمک نیامده). استفاده از تکنولوژی IPS سبب شده تا زاویه دید 178 درجه و روشنایی معادل 300 نیت در معرض دید کاربر قرار بگیرد و البته بازتاب نور نیز 75٪ نسبت به مدل‌های قبلی کاهش یافته.

دوربین FaceTime از نوع HD با کیفیت فیلمبرداری 720p، اسپیکرها و میکروفون‌های دو تایی استریو، پردازنده‌های Core i5 یا i7 (به طور انتخابی)، گرافیک انویدیا Kepler، رم 32 گیگابایتی، و حافظه داخلی "768 گیگابایت از نوع فلش یا 3 ترابایت از نوع HDD یا تلفیق این دو" مشخصات فنی این غول رومیزی هستند.

3 پورت USB و 3 پورت Thunderbolt نیز در پشت دستگاه قرار دارد. باید این آیمک را رخ به رخ دید. از دور که بسیار جذاب می‌نماید. کمترین قیمت مدل 21.5 اینچی 1299 دلار است و نیز ارزان‌ترین ایمک 27 اینچی 1799 دلار قیمت دارد. نظر شما در باره این محصول چیست؟

 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اولین محصولی که در مراسم امشب، اپل از آن رونمایی کرد مک بوک پرو رتینا 13 اینچی بود. فیل شیلر با اشاره به اینکه مک بوک پرو 13 اینچی پرفروش‌ترین مک بوک اپل است، گفت که به همین دلیل روی آن کار کرده‌اند تا باز هم بهتر شود.

محصول جدید 20٪ باریک‌تر از مک بوک معمولی است و در حال بسته فقط 1.9 سانتی‌متر ضخامت دارد. وزن آن 1.58 کیلو گرم است که واقعاً برای یک لپ‌تاپ حرفه‌ای وزن مناسبی به نظر می‌رسد؛ سبک‌ترین مک‌بوک پروی تاریخ!

دارای پورت‌های USB و HDMI، شکاف حافظه از نوع SD، دو پورت Thunderbolt و البته پورت شارژ MagSafe 2. در این محصول مثل برادر بزرگترش خبری از درایو نوری نیست و البته مهم‌ترین مشخصه آن نمایشگر رتینا است. نمایشگری با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل که تعداد پیکسل‌های آن 4 برابر مک بوک پرو 13 اینچی معمولی است.

نمایشگردر مجموع نزدیک 4 میلیون پیکسل را در خود جای داده و از این نظر پشت سر برادر بزرگترش در رتبه دوم دنیا جای می‌گیرد. روزولوشن نمایشگر دو برابر فول HD است و کنتراست آن 29٪ بالاتر از مک بوک پرو معمولی است، ضمن آنکه بازتاب نور نیز 75٪ کاهش یافته. میزان روشنایی نمایشگر 300 نیت است.

دوربین جلو HD با قابلیت ضبط با کیفیت 720p است و میکروفون‌ها و بلندگوهای دستگاه همگی استریو هستند. و البته که کیبورد با نور پس زمینه نیز جزئی جدایی ناپذیر از خانواده مک بوک ها است و در این محصول نیز حضور دارد.

وای-فای به همراه بلوتوث 4، در کنار پردازنده Core i5 یا Core i7 با معماری Ivy Bridge، گرافیک HD 4000 اینتل، 8 گیگابایت رم و حافظه 768 گیگابایتی از نوع فلش در درون بدنه آلومینیومی این محصول جای دارند و طول عمر باتری با یک بار شارژ به 7 ساعت (معیار همیشگی اپل) می‌رسد.

قیمت این محصول 500 دلار پایین‌تر از مک بوک رتینا 15 اینچی است و طبق پیش‌بینی‌ها برای پایین‌ترین مدل از 1699 دلار آغاز می‌شود و بالاترین مدل 1999 دلار قیمت دارد که در آن پردازنده Core i7 با فرکانس کاری 2.9 گیگاهرتز وجود خواهد داشت.
 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


شرکت سونی برنامه های خود برای آپدیت اسمارت فون های سری اکسپریا را اعلام نمود. در ادامه با نام اسمارت فون هایی که آپدیت به اندروید ۴.۱ جیلی بین را دریافت می کنند آشنا خواهید شد.
اسمارت فون های اکسپریا Xperia T, TX و V آپدیت به اندروید ۴.۱ جیلی بین را در اواسط سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ میلادی دریافت خواهند کرد. نسخه جهانی از اسمارت فون های Xperia S, Xperia acro S, Xperia ion, Xperia P, Xperia go و Xperia J نیز این آپدیت را دریافت خواهند کرد اما تاریخ عرضه این آپدیت بعدا اعلام خواهد شد. هنوز دقیقا مشخص نیست که در مورد آپدیت نسخه های محلی این اسمارت فون ها، سونی چه تصمیمی گرفته است.
اما تمام اسمارت فون های سری اکسپریای سال ۲۰۱۱ سونی (که آپدیت به اندروید ICS را دریافت کرده اند)، متاسفانه آپدیت به اندروید ۴.۱ جیلی بین را دریافت نخواهند کرد.

 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 



وب سایت آندروید پلیس تصویری را منتشر کرده است که در آن نرم افزار جی میل آماده بکار می باشد و در آن محیط جیمیل بروی یک دستگاه آندرویدی مشخص شده است که گویا متعلق به سیستم عامل آندروید ۴٫۲ می باشد و این احتمال نیز داده می شود که این سیستم عامل بروی نکسوس ۴ قرار گرفته باشد و سپس از محیط آن تصویر برداری شده است !

از قرار معلوم این نرم افزار نیز مانند دیگر برنامه های کاربردی ارتقا یافته است و چند امکان جدید از جمله سرعت و پردازش سریعتر در این نسخه به خوبی دیده می شود . ویژگی جدید زوم کردن بروی متون و یا تصاویر نیز به خوبی در این نرم افزار بهبود یافته است که به جرات می توان گفت جذاب ترین مزیت یک اسمارت فون بشمار می رود ! در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات این سیستم عامل به دست نرسیده و ما به دنبال اطلاعات بیشتری هستیم تا شما را نیز از آن آگاه سازیم .




 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 


ه نظر میرسه شرکت نوکیا تبلت های ویندوز 8 رو در اوایل 2013 معرفی میکنه.
احتمال داره این تبلت ها در CES یا MWC 2013 معرفی بشن.

 


ممکنه ما شاهد تبلت هایی به نام های “Senna” و “Coffee” باشیم.
پیش بینی میشه این تبلت ها با ویندوز 8 نسخه RT و احتمالاً با دوربین 8 مگاپیکسلی روانه بازار بشن.

 


براساس برخی شایعات، احتمالاً از سیستم PureView در این تبلت ها استفاده میشه.
 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شاید شما از آن دسته کاربران آیفونی بوده‌اید که منتظر یک تحول عظیم در آیفون ۵ بودید و با معرفی رسمی آن ناامیدشده و قصد مهاجرت به اندروید و خرید یک گوشی قدرتمند اندرویدی با اندروید جیلی بیلی را دارید و یا برای تنوع هم که شده قصد دارید یک گوشی اندرویدی را نیز تجربه کنید؛ در این صورت با فارنت همراه باشید تا نحوه مهاجرت از iOS به اندروید را برایتان شرح دهیم.

 


یک – دفترچه تلفن و تقویم

روش اول: همگام‌سازی و انتقال دفترچه تلفن و تقویم به گوشی اندرویدی به آسانی تنظیم کردن اکانت گوگل است. کافیست آیفون شما iOS 3.0 یا بالاتر را اجرا کند و یک اکانت گوگل در اختیار داشته باشید؛ حالا طبق دستور زیر عمل کنید:

- روی آیفون به Settings و سپس Mail, Contacts, Calendars بروید.

- یک اکانت Microsoft Exchange بسازید. (بله، تعجب نکنید حتی برای جیمیل باید از این روش وارد شوید)

- مشخصات جیمیل خود را وارد کنید.

- سرور را انتخاب کرده و m.google.com را وارد کنید.

- در پنجره نهایی موارد مورد نظر خود مانند ایمیل‌ها، دفترچه تلفن و تقویم را انتخاب کنید.

روش دوم: در این روش با استفاده از آی‌تونز می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما توجه داشته باشید آی‌تونز تنها برخی اطلاعات کانتکت‌ها مانند نام، شغل، شماره، ایمیل و آی‌دی را ذخیره می‌کند. برای این کار طبق روش زیر عمل کنید:

- آیفون را به عنوان یک درایو خارجی توسط بلوتوث به کامپیوتر متصل کرده و آی‌تونز را باز کنید.

- آیفون را از سمت چپ انتخاب کرده و وارد زبانه Info شوید.

- گزینه Sync Contacts With و سپس Google Contacts را انتخاب کنید.

- مشخصات اکانت گوگل خود را وارد کرده و سپس Apply را بفشارید.

حواستان باشد که پس از اتمام عملیات گزینه Sync with Google را غیرفعال کنید؛ در غیر اینصورت ممکن است آی‌تونز اطلاعات اشتباهی را وارد لیست دفترچه تلفن شما کند.

دو – تصاویر، ویدئوها، موزیک و پیامک‌ها

برای انتقال فایل‌های مالتی‌مدیا بهترین راه این است که آیفون را به عنوان external drive به کامپیوتر متصل کنید و در ویندوز به راحتی فایل های مورد نظرتان را به هارد کامپیوتر منتقل کنید. در مک هم با برنامه Image Capture می‌توانید این کار را انجام دهید. حالا این فایل ها را به راحتی به گوشی اندرویدی خود منتقل کنید. اندروید به صورت خودکار مموری را برای یافتن فایل‌های چندرسانه‌ای جستجو می‌کند اما می‌توانید برای بهبود کار تصاویر و فیلم‌های دوربین را به پوشه DCIM و موزیک‌ها را به پوشه Music منتقل کنید.

 


برای انتقال پیامک‌ها اپلیکیشن MySMS پیشنهاد می‌شود؛ این اپلیکیشن برای اندروید، iOS، ویندوز، ویندوزفون و مک قابل دریافت است و با نصب آن روی گوشی‌ها و کامپیوترتان می‌توانید به راحتی پیامک‌هایتان را منتقل کنید.

سه – اپلیکیشن‌ها


همان‌طور که می‌دانید نمی‌توانید اپلیکیشن‌های دانلود شده iOS را روی اندروید نصب کنید. زمانی iOS اپلیکیشن‌های اختصاصی جذابی مانند اینستاگرام، Fruit Ninja و Flipboard را داشت که کاربران اندروید حسرت آن‌ها را می‌خوردند؛ اما خوشبختانه با گذشت زمان و محبوبیت روزافزون اندروید برنامه‌نویسان اکثر اپلیکیشن‌های خودشان را برای هر دو پلتفرم آماده می‌کنند. با این‌که هنوز هم اپلیکیشن‌های اختصاصی مانند Infinity Blade برای iOS وجود دارند اما می‌توانید مطمئن باشید اپلیکیشن‌های ضروری برای هر دو پلتفرم وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را به راحتی از گوگل پلی یا مارکت‌های دیگر اندرویدی دانلود کنید.

 


همچنین با مهاجرت به اندروید می‌توانید لایووالپیپرها و همچنین ویجت‌ها را نیز در صفحه گوشیتان داشته باشید و با نصب لانچرهای متنوع از رابط کاربری خسته کننده iOS خلاص شوید.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


در نهایت شایعات به پایان رسید و اسمارت فون +HTC One X رسما معرفی شد. این پرچمدار جدید HTC هم اکنون هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری نسبت به مدل قبلی خود توسعه و بهبود یافته است، ضمن اینکه این اسمارت فون به همراه نسخه ای جدید از HTC Sense عرضه می شود.
اسمارت فون +HTC One X دارای پردازنده ۱.۷ گیگاهرتزی و ۴ هسته ای AP37 تگرا ۳، رمی ۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی است. صفحه نمایش این اسمارت فون قدرتمند ۴.۷ اینچی Super LCD2 با رزولوشن ۷۲۰p می باشد که برروی خود پوششی از گوریلا گلاس ۲ را می بیند. همچنین برروی صفحه نمایش آن لایه سازی اپتیکال برای کاهش انعکاس نور انجام شده است.
دوربین پشت آن ۸ مگاپیکسلی با قابلیت autofocus، دیافراگم F2.0 و لنز ۲۸mm است. این دوربین قابلیت ضبط ویدئوهای ۱۰۸۰p را دارد. در جلو دستگاه نیز یک دوربین ۱.۶ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای ۷۲۰p وجود دارد.
در بخش ارتباطی، NFC، بلوتوث ۴.۰ و وای فای از امکانات این دستگاه HTC است. ابعاد آن ۱۳۴.۳۶ در ۶۹.۹ در ۸.۹ میلیمتر و وزن آن ۱۳۵ گرم است. اچ تی سی در این محصول خود از یک باتری ۲۱۰۰mAh بهره برده است.
اما در بخش نرم افزار، کاربران اندروید ۴.۱ جیلی بین به همراه آخرین نسخه از رابط کاربری +Sense 4 را تجربه می کنند. همچنین این اسمارت فون دارای ویژگی HTC Get Started خواهد بود که وب سرویسی است که اجازه می دهد شما به راحتی از طریق کامپیوتر به شخصی سازی و تنظیم گوشی خود بپردازید. Beats audio به همراه یک amplifier نیز کیفیت صوتی دستگاه را تضمین می کند.
اسمارت فون +HTC One X قرار است این ماه در اروپا و آسیای شمالی عرضه شود، جنوب آسیا نیز در ادامه این دستگاه را دریافت خواهد نمود. شرکت HTC همچنین قرار است اندروید ۴.۱ جیلی بین به همراه نسخه جدید +Sense 4 را برای دستگاههای One X و One S در این ماه عرضه نماید که می تواند خبر خوبی برای دارندگان این اسمارت فون ها باشد.















تصاویر وان ایکس پلاس در کنار وان ایکس

 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


این موضوع که یک تلفن هوشمند و یا سیستم‌عامل جدید پس از انتشار، دچار مشکلات فنی کوچک و بزرگ شود، مورد تازه‌ای نیست. قبلا نیز موارد مشابهی در رابطه با شبکه بی‌سیم Wi-Fi در سری One اچ تی سی یا مشکل سیستم GPS در تبلت‌های اسوس را مشاهده کرده بودید، اما زمانی که شرکت تولیدکننده تنها یک محصول در بازار دارد، تا حدی این مشکل بزرگتر جلوه می‌کند، چرا که اگر آن را زودتر حل ننماید بخش بزرگی از مشتریان از دست او ناراضی خواهند شد. بر اساس موارد و تجاربی که کاربران اپل در انجمن‌ و وب‌سایت‌های مختلف گزارش کرده‌اند، iOS 6 در اتصال Wi-Fi آنگونه که شایسته است، عمل نمی‌کند. با ما همراه باشید تا با جزییات این خبر آشنا شوید.
این اولین بار نیست که یک سیستم عامل اپل مشکل WiFi داشته است. اما مشکل اینجاست که سیستم‌عامل‌های جدید اپل بر خلاف اندورید به سرعت در میان کاربران منتشر می‌شود و بخش عمده‌ای از مشتریان سریعا دستگاه خود را به نسخه جدید بروزرسانی می‌کنند. در حال حاضر 60 درصد کاربران آیفون و 40 درصد از کاربران آیپد، ابزارهای خود را به این سیستم عامل بروز کرده‌اند.
این موضوع به معنای آن است که میلیون‌ها نفر در حال حاضر از سیستم عامل iOS 6 استفاده می‌کنند و اگر این مشکل برطرف نشود، مسائل بزرگتری پیش روی اپل قرار می‌گیرد.
تعداد گزارشات و شکایات کاربران بسیار زیاد بوده است، به طوری که در بحثی که در انجمن پشتیبانی اپل ایجاد شده، جمعا نزدیک به 150 صفحه نظر ارسال شده است.
به خاطر دارم که Macbook Pro مدل 13 اینچی (با پردازنده Sandy Bridge اگر درست به یاد داشته باشم) نیز زمانی این مشکل را داشت که بعدا برطرف شد. اما همین مشکل روی فروش آن تاثیر منفی بزرگی گذاشت و بسیاری از خرید آن امتناع کردند و به دنبال Macbook Air یا محصولات شرکت‌های دیگر رفتند.
مشکل Wi-Fi در iOS 6 کلا به دو دسته تقسیم می‌شود: اول متصل نشدن به برخی از Access Pointها و دوم سرعت کم در برخی موارد. در هر صورت با اینکه اپل هنوز بیانیه رسمی در این مورد منتشر نکرده است، اما بخش پشتیبانی فنی این شرکت کاملا به موضوع اشراف دارد و در حال بررسی راه حل می‌باشد.
نویسنده وب سایت CNET موارد دیگری که خود تجربه کرده را نیز در اختیار خوانندگان قرار داده است، مشکل این نویسنده متصل نشدن به روترهای Netgear است که با Downgrade کردن Firmware مشکل برطرف شده است. (هر چند این راه حل را هر کسی انجام نمی‌دهد و نباید انتظار داشت که همه افراد متخصص استفاده از تجهیزات شبکه باشند)
مورد دیگری که این نویسنده از آن گلایه داشت اتصال شبکه نسل چهارم LTE بوده که به گفته وی به صورت نامطمئن عمل می‌کند و در بعضی شرایط دستگاه آیفون 5 و آیپد رتینای او بین شبکه نسل سوم و چهارم نوسان می‌‎نماید.
بعد از مشکل نقشه اپل سیستم عامل iOS 6 به شدت زیر سوال رفت، حال با وجود این مشکل که به نظر کوچک هم نمی‌رسد، این شرکت سریعا باید با یک بروزرسانی مناسب مشکل را حل نموده و به کاربران پاسخ لازم را بدهد، در غیر این صورت باید انتظار موج جدیدی از تبلیغات منفی از سوی رقبا و کاهش فروش محصولات خود باشد.
نظر شما در مورد مشکلات این سیستم عامل چیست؟ به نظر شما عامل این دسته از مشکلات که مخصوصا برای WiFi ایجاد می‌شود و گریبان‌گیر بسیاری از شرکتها شده، چیست؟

 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀





هفته گذشته فیس‌بوک نسخه جدید مسنجر خود برای اندروید را با ظاهر جدید و متفاوت منتشر نمود و وعده داد که به زودی نسخه آیفون آن را نیز آماده و عرضه می‌کند. بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا امروز به وعده خود جامه عمل پوشانده و نسخه جدید مسنجر فیس‌بوک را ارائه کرده است. پیغام‌ها در نسخه جدید مسنجر فیس‌بوک به شکل حبابی و شبیه به SMS نمایش داده می‌شوند.

Facebook Messenger 2.0 ظاهر جالب‌تر و سرعت بالاتری دارد، اگر از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید با نصب این اپلیکیشن برروی تلفن اندرویدی یا آیفون خود می‌توانید به راحتی با دوستان خود چت کنید.
در نسخه جدید کاربر می‌تواند با حرکت انگشت خود برروی صفحه بین لیست دوستان و صفحه گفتگو تغییر حالت دهد. فیس‌بوک وعده داده که هر ۴ تا ۸ هفته نرم‌افزارهای خود را بروز خواهد کرد.
 

دانلود مسنجر فیس‌بوک نسخه اندروید | نسخه آیفون
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سامسونگ در تکمیل اخبار مربوط به عرضه جیلی بیلی، لیست ۱۰ تایی از تلفن های هوشمند اندرویدی که به زودی آپدیت اندروید 4.1 را دریافت خواهند کرد، منتشر نموده است:

- Galaxy S II
- Galaxy Note
- Galaxy S Advance
- Galaxy S II LTE
- Galaxy Chat
- Galaxy Ace 2
- Galaxy Beam
- Galaxy Ace Plus
- Galaxy Ace Plus
- Galaxy S Duos

البته سامسونگ به این لیست نام یک ابزار ناشناخته با عنوان Galaxy Music و همچنین چهار تبلت را هم افزوده است:

- Galaxy Tab 2 7.0
- Galaxy Tab 7.0 Plus
- Galaxy Tab 2 10.1
- Galaxy Note 10.1
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

Sonyمدل جدیدی از کنسول PS3 را با نام Super Slim معرفی کرد. این مدل قرار است در نمایشگاه TGS به نمایش دربیاید و مدتی دیگر نیز راهی بازار خواهد شد. اندازه این کنسول نصف مدل FAT خواهد بود و 25 درصد سبک تر و کوچک تر از مدل Slim است. این کنسول قرار است جایگزین مدل های کنونی شود. قیمت آن تفاوتی با مدل های حال حاضر ندارد، اما فضای هارد بیشتری خواهند داشت. این کنسول در دو مدل 250 گیگ و 500 گیگ و با قیمت های 270 و 300 دلار راهی بازار خواهد شد. همچنین یک مدل 12 گیگ نیز برای عرضه در اروپا در نظر گرفته شده که 230 یورو قیمت خواهد داشت و از هاردهای External پشتیبانی می کند.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 


با آغاز فروش جهانی آیفون 5 در چند کشور جهان، پای این گوشی به ایران هم باز شد و در حال حاضر می‌توانید با قیمت 3 میلیون و 600 هزار تومن آن را از برخی سایت‌های فروش گوشی خریداری کنید. در برخی از مغازه‌های موبایل فروشی نیز قیمت آیفون 5 به رقم عجیب 4 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است و به نظر می‌رسد تب خریدن جدیدترین محصول اپل، به این صورت نیز در ایران به وجود آمده است.
البته این رقم‌های نجومی، همیشه در چنین شرایطی به وجود می‌آید و به نظر می‌رسد با وارد شدن تعداد بیشتری از این گوشی، قیمت آن به تدریج کاهش یابد.
 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


در جریان یک مراسم ویژه در کره جنوبی، ال جی قدرتمند ترین اسمارت فون تولید شده اندرویدی تا به امروز با نام Optimus G را رونمایی کرد.
این اسمارت فون دارای یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی از نوع HD IPS Plus با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ (نسبت تصویر ۱۵:۹) میباشد. ال جی Optimus G همراه با چیپ Snapdragon S4 Pro و پردازنده ۴ هسته ای و ۱.۵ گیگاهرتزی وارد بازار خواهد شد و رم این دستگاه نیز ۲ گیگابایت میباشد. از دیگر قابلیت های آن میتوان به LTE، NFC، بلوتوث ۴.۰ و WiFi همراه با DLNA اشاره کرد.
در پشت این تلفن همراه یکی از دوربین های ۱۳ یا ۸ مگاپیکسلی با فلش LED قرار دارد که هر ۲ دارای قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p میباشند و قدرت خود را از باطری ۲۱۰۰ میلی آمپری میگیرند که برای ۱۵ ساعت مکالمه یا ۳۳۵ ساعت حالت آماده باش، مناسب میباشد.
ابعاد اپتیموس جی، ۱۳۱.۹ در ۶۸.۹ در ۸.۴۵ میلیمتر بوده و وزنی برابر با ۱۴۵ گرم دارد که برای اسمارت فونی با این ابعاد و مشخصات فنی بالا بسیار خوب میباشد. ال جی حافظه داخلی این اسمارت فون را ۳۲ گیگابایت انتخاب کرده است.
سوپر فون اپتیموس جی همراه با اندروید نسخه ۴.۰ و رابطه کاربری مخصوص سری اپتیموس عرضه میشود، اما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده آپدیت به اندروید لوبیای ژله ای یا همان نسخه ۴.۱ بزودی برای کاربران عرضه خواهد شد. البته ال جی شخصی سازی هایی را نیز برای اسمارت فون جدید خود فراهم کرده است.
یکی از این قابلیت ها که خیلی هم میتواند مفید باشد QSlide نام دارد که به کاربر اجازه میدهد تا ۲ صفحه نمایش داشته باشد و در هر کدام اپلیکشن مورد نظر خود را اجرا کند. شما همچنین قادر خواهید بود تا میزان تاری هر کدام از صفحه نمایش ها را تنظیم کنید. در کنار این قابلت ها ال جی چند اپلیکشن متختلف نیز در نظر گرفته است که به عنوان مثال به شما این امکان را میدهد تا بعد از قطع صدای آلارم گوشی یک برنامه بصورت خودکار اجرا شود یا اپلیکشن فرمان صوتی برای گرفتن عکس از این دسته میباشد.




















































ال جی اپتیموس G یک میلیون WON (واحد پول کره جنوبی) یا برابر با ۸۹۶ دلار قیمت دارد و از هفته آینده در کره جنوبی عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه جهانی این سوپرفون نیز مدتی بعد از عرضه در کشور کره اعلام شده است.
نماینده وب سایت GSMARENA در مراسم رونمایی از این مراسم حضور داشته است که از تجربه خود در کار با این شاهکار اندرویدی اینگونه میگوید :
طراحی نسبتا قابل قبولی دارد. جلو و پشت اسمارت فون شیشه ای میباشد و دور آن از نوعی پلاستیک است. در کل کیفیت ساخت بالایی دارد و جنس بدنه بگونه ای میباشد که بنظر نمیرسد با ضربات معمولی آسیبی به آن وارد شود. همانطور که در بالا اعلام شد بستگی به بازار عرضه آن، این اسمارت فون با یکی از دوربین های اصلی ۱۳ یا ۸ مگاپیکسلی عرضه میشود که مدل ۸ مگاپیکسلی کاملا تخت میباشد و برجستگی در پشت اسمارت فون ندارد.




































این اسمارت فون در ماه اکتبر وارد بازار ژاپن و در ماه نوامبر وارد بازار امریکا میشود و انتظار میرود کاربران قبل از پایان سال جاری میلادی آپدیت به اندروید ۴.۱ را دریافت کنند.


 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 




همین دیروز بود که در مطلبی از احتمالات پیرامون قدرت پردازشی و گرافیکی آیفون 5 برای شما نوشتیم. حالا اولین نتایج بنچمارک آن هم از راه رسیده‌اند. هر چند درست کردن نتایج غیرواقعی برای بنچمارک تقریباً کار آسانی است ولی به هر حال این نتایج ظاهراً از یک آیفون 5 به دست آمده.

امتیاز GeekBench به دست آمده برای آيفون 5، عدد 1601 است که می‌تواند یکی از نشانه‌های قدرت چیپ A6 باشد. این امتیاز بیش از دو برابر امتیاز چیپ A5 به کار رفته در آیفون و آیپد های قبلی است و آیفون 5 را بالاتر از ابرقدرت‌های اندرویدی قرار می‌دهد.

به طور مشخص، فرکانس کاری پردازنده دو هسته‌ای جدید که بر مبنای ARMv7 ساخته شده، 1.02 گیگاهرتز (در برابر 800 مگاهرتز پردازنده آیفون 4S) و رم نیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد 1 گیگابایت (در مقابل 512 مگابایت آیفون 4S) است. یک مقایسه کامل بین نتایج بنچمارک آیفون 5 و آیفون 4S را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

امتیاز GeekBench هیچ یک از اعضای خانواده iOS تا پیش از این از مرز 800 عبور نکرده بود برای همین امتیاز 1601 جهش بزرگی به شمار می‌رود. جالب است بدانید که قوی‌ترین کامپیوتر اپل در سال 2004، به امتیاز 1571 رسیده بود. این خود به تنهایی، پیشرفت سریع تکنولوژی را به ما یادآوری می‌کند.

در تست مشابه، تگرا 3 چهار هسته‌ای که قلب تپنده نکسوس 7 است، به امتیاز 1591 دست یافته و پردازنده 4 هسته‌ای گلکسی S3 به امتیاز 1560. البته این را در نظر بگیرید که گلکسی S3 برخوردار از رام اندروید 4.1 (جیلی بیلی) با امتیاز 1781 همچنان سرتر از آیفون 5 است.

 
امتیاز اعضای قبلی خانواده iOS

امتیاز تبلت‌ها و تلفن‌های اندرویدی

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیفون ۵ در دسترس قرار گرفت و این بدان معناست که پاسخ های واقعی به سئوالاتی که در مورد قطعات داخلی این دستگاه وجود داشت، داده خواهد شد. ما شاهد کالبد شکافی این دستگاه بودیم و هم اکنون می توانیم نگاهی هم به پروسسور A6 این دستگاه و هسته های آن داشته باشیم. همانطور که می دانید اپل اطلاعات زیادی در مورد این پردازنده، سرعت و ساختار آن ارائه نکرده بود.

بنابراین، کارشناسان UBM TechInsights به بررسی A6 SoC با استفاده از تصاویر منتشر شده پرداختند و موفق شدند به اطلاعات جالبی هم دست پیدا کنند. براساس اطلاعاتی که آنها منتشر کردند A6 دارای دو هسته CPU که هر هسته ۱ گیگاهرتزی است و GPU با ۳ هسته می باشد که تصور می شود در هنگام اجرا ۲۶۶ مگاهرتزی باشد (این موضوع هنوز دقیقا مشخص نیست).
تصور می شود که جی پی یو آن PowerVR SGX 543MP3 باشد که البته این موضوع هم از سوی اپل تایید نشده است. البته CPU آن یک کار سفارشی است که توسط شرکت سامسونگ ساخته شده است.


 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


 



 

با معرفی شب گذشته اچ تی سی حالا سه تلفن قدرتمند با سیستم عامل ویندوز فون 8 از سه شرکت مختلف معرفی شده اند و زمان مقایسه مشخصات فنی فرا رسیده.

نوکیا با لومیا ۹۲۰ قصد داشت در خط مقدم ویندوز فون 8 قرار بگیرد اما سامسونگ حتی پیش از نوکیا تلفن ATIV S را معرفی کرد و شب گذشته اچ تی سی با ویندوز فون 8X نشان داد که رقیب هایی جدی و قدرتمند در این مسیر وجود دارند. و حالا کار برای نوکیا سخت تر از گذشته شده است. چرا که دو شرکت دیگر بازار بزرگی از سیستم عامل اندروید هم در اختیار دارند. در حالی که نوکیا سرنوشت خودش را با ویندوز فون گره زده.

هنوز قیمت این تلفن ها را نمی دانیم و کارایی نهایی هم زمانی مشخص می شود که آنها را از نزدیک بررسی کنیم. اما فعلا می توان با مقایسه مشخصات فنی، به یک نگاه کلی در مورد این سه تلفن دست پیدا کرد.

 

 


 

شما کدام یک را گزینه بهتر می دانید؟

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀






سخت افزار - اپل استاندارد جدید سیم کارتهای نانو را در آیفون 5 خود بکار گرفته است.


از آنجایی که سوالات زیادی دراین باره شده، سعی می کنیم در این مقاله توضیحات لازم را (که دغدغه بسیاری از مردم دنیاست) ارائه کنیم.
موسسه استانداردهای مخابراتی اروپا (ETSI) نانو سیم کارت اپل را در ماه ژوئن معرفی نمود.بر این اساس نانو سیم کارت 40 درصد کوچکتر از میکرو سیم کارتهای موجود در بازار است.اندازه نانو 12.3 میلیمتر(طول) در 8.8 میلیمتر(عرض) و ضخامت 0.67 میلیمتر است.
فضای داخل موبایل از نظر سازندگان بسیار مهم شده و هر چقدر فضا را کوچکتر کنند، می توانند از فضای اضافی برای سایر ظرفیتها استفاده کنند. کارکردهای چیپ سیم کارتهای نانو بر اساس استانداردهای موجود ساخته شده و فقط تنها تفاوتی که دارد میزان فضای اشغال شده توسط سیم کارت درون تلفن است.

تا کنون با کم کردن حجم سیم کارتها می شد میکرو سیم درست کرد و مشکلی از این بابت نبود. اما در نانو سیم کارت، ضخامت نیز تغییر یافته و در مقایسه با میکرو سیم کارت، نانو سیم به اصطلاح 15pc نازک تر شده است.بنابراین حتی اگر بتوانیم اندازه میکرو سیم را کم کنیم، گفته می شود نمی توان تا این لحظه ضخامت آنرا تغییر داد.
ممکن است مبدل نانو به میکرو ایجاد شود اما معلوم نیست مبدل میکرو به نانو درست شود یا نه!

بر اساس آمار و به خاطر ورود آیفون 5 شرکتهای ارائه دهنده سیم کارت دست به تولید انبوه نانو سیم کارت زده اند.(هنوز در ایران مشخص نیست آیا مخابرات حرکتی برای ساخت سیم کارتهای نانو کرده است یا نه!)
اپل پیشتر اولین کمپانی استفاده کننده از میکرو سیم کارت بود و حالا نیز اولین کمپانی استفاده کننده از نانوسیم کارت.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




 

آیفون 5 بالاخره با سر و صداهای همیشگی که پیرامون آن به پا می‌شود از راه رسید. حالا این سؤال مطرح می‌شود که هزینه تولید آن چقدر است؟ برای پاسخ دادن به آن، ابتدا هزینه تولید را تفکیک می‌کنیم به:
 

 

- قیمت قطعات و مواد به کار رفته در ساخت هر آیفون
- هزینه اسمبل محصول (دستمزد کارگران خط تولید)
- سرمایه‌گذاری صورت گرفته بر روی خطوط تولید
- هزینه تحقیق و توسعه
- و سایر هزینه‌های جزئی

می‌توان مطمئن بود که "هزینه تحقیق و توسعه" کشف نیست. از موارد دوم و سوم هم فعلاً رقم دقیقی در دست نداریم. فقط در همین حد مشخص است که هزینه اسمبل هر آیفون چیزی بین 15 تا 30 دلار تمام می‌شود و در سوی دیگر، می‌دانیم که اپل در یک سال اخیر بیش از یک میلیارد دلار بر روی خطوط تولید جدید سرمایه‌گذاری کرده.

اما در مورد قیمت قطعات و موارد به کار رفته در هر آیفون، از آنجایی که هنوز عرضهٔ محصول جدید شروع نشده، می‌توان با استناد به ارقام مشابهی که در مورد آیفون 4 و 4S وجود دارد، به جدول زیر دست یافت:

 


 

در مقایسه با آیفون 4S به نظر تولید آیفون 5 خیلی گران‌تر تمام می‌شود ولی در نظر داشته باشید که هزینه تولید آیفون 4S بعد از یک سال به این رقم (132.50 دلار) کاهش یافته.

خریداران آیفون 5 که آن را در قالب قرارداد با اوپراتورها می‌خرند رقم نسبتاً معقولی بابتش پرداخت می‌کنند. ولی رقم 649 دلار برای آیفون 5 آنلاک (16 گیگابایتی) خیلی بالا است، حتی با در نظر گرفتن هزینه‌های تحقیق و توسعه، عملیات تولید، و سرمایه‌گذاری روی خطوط تولید.
 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


شرکت آمازون اخیرا تبلت های جدید خود یعنی Amazon Kindle Fire و Amazon Kindle Fire HD را رسما معرفی نمود و هم اکنون این تبلت ها از طریق وبسایت آمازون برای خرید در دسترس علاقمندان قرار گرفته اند.
تبلت Amazon Kindle Fire دارای صفحه نمایشی ۷ اینچی لمسی، ۸ گیگابایت حافظه داخلی و وای فای می باشد که با قیمت رقابتی ۱۵۹ دلاری در دسترس خریداران است. تبلت جدید Amazon Kindle Fire HD نیز در دو نوع ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی با صفحه نمایشی با رزولوشن اچ دی، Dolby Audio و dual band WiFi برای خرید وجود خواهد داشت.
نسخه ۱۶ گیگابایتی Amazon Kindle Fire HD 7 با قیمت ۱۹۹ دلار و نسخه ۳۲ گیگابایتی آن با قیمت ۲۴۹ دلار از طریق وبسایت آمازون در دسترس می باشد.


 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




 

اگر هنوز به سرعت رشد اندروید شک دارید، کافی است این نمودار را ببینید. بر اساس پیش بینی iSuppli تعداد تلفن های اندرویدی جهان در سال آینده میلادی به ۱میلیارد عدد خواهد رسید.

بر این اساس در سال ۲۰۱۲ تعداد تلفن های اندرویدی فروخته شده حدود ۳۵۷ میلیون عدد خواهد بود و سال ۲۰۱۳ میزان فروش به ۴۵۱ میلیون می رسد. و جمع آنها با فروش سال های قبل ۱ میلیارد تلفن اندرویدی خواهد شد.

برای مقایسه کافی است بدانید جمع محصولات دارای سیستم عامل آی او اس اپل تا سال آینده به ۵۲۷ میلیون عدد خواهد رسید که این عدد تقریبا نصف اندروید است و پیش بینی می شود اپل تا سال ۲۰۱۵ به رکورد یک میلیاردی برسد.
ضمن اینکه پیش بینی می شود تعداد تلفن های اندرویدی تا سال ۲۰۱۶ به ۳ میلیارد برسد.
 
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


بعد از معرفی رسمی آیفون ۵ ، بهتر است آن را زیر ذره بین بگذاریم و با شاهکار شرکت سامسونگ یعنی اسمارت فون گلکسی اس ۳ مقایسه کنیم. توجه داشته باشید که ما قصد نداریم دیدگاه فردی را به سمت هر یک از این ۲ اسمارت فون بکشانیم و فقط می خواهیم مقایسه ای بین این دو دستگاه داشته باشیم. هر یک از این ۲ اسمارت فون در نوع بی نظیرند و برتری هایی نسبت به همدیگر خواهند داشت.
البته ما اطلاع داریم که سخت افزار گلکسی اس ۳ در انواع مختلف می باشد ولی این مقایسه با نسخه بین المللی آن انجام شده است.

صفحه نمایش
یکی از بزرگترین تغییرات در آیفون ۵ تغییر در سایز صفحه نمایش می باشد که به نسبت تصویر ۱۶:۹ تبدیل شده و در این زمینه مانند گلکسی اس ۳ می باشد. این موضوع از ۲ جهت اهمیت دارد. یکی از دلایل این است که شما می توانید ویدیو های ضبط شده با این نسبت را بدون کادر سیاه در بالا و پایین تصویر تماشا کنید. دلیل دیگر آن نیز این است که یک سایز دیگر برای iOS وجود خواهد داشت که در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت ولی به هر حال اپلیکشن های موجود بر روی آن کار خواهند کرد. صفحه نمایش در نوع خود بسیار زیباست که با یک کشیدگی به سایز ۴ اینچ رسیده است.
گلکسی اس ۳ دارای صفحه نمایش سوپر آمولید با چگالی ۳۰۶ ppi می باشد که در آیفون ۵ این رقم ۳۲۶ppi می باشد.
سی پی یو و رم
مطمئنا اپل زیاد به مشخصات رم و سی پی یو اهمیت نمی دهد (حداقل اینگونه نشان می دهد) چرا که به عقیده او این موضوع اهمیت بیشتری دارد که گجت آنقدر قدرت داشته باشد که نیاز کاربر را مرتفع کند و کاربران عاشق کارایی آن شوند. در این زمینه نمی توان به اپل خورده گرفت چرا که خود به اهمیت این موضوع آگاه است. Exynos 4412 Quad نهایت قدرت و کارایی را برای گلکسی اس ۳ با نهایت عمر باتری همراه دارد. به هر حال تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد آیفون ۵ منتشر گردد این موضوع را به آینده منتقل می کنیم.
حافظه
این قسمت راحترین بخش مقایسه است. آیفون ۵ با حداکثر ۶۴ گیگابایت در دسترس می باشد ولی گلکسی اس ۳ با ۶۴ گیگابایت به همراه درگاه کارت حافظه (چیزی که آیفون از آن بی بهره است) تا ۶۴ گیگابایت را ساپورت خواهد کرد که در نهایت ۱۲۸ گیگابایت در دسترس خواهد بود. به هر حال در هر ۲ اسمارت فون ، کاربران نسخه ۱۶ گیگابایتی را ترجیح می دهند. سامسونگ اینجا برنده میدان خواهد بود چرا که اسلات مایکرو اس دی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
ارتباطات
هر ۲ اسمارتفون از بلوتوث ۴ ، جی پی اس، وای فای بهره می برند. هر ۲ دارای تکنولوژی LTE می باشند تا نهایت ارتباط به شبکه اینترنت را برای کاربر به ارمغان بیاورند. هر ۲ بسیار خوب بنظر می رسند.
اما (همیشه یک اما وجود دارد) آیفون ۵ از NFC بهره نمی برد. درست است شاید شما هرگز از NFC استفاده نکنید ولی موضوع این است که همه موافق هستید که بحث انتخاب بهتر است.
در قسمت اشتراک گذاری هم آیفون و هم گلکسی اس ۳ دارای روش های خاص خود هستند که سامسونگ از DLNA و HDMI نیز بهره می برد. به هر حال هر کسی آی مک یا اپل تی وی ندارد که بتواند از مزایای آن استفاده نماید ولی موضوع دیگری نیز وجود دارد که تقریبا همه دوست ندارند که از آیتونز استفاده کنند. باید در این بخش سامسونگ را برنده اعلام نماییم.

سایز و وزن
این موضوع بسیار سلیقه ایست و یکی سایز بزرگ را از محاسن می داند و یکی آن را عیب می داند. سامسونگ گلکسی اس ۳ دارای صفحه نمایش بزرگتر و در نتیجه اندازه آن بزرگتر است. بهتر است هر ۲ را امتحان کنید و از هر کدام احساس بهتری داشتید خرید کنید. ما برای این بخش برنده ای نداریم. اما در قسمت وزن آیفون ۵ با وزن کمتر برتری خود را به گلکسی اس ۳ اعلام نموده است.
دوربین
هر ۲ از سخت افزار بسیار خوبی در قسمت دوربین استفاده کرده اند و اگر واقع بین باشیم در نهایت تصاویر گرفته شده با هر ۲ اسمارتفون فوق العاده خواهند بود. تصاویری که توسط اپل منتشر شده است نشان می هد دوربین آیفون ۵ بسیار عالی عمل می کند و این امکان را به کاربر می دهد تا مادامی که فیلمبرداری می کند عکسبرداری نیز انجام دهد. البته گویا با اپلیکیشن های خاصی این موضوع برای دستگاه های اندرویدی از جمله گلکسی اس ۳ نیز امکان پذیر می باشد. عکسبرداری پانوراما هم موضوع مهمی می باشد که آیفون ۵ از آن بهره می برد.
برای اعلام برنده این موضوع به زمان بیشتری نیاز است تا با دوربین هر دو اسمارتفون در شرایط یکسان از یک مدل عکسبرداری گردد تا مقایسه ای عادلانه باشد.
نرم افزار
هر دو دارای نرم افزاری فوق العاده هستند. اگر اغراق نکنیم iOS 6 و اندروید ۴ به همراه TouchWiz دارای امکانات و توانایی هایی بسیار مناسب هستند. iOS6 با گزینه های جدیدی مانند do-not-disturb و هنگام سازی مرورگر و سیستم شبکه های اجتماعی آن بسیار جذاب می باشد. به نظر می رسد اپل برای توسعه آن وقت بسیاری را صرف کرده و نتیجه کار بسیار خوب بوده است. ولی در نهایت ظاهر آن همچنان مانند نسخه های قبلی iOS می باشد با همان آیکون ها و نمای جدولی شکل سابق بدون آنکه اجازه تجربه ویجت و یا گزینه های دیگر را به کاربر بدهد. چیزی که اندروید آن را دارد ، ویندوزفون آن را دارد و حتی بلک بری نیز آن را دارد. به هر حال عده ای از کاربران بیش از آیکون های رنگی را بر روی صفحه موبایل خود می خواهند که iOS اجازه آن را نمی دهد. البته با جیلبریک کردن دستگاه این امکان وجود خواهد داشت. شما برنده این بخش را که می دانید؟
 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

این روزها تب گوشی‌هاي هوشمند چنان همه‌گیر شده است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران تلفن همراه، در رده‌هاي کاربری مختلف به استفاده از این گوشی‌ها تمایل دارند.

محبوبیت این گوشی‌ها در بین رده‌هاي سنی مختلف هم قابل مشاهده است به طوری‌که حالا دیگر از کودکان و نوجوانان گرفته تا کاربران میانسال و... هم از کاربران این گوشی‌ها هستند. محبوبیت این گوشی‌ها بیشتر به دلیل قابلیت نصب برنامه‌هاي کاربردی روی آنها است و به همین دلیل گروه‌هاي مختلف کاربری علاقه و توجه بیشتری به این گوشی‌ها نشان مي‌دهند تا گوشی‌هاي غیرهوشمند.

امروزه تنوع نرم افزارهای کاربردی قابل نصب روی گوشی‌هاي هوشمند چه از نوع ایرانی و چه خارجی افزایش یافته است و کاربران گوشی‌هاي هوشمند مي‌توانند بنا بر نیاز و علاقه‌مندی خود این نرم افزارها را در انواع سرگرمی، کاربردی، آموزشی و تجاری روی گوشی خود نصب کنند.

تجهیز به قابلیت‌هایی نظیر دوربین‌هاي قدرتمند، صفحه نمایش لمسی بزرگ، امکانات و پورت‌های ارتباطی مختلف و... از عوامل دیگر محبوبیت گوشی‌هاي هوشمند نزد کاربران گوشی موبایل است. به دلیل همین توجه و تقاضای زیاد برای گوشی‌هاي هوشمند است که رقابت در عرضه این گوشی‌ها بین برندها مختلف بالا گرفته است و هر روز شاهد عرضه محصولی جدیدتر، مبتنی بر تکنولوژی جدیدتر در بازار گوشی‌هاي هوشمند هستیم.
در این گزارش ما قصد داریم 10 گوشی هوشمند برتر را در بازار داخلی معرفی کنیم:


Apple iPhone 4S



وزن: 140 g

640×960 pixels, 3.5 inches :صفحه نمایش

حافظه داخلی: 16/32/64 گیگابایت - غیر قابل ارتقا

دوربین: 8 مگاپیکسل- دوربین دوم:VGA

سی پی یو: Dual-core 1 GHz Cortex-A9

سیستم‌عامل: iOS 5, upgradable to iOS 5.1

ظرفیت باتری در حال صحبت: 8 ساعت

قیمت و گارانتی: 64 گیگابایت، یک میلیون و 630 هزار تومان – بدون گارانتی



Motorola RAZR XT910



وزن: 127 g

540 × 960 pixels, 4.3 inches :صفحه نمایش

حافظه داخلی: 16 گیگابایت قابل ارتقا به 32 گیگابایت

دوربین: 8 مگاپیکسل- دوربین دوم:1.3 مگاپیکسل

سی پی یو: Dual-core 1.2 GHz Cortex-A9

سیستم‌عامل: Android OS, v2.3.5 (Gingerbread)i

ظرفیت باتری در حال صحبت: تا 9 ساعت و 20 دقیقه

قیمت و گارانتی: یک میلیون و 100 هزار تومان – پرشین تلکام

Nokia Lumia 800



وزن: 142 g

480× 800 pixels, 3.7 inches :صفحه نمایش

حافظه داخلی: 16 گیگابایت

دوربین: 8 مگاپیکسل- دوربین دوم: ندارد

سی پی یو: 1.4 GHz Scorpion

سیستم‌عامل: Microsoft Windows Phone 7.5 Mango

ظرفیت باتری در حال صحبت: تا 9 ساعت و 30 دقیقه

قیمت و گارانتی: 760هزار تومان – نوكيا

Nokia N9




وزن: 135 g

480 × 854 pixels, 3.9 inches :صفحه نمایش

حافظه داخلی: 16/64 گیگابایت غیر قابل ارتقا

دوربین: 8 مگاپیکسل- دوربین دوم: VGA

سی پی یو: GHz Cortex A8و 1

سیستم‌عامل: MeeGo OS, v1.2 Harmattan

ظرفیت باتری در حال صحبت: تا 7 ساعت

قیمت و گارانتی: 750هزار تومان – 64 گیگابایت - نوكيا


Samsung I9300 Galaxy S III



وزن: 133 g

720 × 1280 pixels, 4.8 inches :صفحه نمایش

حافظه داخلی: 16/32/64 گیگابایت قابل ارتقا به 64 گیگابایت

دوربین: 8 مگاپیکسل- دوربین دوم:9/1 مگاپیکسل

سی پی یو: Quad-core 1.4 GHz Cortex-A9

سیستم‌عامل: (Android OS, v4.0.4 (Ice Cream Sandwich

ظرفیت باتری در حال صحبت: تا 11 ساعت و 40 دقیقه

قیمت و گارانتی: یک میلیون و 400 هزار تومان – سامسونگ


HTC One X



وزن: 130 g

720 × 1280 pixels, 4.7 inches :صفحه نمایش

حافظه داخلی: 32 گیگابایت - غیر قابل ارتقا

دوربین: 8 مگاپیکسل- دوربین دوم:1/3 مگاپیکسل

سی پی یو: Quad-core 1.5 GHz

سیستم‌عامل: (Android OS, v4.0.4 (Ice Cream Sandwich

ظرفیت باتری در حال صحبت: مشخص نیست

قیمت و گارانتی: یک میلیون و 190 هزار تومان – پرشین تلکام

Sony Xperia S



وزن: 144 g

720 ×1280 pixels, 4.3 inches :صفحه نمایش

حافظه داخلی: 32 گیگابایت غیرقابل ارتقا

دوربین: 12 مگاپیکسل- دوربین دوم: 3/1 مگاپیکسل

سی پی یو: Dual-core 1.5 GHz

سیستم‌عامل: Android OS, v2.3 (Gingerbread), planned upgrade to v4.0

ظرفیت باتری در حال صحبت: تا 8 ساعت و 30 دقیقه

قیمت و گارانتی: 980هزار تومان – بدون گارانتی

Nokia 808 PureView



وزن: 169 g

360 × 640 pixels, 4.0 inches :صفحه نمایش

حافظه داخلی: 16 گیگابایت قابل ارتقا به 32 گیگابایت

دوربین: 41 مگاپیکسل- دوربین دوم:VGA

سی پی یو: GHz ARM 11و 1.3

سیستم‌عامل: Nokia Belle OS

ظرفیت باتری در حال صحبت: تا 6 ساعت و 30 دقیقه

قیمت : 1 میلیون و 400 هزار تومان – 64 گیگابایت


Samsung I9100 Galaxy S II



وزن: 116 g

480 × 800 pixels, 4.3 inches :صفحه نمایش

حافظه داخلی: 16/32 گیگابایت

دوربین: 8 مگاپیکسل- دوربین دوم:2 مگاپیکسل

سی پی یو: Dual-core 1.2 GHz Cortex-A9

سیستم‌عامل: Android OS, v2.3.4 (Gingerbread), upgradable to v4.x

ظرفیت باتری در حال صحبت: تا 8 ساعت و 40 دقیقه

قیمت و گارانتی: 800هزار تومان – سامسونگ

Motorola MOTO XT615



وزن: 123.6 g

480× 854 pixels, 4.0 inches :صفحه نمایش

حافظه داخلی: یک گیگابایت قابل ارتقا به 32 گیگابایت

دوربین: 8 مگاپیکسل

سی پی یو: 800 MHz

سیستم‌عامل: Android OS, v2.3.7 (Gingerbread)i

ظرفیت باتری در حال صحبت: تا 5 ساعت

قیمت و گارانتی: 650 هزار تومان – پرشین تلکام

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


همانطور که انتظار می رفت مایکروسافت دیشب در کنفرانس خود از تبلت های ویندوز 8 ساخت خود با عناوین Microsoft Surface و Microsoft Pro Surface پرده برداری کرد. این تبلت ها که به نظر برای رقابت مستقیم با iPad اپل ساخته می شوند دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی هستند که به معرفی آنها می پردازیم.


دو نسخه از این تبلت ها عرضه خواهد شد که یکی دارای پردازنده آشنای لپ تاپ ها و PC ها از نوع x86 یعنی چیپست های 28 نانومتری Ivy Bridge اینتل همراه با Windows 8 Pro است و Pro Surface نام دارد و دیگری دارای پردازنده های موبایلی ARM و نسخه RT ویندوز 8 خواهد بود که همان Surface نام خواهد گرفت.


تبلت با ویندوز RT که به تبلت های بازار مانند آیپد و گلکسی تب ها نزدیک تر است دارای قطر تنها 9.3 میلی متر و وزن 676 گرم است. این تبلت دارای حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی خواهد بود و دارای درگاه های USB 2، Micro SD و Micro HD Video و آنتن 2×2 MIMO است و به گفته مایکروسافت با یک قیمت رقابتی با دیگر مدل های مشابه وارد بازار خواهد شد. این تبلت دارای صفحه نمایش 10.6 اینچی از نوع ClearType HD اما با وضوح نامشخص است.

در این تبلت یک پایه Kickstand قرار داده شده که با آن بدون نیاز با کاور می توانید تبلت خود را نگه دارید و اما کاور جادویی آن با اینکه درست مانند یک Smart Cover آیپد به نظر می رسد اما دارای یک کیبرد مجازی QWERTY و تاچ پد حساس به لمس خواهد بود.



نسخه دیگر تبلت که با پردازنده های قوی تری اینتل Ivy Bridge همراه است ویژگی های شبیه تری نسبت به لپ تاپ دارد و با قطر 13.5 میلی متر و وزن 903 گرم به سمت اولترابوک ها پیش رفته است. Pro Surface همچنین دارای حافظه داخلی بیشتر در دو گزینه 64 و 128 گیگابایتی خواهد بود و شامل پورت های USB 3.0، MicroSDXC، Mini Display Port Video و آنتن 2×2 MIMO است. این تبلت که دارای صفحه نمایش ClearType HD با اندازه 10.6 اینچ و وضوح Full HD 1920×1080 پیکسل است قرار است سه ماه دیر تر از Surface وارد بازار شود و قیمتی در حدود اولترابوک ها داشته باشد.



هر دوی این تبلت ها با کاور های Type (با صفحه کلید سخت افزاری) و Touch and Type (صفحه کلید مجازی) سازگار خواهند بود.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




ماه ها است که اخبار مختلفی از ساخت تبلت گوگل به گوش میرسد و همه منتظر بودیم تا چهارشنبه این هفته در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت، شاهد معرفی رسمی آن باشیم. اما گوگل موفق نشد مانند مایکروسافت، مشخصات تبلت اش را تا لحظه آخر مخفی نگه دارد و حالا می توانید با اطمینان نسبتا بالایی با این تبلت آشنا شوید.

این یک تبلت ۷ اینچی است با پردازشگر تگرا ۳ انویدیا که با اندروید جیلی بیلی کار خواهد کرد و قرار است از ماه آینده میلادی وارد بازار بشود.

امروز دفتر استرالیای وبلاگ گیزمودو، توانسته به اسناد آموزشی این محصول دست پیدا کند و تقریبا تمام اطلاعات مربوط به این تبلت در آن مشخص شده است. گجت جدید گوگل Nexus 7 نام دارد و در واقع توسط شرکت ایسوس برای گوگل ساخته شده است. چیزی که قبلا هم آن را می دانستیم.

پردازشگر آن 1.3GHz چهار هسته ای تگرا ۳ انویدیا است و کارت گرافیک آن ۱۲ هسته ای جی فورس به همراه ۱ گیگابایت رم خواهد بود. این تبلت در دو ظرفیت ۸ و ۱۶ گیگابایتی وارد بازار خواهد شد.

نکسوس 7 گوگل به ان اف سی و سرویس گوگل والت هم مجهز است و اگر سراغ نمایشگر بروید متوجه می شوید از نوع IPS با زاویه دید ۱۷۸ درجه است و رزولوشن آن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل می باشد.

یک دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی هم در جلو قرار گرفته و باطری هم ۹ ساعت کار می کند. اما قیمتی که در مورد این تبلت ذکر شده ۱۹۹ دلار برای مدل ۸ گیگابایتی و ۲۴۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایتی است. ضمن اینکه در مدارک لو رفته، ذکر شده که این نخستین دستگاهی خواهد بود که اندروید جیلی بیلی را به همراه دارد.

حالا تقریبا با اکثر مشخصات اصلی تبلت گوگل هم آشنا شدیم و اگر همه چیز درست باشد، این محصولی است که با قیمت ارزان اش تصمیم گرفته به رقابت با دیگر تبلت ها وارد بشود و از همه مهمتر بازار کیندل فایر آمازون را هدف گرفته است. حالا که خود گوگل هم تبلت خودش را معرفی می کند، به نظر شما چه اتفاقی برای فروش بقیه تبلت های اندرویدی از دیگر شرکت ها و البته آی پد و سرفیس خواهد افتاد؟

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


معرفی سری گوشی های اندرویدی سونی اخیرا سرعت بالایی به خود گرفته است، اما یکی از اسمارت فون های سری اکسپریا این شرکت که توجهات بسیاری را به سوی خود جلب نمود، اسمارت فون سونی اکسپریا اس این شرکت می باشد. به نظر شما این اسمارت فون در برابر اسمارت فون جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۳ تا چه حد می تواند رقابت کند؟ این اسمارت فون در چه بخش هایی بر گلکسی اس ۳ برتری دارد و در چه بخش هایی اس ۳ برنده میدان نبرد میان این دو دستگاه است؟


طراحی
هیچ نیازی نیست که شما کارشناس رشته طراحی باشید تا بتوانید تفاوت بین ایده های مهندسان طراح در شرکت سامسونگ و مهندسان طراح شرکت سونی را متوجه شوید. همانطور که دیروز در مقایسه اس ۳ با اپتیموس ۴X HD اعلام هم شد، اس ۳ دارای طراحی کاربرپسند می باشد. در مقایسه با اکسپریا اس نیز به همین صورت است. گلکسی اس ۳ همچنین اسمارت فونی باریک تر با بدنه ای براق تر نسبت به اکسپریا اس می باشد.
اکسپریا اس با طرح مات تری که دارد در دست احساس کاملا متفاوتی را به انسان منتقل می کند، پس اگر این امکان را دارید که هر دو دستگاه را لمس کنید، قبل از خرید حتما این کار را انجام دهید، چرا که در این زمینه نظرها می تواند متفاوت باشد. در مجموع گلکسی اس ۳ اسمارت فونی جمع و جور تر در مقایسه با اکسپریا اس به حساب می آید.


صفحه نمایش

هر دو اسمارت فون دارای صفحه نمایشی فوق العاده می باشند. در یک طرف صفحه نمایش ۴.۸ اینچی HD Super AMOLED گلکسی اس ۳ قرار دارد و در سوی دیگر صفحه نمایش ۴.۳ اینچی LED-backlit LCD سونی اکسپریا اس قرار گرفته است.


همانطور که اعلام شده هر دو صفحه نمایش فوق العاده می باشند، اما به هر حال هر کدام معایب و محاسن خاص خود را نیز دارند. براساس تکنولوژی AMOLED، گلکسی اس ۳ دارای کنتراست و رنگهای زنده بهتری است، اما اکسپریا اس دارای روشنایی فوق العاده و طبیعی تری است. همچنین به دلیل وجود صفحه نمایشی کوچکتر ، Xperia S دارای چگالی پیکسل بالاتر می باشد. ۳۴۲ ppi در مقابل ۳۰۶ ppi گلکسی اس ۳.


بطور کلی تفاوت در این بخش بسیار کم است، اما هنوز هم یک موضوع تخصصی وجود دارد و آن هم ویژگی ماتریکس PenTile گلکسی اس ۳ می باشد.



رابط کاربری

گلکسی اس ۳ دارای اندروید ۴.۰ و رابط کاربری TouchWiz Nature می باشد و این در حالیست که برروی سونی اکسپریا اس اندروید ۲.۳ قرار دارد (البته اندروید ۴.۰ ظاهرا برای آن عرضه شده است ). رابط کاربری آن TimeScape می باشد. اگر ملاک مقایسه نسخه اصلی سیستم عامل و رابط کاربری آن باشد، گلکسی اس ۳ می تواند در این بخش عملکرد بهتری داشته باشد.


پردازنده و حافظه

یکی از ویژگی های قابل توجه گلکسی اس ۳ سامسونگ پردازنده ۴ هسته ای Exynos آن می باشد. برروی اکسپریا اس سونی نیز یک پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی و ۲ هسته ای Snapdragon قرار گرفته است. به هر حال مشخص است که گلکسی اس ۳ دارای عملکرد بهتری است اما این به معنای بد بودن سونی اکسپریا اس نیست چرا که نسبت به سخت افزار عملکرد این گوشی نیز فوق العاده می باشد.



در بخش رم هر دو دستگاه مشابه می باشند و از ۱ گیگابایت رم استفاده می کنند که برای اجرای اپلیکشن ها کافی به نظر می رسد. در قسمت ذخیره سازی اطلاعات، همانطور که می دانید GS III در سه مدل ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگاباتی عرضه می شود، با قابلیت گسترش بوسیله مایکرواس دی تا ۶۴ گیگابایت. در طرف دیگر اسمارت فون تولیدی سونی دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است که البته کاربر امکان گسترش آن را ندارد، چرا که اسلات microSD برروی آن وجود ندارد.


دوربین

اختلافات زیادی در بخش دوربین این دو اسمارت فون وجود ندارد، اگر چه تفاوت های اندک موجود هم قابل توجه می باشند. به نظر می رسد که اکسپریا اس کمی بیشتر یک گوشی دوربین محور می باشد، از آنجا که دارای یک دکمه اختصاصی برای شاتر دوربین می باشد. منوی آن نیز پر از تنظیمات مختلف برای دوربین می باشد، اما رابط دوربین در گلکسی اس ۳ کارایی بیشتری دارد و می توان کارهای بیشتری با آن انجام داد.


دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اکسپریا اس واقعا فوق العاده است، در واقع دوربین این اسمارت فون می تواند تصاویری جذاب تر نسبت به اس ۳ بگیرد که در این بین می بایست از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی این اسمارت فون تشکر کرد! البته نکته ای هم در این بین وجود دارد و آن این است که تصاویر گرفته شده با اس ۳ دارای نویز کمتری نسبت به اکسپریا اس می باشد ولی علاوه بر نویز کمتر ، جزئیات کمتری را هم به نمایش می گذارد.


کیفیت تماس

هر دو اسمارت فون Samsung Galaxy S III و Sony Xperia S دارای کیفیت تماس بالایی می باشند. هر دو دارای صدایی بسیار شفاف و واضح در بخش ارسال و دریافت صدا می باشند به این دلیل که هر دو دارای تکنولوژی های لغو نویز می باشند. در بخش loudspeaker، اسمارت فون اکسپریا اس عملکرد بهتری دارد.



باتری

باتری اسمارت فون اکسپریا اس یک باتری ۱۷۵۰ mAh می باشد که با استفاده از آن می توان تا ۸.۵ ساعت در حالت ۳ جی به انجام مکالمه پرداخت و این نشان دهنده عملکرد خوب باتری این دستگاه است. باتری ۲۱۰۰mAh گلکسی اس ۳ نیز عملکرد خوبی دارد و در حالت ۳ جی می توان تا ۱۱ ساعت مکالمه داشت.


جمع بندی

بطور کلی . با توجه به جدیدتر بودن گلکسی اس ۳ به نظر می رسد که این اسمارت فون در رتبه بالاتری نسبت به اسمارت فون اکسپریا اس قرار می گیرد، اما همانطور که متوجه شدید اکسپریا اس هم دارای عملکرد بسیار خوبی است. در بخش سیستم عامل، طراحی و بازدهی، اس ۳ می تواند دستگاه برتر باشد، اما در بخش های دوربین و حتی کیفیت تماس اکسپریا می توان گزینه برتری باشد، ضمن اینکه از ویژگی های نرم افزاری جدید گلکسی اس ۳ و همچنین قیمت آنها نیز نباید غافل شد. به هر حال مانند همیشه انتخاب با شماست.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


طی چند ماه گذشته اسمارت فون lumia 900 خود را بعنوان رقیبی جدی برای اسمارت فون های برتر بازار معرفی نموده است. مطمئنا یکی از رقبای جدی آن اسمارت فون گلکسی اس ۳ سامسونگ می باشد که در روزهای گذشته به مقایسه آن با سایر اسمارت فون های مطرح پرداختیم. اما هم اکنون زمان آن است تا ببینیم که کدامیک از این ۲ اسمارت فون برتر هستند؟ مزایا و معایب هر کدام در مقایسه با دیگری چیست؟
فقط به این نکته توجه داشته باشید که در این بررسی، نسخه ای از اسمارت فون گلکسی اس ۳ با لومیا ۹۰۰ مقایسه شده که دارای قابلیت ۴G LTE است. یعنی این اسمارت فون دارای پردازنده ۲ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon به همراه ۲ گیگابایت رم می باشد.
طراحی
در نگاه اول آن چیزی که به ذهن ما می رسد این موضوع می باشد که تفاوت های بسیاری در مقایسه ظاهر این دو اسمارت فون وجود دارد. گلکسی اس ۳ باریکتر و سبک تر است. نکته مهم دیگر این است که کیفیت ساخت بدنه لومیا ۹۰۰ که از پلی کربنات می باشد، به نظر مقاوم تر از رقیب معروف خود می رسد. هر دو گوشی دارای دکمه های خازنی در زیر صفحه نمایش خود هستند ولی Galaxy S III دارای یک کلید فیزیکی Home نیز می باشد.
در مورد دکمه های فیزیکی که در اطراف دستگاه قرار دارند، ما Galaxy S III را در این زمینه برتر از لومیا ۹۰۰ می دانیم.


صفحه نمایش

به سادگی می توان تشخیص داد که صفحه نمایش گلکسی اس ۳ توجهات بیشتری را به خود جلب می کند. صفحه نمایش ۴.۸ اینچی HD Super AMOLED با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی آن در مقابل صفحه نمایش ۴.۳ اینچی WVGA ClearBlack AMOLED با رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل لومیا ۹۰۰، صفحه نمایشی بهتر می باشد اگر چه صفحه نمایش لومیا ۹۰۰ هم زیبا و خوب است.


هر دو صفحه نمایش دارای زاویه دید بسیار خوبی هستند و رنگها را طبیعی و خوب نشان می دهند، اما بطور کلی صفحه نمایش گلکسی اس ۳ در این بخش عملکرد بهتری دارد.


سیستم عامل و رابط کاربری

در این بخش جدال دو سیستم عامل را شاهد هستیم. یک اسمارت فون اندرویدی در مقابل یک اسمارت فون ویندوزفون. نیازی به گفتن نیست که هر کدام از آنها نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند. در یک طرف سیستم عامل اندروید ۴.۰ به همراه رابط کاربری TouchWiz Nature گلکسی اس ۳ قرار دارد که دارای ویژگی های نرم افزاری چون S Voice, S Beam, ShareShot, AllShare, SmartStay و GroupCast می باشد، و در طرف دیگر ویندوز فون ۷.۵ Mango به همراه صفحه استارتی پویا و سهولت استفاده قرار دارد.


به هر حال این بخش هم همانند بخش طراحی کلی دستگاه تا حدود زیادی انتخاب شخصی و سلیقه ای است.


پردازنده و حافظه

ما در اینجا شاهد یک مثال بسیار خوب هستیم که چرا بعضی اوقات سخت افزارها نمی توانند بازدهی دستگاه را تضمین کنند. همانطور که عنوان شد این نسخه از گلکسی اس ۳ دارای پردازنده ۲ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon S4 با ۲ گیگابایت رم می باشد و در طرف دیگر پردازنده تک هسته ای ۱.۴ گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon لومیا ۹۰۰ با ۵۱۲ مگابایت رم قرار دارد. با اینکه در نگاه اول گلکسی اس ۳ می بایست برنده مطلق باشد، اما این دو اسمارت فون دارای عملکردی تقریبا شبیه به هم می باشند.



در لومیا ۹۰۰ مقدار حافظه داخلی که در اختیار کاربر قرار دارد ۱۳.۶۱ گیگابایت می باشد و این در حالی است که در این نسخه از اسمارت فون گلکسی اس ۳، حدود ۱۲.۰۵ گیگابایت حافظه در اختیار کاربر قرار می گیرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که با استفاده از یک اسلات microSD می توان حافظه داخلی اس ۳ را گسترش داد، امکانی که در لومیا ۹۰۰ وجود ندارد.


دوربین

هنگامی که بحث عکاسی با این اسمارت فون ها به میان می آید، هر دو دارای دوربینی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس و LED flash هستند، اما لومیا ۹۰۰ دارای تاییدیه اپتیکی Carl Zeiss می باشد. به هرحال کیفیت عکاسی در هر دو اسمارت فون تقریبا شبیه به هم می باشد.


در بخش فیلمبرداری گلکسی اس ۳ دارای قابلیت ضبط ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p است در صورتی که لومیا ۹۰۰ ویدئوهایی تا کیفیت ۷۲۰p را ضبط می کند بعلاوه هر دو دارای دوربینی در جلو اسمارت فون می باشند که در این بخش عملکرد گلکسی اس ۳ بهتر می باشد.



کیفیت تماس و باتری

خوشبختانه هر دو دستگاه در این بخش دارای کیفیت صدایی قابل قبولی می باشند. صدایی واضح و شفاف. در بخش باتری لومیا ۹۰۰ عملکرد بهتری دارد، بدین صورت که در انجام تست ها مختلف، گلکسی اس ۳ انرژی خود را در ۱ روز تمام شده دید و این در حالی است که لومیا ۹۰۰ می تواند با انجام همان تست ها تا ۱ روز و نیم دوام بیاورد. البته به این نکته توجه داشته باشید که قابلیت LTE موجب مصرف سریعتر انرژی باتری می شود.


جمع بندی

یکی از نکات مهمی که هر کاربر در انتخاب یکی از این دو دستگاه قبل از هر چیز دیگری می بایست مورد توجه قرار دهد، بخش پلتفرم می باشد و می بایست به این نکته توجه کند که به کدامیک از این دو پلتفرم بیشتر علاقمند است و یا کدامیک جوابگوی نیازهای او می باشد.


بدون شک لومیا ۹۰۰ یک گزینه عالی است که با طراحی شیک و زیبایی که دارد نظرات بسیاری را به سمت خود جلب نموده است، اما به هر حال و بطور کلی هر دو اسمارت فون بسیار قدرتمند، شیک و دارای ویژگی های خوبی می باشند، اما مثل همیشه انتخاب با شماست.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


مروگر گوگل کروم در نهایت در موقعیتی قرار گرفت که آن را بعنوان محبوب ترین مرورگر جهان قرار می دهد. بعد از یک صعود مداوم و مستمر از هنگامی که این مرورگر توسط گوگل عرضه شد یعنی از سپتامبر ۲۰۰۸ که نسخه بتا برای سیستم عامل ویندوز مایکروسافت منتشر شد.
مرورگر گوگل کروم در حال حاضر در صدر بهترین مرورگرها قرار گرفته است و اینترنت اکسپلورر معروف مایکروسافت را به زیر کشیده است، یعنی موقعیتی که مدتها اینترنت اکسپلورر در اختیار داشت هم اکنون از دست این مرورگر خارج شده است. این اطلاعات براساس گزارشات و آمارهای Statcounter بدست آمده است.
Statcounter قبلا در گزارشی نشان داده بود که تنها در یک روز یعنی در ۱۸ مارس، گوگل کروم این عنوان را از اینترنت اکسپلورر گرفته است، اما هم اکنون و در May 2012، این ماه تبدیل به ماهی شده که کروم موفق به گرفتن جایگاه اینترنت اکسپلورر شده است.
شاید مهمترین دلیل این اتفاق، سرعت بالای این مرورگر، وجود extensions های متنوع و توسعه و پشتیبانی از زبانهای مختلف باشد. نظر شما در مورد این مرورگر چیست؟ شما دلیل اصلی پیشرفت این مرورگر را در چه می دانید؟

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

كمپانی سونی گوشی جدیدی را تحت عنوان Xperia GX‌ ارائه خواهد داد كه این گوشی دارای یك دوربین 13 مگاپیكسل می باشد و اكنون بصورت غیر رسمی تصاویری كه با دوربین این گوشی گرفته شده در وب منتشر شده است اگرچه درحال حاضر قضاوت در رابطه با كیفیت دوربین در سونی Xperia GX‌ زود است. ظاهرا این تصاویر در سالن گوشی های هوشمند Docomo گرفته شده كه نمونه اولیه GX در آن سالن موجود بود. مدل این گوشی SO-O4D می باشد.

كمپانی سونی تاكنون در رابطه با عرضه گوشی های جدید GX و SX در بازارهای جهانی اطلاعاتی ارائه نداده است و كمی عجیب است كه نسخه جهانی آن در سالن Docomo به نمایش گذاشته شود. بنابراین می توان گفت كه Xperia GX‌ برای خارج از بازار ژاپن فقط یك شایعه است.



نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




مدتی بود که شایعاتی پیرامون اسمارت فون HTC Desire C به گوش می رسید و حتی تصاویری از آن نیز در وبسایت ها مختلف منتشر شد. اما امروز شرکت HTC رسما آخرین اسمارت فون خود که دارای سیستم عامل اندروید ۴.۰ می باشد را معرفی نمود، دستگاهی که به نظر می رسد دارای قیمت مناسبی برای خرید باشد.

HTC Desire C دارای صفحه نمایش ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۳۲۰ پیکسل بعلاوه بک پروسسور ۶۰۰ مگاهرتزی و رمی ۵۱۲ مگابایتی است. حافظه داخلی این دستگاه ۴ گیگابایت است و به همراه این اسمارت فون ۲۵ گیگابایت فضای Dropbox به خریدار داده می شود.

دوربینی که برروی این اسمارت فون قرار گرفته ۵ مگاپیکسل و باتری آن ۱۲۳۰ mAh می باشد. این اسمارت فون قرار است در همین ماه و ابتدا در اروپا برای فروش عرضه شود و قیمت آن حدود ۲۰۰ یورو خواهد بود. HTC Desire C در رنگ های مختلفی از جمله قرمز، سفید و مشکی عرضه میشود ضمن اینکه این اسمارت فون از تکنولوژی Beats Audio بهره می برد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ظاهرا اپل زياد از اين خبر خوشنود نبوده.(اگر غير از اين بود بايد تعجب مي كرديم)
جديدا وقتي همان سوال "بهترين گوشي همراه چيست" را از Siri مي پرسيد.جواب siri با جواب هميشگي متفاوت است و ديگر خبري از Nokia lumia 900 نيست.
جواب جديد siri اين است:
wait… there are other phones?


يعني: صبر كن... مگر گوشي ديگري هم هست؟

يا
you're kidding, right?


يعن: شوخي ميكني؟


يا: The one you'r Holding.


يعني: هموني كه الان در درستته

به هر حال siri يك جواب هوشمند و بر اساس آمار و ارقام اينترنتي را با يك جواب كاملا از پيش تنظيم شده و تبليغاتي تعويض كرده.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نوکیا به طور رسمی عرضه گوشی هوشمند Nokia 808 PureView به ایران را رسما اعلام کرد.





Nokia 808 PureView پس از معرفی جهانی در ماه فوریه (بهمن) تاکنون (که هنوز به صورت رسمی نیز عرضه نشده است) چندین جایزه دریافت کرده است که مهم ترین آنها عبارتند از جایزه بهترین محصول جدید بین تلفن‌های همراه و تبلت‌ها در کنگره جهانی موبایل 2012 و همچنین بهترین ابتکار در تصویربرداری از TIPA 2012 .


پس از ارائه Nokia 808 به خبرنگاران جهت تست و کار با گوشی، مراسم معرفی این تلفن همراه با سخنرانی فروهر فروتن، مدیر شرکت نوکیا در ایران آغاز شد. ایشان ضمن امیدواری زیاد به موفقیت Nokia 808 ، آن را با N8 مقایسه کرد و پیش بینی موفقیتی بیش از N8 را برای این گوشی داشت.





پس از ایشان، ، مدیر بازاریابی نوکیا در ایران (وحید کاظم آبادی نجف آبادی) به روی صحنه آمدند و اعلام کردند بر اساس نظر سنجی و تحقیقات شرکت نوکیا در ایران، پر کاربرد ترین و پرطرفدار ترین ویژگی یک تلفن همراه در ایران، پس از قابلیت ارسال SMS، با اختلاف زیاد دوربین و بخصوص کیفیت عکسبرداری آن می باشد.


اما میزبان اصلی این مراسم، وسا یوتیلا، مدیر بازاریابی گوشی های شرکت نوکیا بود. ایشان طی کنفرانسی مفصل، به معرفی، قابلیت های جدید و خلاقیت های بکار رفته در دوربین Nokia 808 پرداختند و آن را نه تنها یک دوربین بسیار قدرتمند، بلکه تلفن همراهی هوشمند و پیشرفته مجهز به باکیفیت ترین دوربین بازار نامیدند. ایشان ضمن معرفی و بررسی نو آوری های بکار رفته در دوربین این تلفن همراه اظهار کردند که از لحاظ کیفیت عکسبرداری، هیچ گوشی دیگری حتی توان نزدیک شدن به Nokia 808 را نیز ندارد. آقای یوتیلا اضافه کردند تکنولوژی و نو آوری های بکار رفته در این تلفن همراه در انحصار نوکیا می باشد و به همین دلیل تا مدت ها هیج شرکتی قادر به عرضه تلفن همراهی که توان رقابت با دوربین این تلفن همراه را داشته باشد را ندارد.





وسا یوتیلا در ادامه صحبت های خود اضافه کردند، تاکنون مردم هیچ گاه از دوربین های تلفن های همراه خود به عنوان دوربینی اصلی استفاده نمی کردند اما Nokia 808 با برطرف کردن مشکل عکاسی در نور کم و ارائه عکس هایی سوپر شفاف، استانداردهایی جدید به دنیای عکاسی معرفی کرد و به راحتی و در موارد متعددی می تواند جایگزینی قابل حمل برای دارندگان دوربین های دیجیتتال پیشرفته (و البته بسیار گرانقیمت) سری SLR باشد.


ایشان ضمن توضیح نحوه کار تکنولوژی PureView ادامه دادند که این نو آوری باعث شده عکس های گرفته شده در حالت 5 مگاپیکسل با این دوربین، از تمامی تلفن های همراه پر طرفدار حال حاضر جهان با کیفیت 8 مگاپیکسل نیز قدرتمند تر باشند.


مدیر بازاریابی گوشی‌های هوشمند سیمبین نوکیا گفت: «فناوری PureView استاندارد عملکرد تصویربرداری در صنعت گوشی‌های هوشمند را ارتقا داده است. ما تصمیم داریم PureView را برای گوشی‌های هوشمندی که در آینده وارد بازار می‌شوند نیز توسعه دهیم و دوباره تجربه تصویربرداری را متحول کنیم.»





اما نکته قابل توجه که وسا یوتیلا در ادامه صحبت های خود به آن اشاره کردند این که این تکنولوژی در انحصار Nokia 808 نخواهد بود و در آینده نچندان دور، ضمن توسعه بیشتر تکنولوژی PureView، شاهد عرضه این دوربین قدرتمند بر روی سایر پلتفرم های نوکیا و مهم تر از همه ویندوز فون خواهیم بود.


آقای یوتیلا در ادامه به ضبط ویدیوییfull HD 1080p با قابلیت 4 برابر بزرگنماییِ بدون افت کیفیت این گوشی اشاره کردند. همچنین، این گوشی، اولین گوشی دنیا با فناوری ضبط توانمند صدا (Nokia Rich Recording) است. این فناوری امکان ضبط صدا با کیفیتی نظیر سی‌دی را فراهم می‌کند. چنین کیفیتی پیش از این تنها با استفاده از میکروفون خارجی امکان‌پذیر بود.





Nokia 808 PureView با قیمت جهانی 600 دلار (پیش از کسر مالیات) تا پایان سه ماهه دوم سال 2012 به بازارهای جهانی و همزمان ایران عرضه خواهد شد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




خب، به گمانم حالا زمان مناسبی است که به مقایسه این گل سر سبد سامسونگ با دیگر رقبای فعلی موجود در بازار بپردازیم. اما گلکسی سوم با کدام یک از محصولات فعلی بازار باید مقایسه گردد و چه جنگاورانی در مقابل آن ایستاده اند؟ در اینجا آیفون 4S اپل، اچ تی سی One X و لومیا ۹۰۰ مایکروسافت را از نظر صفحه نمایش، پردازنده، دوربین، باتری، تراکم پیکسل و ... در برابر یکدیگر گذاشته ایم.

به گمانم حالا بهتر می توانید در خصوص امکانات Samsung Galaxy S III نظر داده و انتخاب مناسب تان را داشته باشید.




نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , alimohades.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com