TECH SHOW



شرکت سونی برنامه های خود برای آپدیت اسمارت فون های سری اکسپریا را اعلام نمود. در ادامه با نام اسمارت فون هایی که آپدیت به اندروید ۴.۱ جیلی بین را دریافت می کنند آشنا خواهید شد.
اسمارت فون های اکسپریا Xperia T, TX و V آپدیت به اندروید ۴.۱ جیلی بین را در اواسط سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ میلادی دریافت خواهند کرد. نسخه جهانی از اسمارت فون های Xperia S, Xperia acro S, Xperia ion, Xperia P, Xperia go و Xperia J نیز این آپدیت را دریافت خواهند کرد اما تاریخ عرضه این آپدیت بعدا اعلام خواهد شد. هنوز دقیقا مشخص نیست که در مورد آپدیت نسخه های محلی این اسمارت فون ها، سونی چه تصمیمی گرفته است.
اما تمام اسمارت فون های سری اکسپریای سال ۲۰۱۱ سونی (که آپدیت به اندروید ICS را دریافت کرده اند)، متاسفانه آپدیت به اندروید ۴.۱ جیلی بین را دریافت نخواهند کرد.

 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 



وب سایت آندروید پلیس تصویری را منتشر کرده است که در آن نرم افزار جی میل آماده بکار می باشد و در آن محیط جیمیل بروی یک دستگاه آندرویدی مشخص شده است که گویا متعلق به سیستم عامل آندروید ۴٫۲ می باشد و این احتمال نیز داده می شود که این سیستم عامل بروی نکسوس ۴ قرار گرفته باشد و سپس از محیط آن تصویر برداری شده است !

از قرار معلوم این نرم افزار نیز مانند دیگر برنامه های کاربردی ارتقا یافته است و چند امکان جدید از جمله سرعت و پردازش سریعتر در این نسخه به خوبی دیده می شود . ویژگی جدید زوم کردن بروی متون و یا تصاویر نیز به خوبی در این نرم افزار بهبود یافته است که به جرات می توان گفت جذاب ترین مزیت یک اسمارت فون بشمار می رود ! در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات این سیستم عامل به دست نرسیده و ما به دنبال اطلاعات بیشتری هستیم تا شما را نیز از آن آگاه سازیم .




 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 


ه نظر میرسه شرکت نوکیا تبلت های ویندوز 8 رو در اوایل 2013 معرفی میکنه.
احتمال داره این تبلت ها در CES یا MWC 2013 معرفی بشن.

 


ممکنه ما شاهد تبلت هایی به نام های “Senna” و “Coffee” باشیم.
پیش بینی میشه این تبلت ها با ویندوز 8 نسخه RT و احتمالاً با دوربین 8 مگاپیکسلی روانه بازار بشن.

 


براساس برخی شایعات، احتمالاً از سیستم PureView در این تبلت ها استفاده میشه.
 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شاید شما از آن دسته کاربران آیفونی بوده‌اید که منتظر یک تحول عظیم در آیفون ۵ بودید و با معرفی رسمی آن ناامیدشده و قصد مهاجرت به اندروید و خرید یک گوشی قدرتمند اندرویدی با اندروید جیلی بیلی را دارید و یا برای تنوع هم که شده قصد دارید یک گوشی اندرویدی را نیز تجربه کنید؛ در این صورت با فارنت همراه باشید تا نحوه مهاجرت از iOS به اندروید را برایتان شرح دهیم.

 


یک – دفترچه تلفن و تقویم

روش اول: همگام‌سازی و انتقال دفترچه تلفن و تقویم به گوشی اندرویدی به آسانی تنظیم کردن اکانت گوگل است. کافیست آیفون شما iOS 3.0 یا بالاتر را اجرا کند و یک اکانت گوگل در اختیار داشته باشید؛ حالا طبق دستور زیر عمل کنید:

- روی آیفون به Settings و سپس Mail, Contacts, Calendars بروید.

- یک اکانت Microsoft Exchange بسازید. (بله، تعجب نکنید حتی برای جیمیل باید از این روش وارد شوید)

- مشخصات جیمیل خود را وارد کنید.

- سرور را انتخاب کرده و m.google.com را وارد کنید.

- در پنجره نهایی موارد مورد نظر خود مانند ایمیل‌ها، دفترچه تلفن و تقویم را انتخاب کنید.

روش دوم: در این روش با استفاده از آی‌تونز می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما توجه داشته باشید آی‌تونز تنها برخی اطلاعات کانتکت‌ها مانند نام، شغل، شماره، ایمیل و آی‌دی را ذخیره می‌کند. برای این کار طبق روش زیر عمل کنید:

- آیفون را به عنوان یک درایو خارجی توسط بلوتوث به کامپیوتر متصل کرده و آی‌تونز را باز کنید.

- آیفون را از سمت چپ انتخاب کرده و وارد زبانه Info شوید.

- گزینه Sync Contacts With و سپس Google Contacts را انتخاب کنید.

- مشخصات اکانت گوگل خود را وارد کرده و سپس Apply را بفشارید.

حواستان باشد که پس از اتمام عملیات گزینه Sync with Google را غیرفعال کنید؛ در غیر اینصورت ممکن است آی‌تونز اطلاعات اشتباهی را وارد لیست دفترچه تلفن شما کند.

دو – تصاویر، ویدئوها، موزیک و پیامک‌ها

برای انتقال فایل‌های مالتی‌مدیا بهترین راه این است که آیفون را به عنوان external drive به کامپیوتر متصل کنید و در ویندوز به راحتی فایل های مورد نظرتان را به هارد کامپیوتر منتقل کنید. در مک هم با برنامه Image Capture می‌توانید این کار را انجام دهید. حالا این فایل ها را به راحتی به گوشی اندرویدی خود منتقل کنید. اندروید به صورت خودکار مموری را برای یافتن فایل‌های چندرسانه‌ای جستجو می‌کند اما می‌توانید برای بهبود کار تصاویر و فیلم‌های دوربین را به پوشه DCIM و موزیک‌ها را به پوشه Music منتقل کنید.

 


برای انتقال پیامک‌ها اپلیکیشن MySMS پیشنهاد می‌شود؛ این اپلیکیشن برای اندروید، iOS، ویندوز، ویندوزفون و مک قابل دریافت است و با نصب آن روی گوشی‌ها و کامپیوترتان می‌توانید به راحتی پیامک‌هایتان را منتقل کنید.

سه – اپلیکیشن‌ها


همان‌طور که می‌دانید نمی‌توانید اپلیکیشن‌های دانلود شده iOS را روی اندروید نصب کنید. زمانی iOS اپلیکیشن‌های اختصاصی جذابی مانند اینستاگرام، Fruit Ninja و Flipboard را داشت که کاربران اندروید حسرت آن‌ها را می‌خوردند؛ اما خوشبختانه با گذشت زمان و محبوبیت روزافزون اندروید برنامه‌نویسان اکثر اپلیکیشن‌های خودشان را برای هر دو پلتفرم آماده می‌کنند. با این‌که هنوز هم اپلیکیشن‌های اختصاصی مانند Infinity Blade برای iOS وجود دارند اما می‌توانید مطمئن باشید اپلیکیشن‌های ضروری برای هر دو پلتفرم وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را به راحتی از گوگل پلی یا مارکت‌های دیگر اندرویدی دانلود کنید.

 


همچنین با مهاجرت به اندروید می‌توانید لایووالپیپرها و همچنین ویجت‌ها را نیز در صفحه گوشیتان داشته باشید و با نصب لانچرهای متنوع از رابط کاربری خسته کننده iOS خلاص شوید.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


در نهایت شایعات به پایان رسید و اسمارت فون +HTC One X رسما معرفی شد. این پرچمدار جدید HTC هم اکنون هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری نسبت به مدل قبلی خود توسعه و بهبود یافته است، ضمن اینکه این اسمارت فون به همراه نسخه ای جدید از HTC Sense عرضه می شود.
اسمارت فون +HTC One X دارای پردازنده ۱.۷ گیگاهرتزی و ۴ هسته ای AP37 تگرا ۳، رمی ۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی است. صفحه نمایش این اسمارت فون قدرتمند ۴.۷ اینچی Super LCD2 با رزولوشن ۷۲۰p می باشد که برروی خود پوششی از گوریلا گلاس ۲ را می بیند. همچنین برروی صفحه نمایش آن لایه سازی اپتیکال برای کاهش انعکاس نور انجام شده است.
دوربین پشت آن ۸ مگاپیکسلی با قابلیت autofocus، دیافراگم F2.0 و لنز ۲۸mm است. این دوربین قابلیت ضبط ویدئوهای ۱۰۸۰p را دارد. در جلو دستگاه نیز یک دوربین ۱.۶ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای ۷۲۰p وجود دارد.
در بخش ارتباطی، NFC، بلوتوث ۴.۰ و وای فای از امکانات این دستگاه HTC است. ابعاد آن ۱۳۴.۳۶ در ۶۹.۹ در ۸.۹ میلیمتر و وزن آن ۱۳۵ گرم است. اچ تی سی در این محصول خود از یک باتری ۲۱۰۰mAh بهره برده است.
اما در بخش نرم افزار، کاربران اندروید ۴.۱ جیلی بین به همراه آخرین نسخه از رابط کاربری +Sense 4 را تجربه می کنند. همچنین این اسمارت فون دارای ویژگی HTC Get Started خواهد بود که وب سرویسی است که اجازه می دهد شما به راحتی از طریق کامپیوتر به شخصی سازی و تنظیم گوشی خود بپردازید. Beats audio به همراه یک amplifier نیز کیفیت صوتی دستگاه را تضمین می کند.
اسمارت فون +HTC One X قرار است این ماه در اروپا و آسیای شمالی عرضه شود، جنوب آسیا نیز در ادامه این دستگاه را دریافت خواهد نمود. شرکت HTC همچنین قرار است اندروید ۴.۱ جیلی بین به همراه نسخه جدید +Sense 4 را برای دستگاههای One X و One S در این ماه عرضه نماید که می تواند خبر خوبی برای دارندگان این اسمارت فون ها باشد.















تصاویر وان ایکس پلاس در کنار وان ایکس

 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


این موضوع که یک تلفن هوشمند و یا سیستم‌عامل جدید پس از انتشار، دچار مشکلات فنی کوچک و بزرگ شود، مورد تازه‌ای نیست. قبلا نیز موارد مشابهی در رابطه با شبکه بی‌سیم Wi-Fi در سری One اچ تی سی یا مشکل سیستم GPS در تبلت‌های اسوس را مشاهده کرده بودید، اما زمانی که شرکت تولیدکننده تنها یک محصول در بازار دارد، تا حدی این مشکل بزرگتر جلوه می‌کند، چرا که اگر آن را زودتر حل ننماید بخش بزرگی از مشتریان از دست او ناراضی خواهند شد. بر اساس موارد و تجاربی که کاربران اپل در انجمن‌ و وب‌سایت‌های مختلف گزارش کرده‌اند، iOS 6 در اتصال Wi-Fi آنگونه که شایسته است، عمل نمی‌کند. با ما همراه باشید تا با جزییات این خبر آشنا شوید.
این اولین بار نیست که یک سیستم عامل اپل مشکل WiFi داشته است. اما مشکل اینجاست که سیستم‌عامل‌های جدید اپل بر خلاف اندورید به سرعت در میان کاربران منتشر می‌شود و بخش عمده‌ای از مشتریان سریعا دستگاه خود را به نسخه جدید بروزرسانی می‌کنند. در حال حاضر 60 درصد کاربران آیفون و 40 درصد از کاربران آیپد، ابزارهای خود را به این سیستم عامل بروز کرده‌اند.
این موضوع به معنای آن است که میلیون‌ها نفر در حال حاضر از سیستم عامل iOS 6 استفاده می‌کنند و اگر این مشکل برطرف نشود، مسائل بزرگتری پیش روی اپل قرار می‌گیرد.
تعداد گزارشات و شکایات کاربران بسیار زیاد بوده است، به طوری که در بحثی که در انجمن پشتیبانی اپل ایجاد شده، جمعا نزدیک به 150 صفحه نظر ارسال شده است.
به خاطر دارم که Macbook Pro مدل 13 اینچی (با پردازنده Sandy Bridge اگر درست به یاد داشته باشم) نیز زمانی این مشکل را داشت که بعدا برطرف شد. اما همین مشکل روی فروش آن تاثیر منفی بزرگی گذاشت و بسیاری از خرید آن امتناع کردند و به دنبال Macbook Air یا محصولات شرکت‌های دیگر رفتند.
مشکل Wi-Fi در iOS 6 کلا به دو دسته تقسیم می‌شود: اول متصل نشدن به برخی از Access Pointها و دوم سرعت کم در برخی موارد. در هر صورت با اینکه اپل هنوز بیانیه رسمی در این مورد منتشر نکرده است، اما بخش پشتیبانی فنی این شرکت کاملا به موضوع اشراف دارد و در حال بررسی راه حل می‌باشد.
نویسنده وب سایت CNET موارد دیگری که خود تجربه کرده را نیز در اختیار خوانندگان قرار داده است، مشکل این نویسنده متصل نشدن به روترهای Netgear است که با Downgrade کردن Firmware مشکل برطرف شده است. (هر چند این راه حل را هر کسی انجام نمی‌دهد و نباید انتظار داشت که همه افراد متخصص استفاده از تجهیزات شبکه باشند)
مورد دیگری که این نویسنده از آن گلایه داشت اتصال شبکه نسل چهارم LTE بوده که به گفته وی به صورت نامطمئن عمل می‌کند و در بعضی شرایط دستگاه آیفون 5 و آیپد رتینای او بین شبکه نسل سوم و چهارم نوسان می‌‎نماید.
بعد از مشکل نقشه اپل سیستم عامل iOS 6 به شدت زیر سوال رفت، حال با وجود این مشکل که به نظر کوچک هم نمی‌رسد، این شرکت سریعا باید با یک بروزرسانی مناسب مشکل را حل نموده و به کاربران پاسخ لازم را بدهد، در غیر این صورت باید انتظار موج جدیدی از تبلیغات منفی از سوی رقبا و کاهش فروش محصولات خود باشد.
نظر شما در مورد مشکلات این سیستم عامل چیست؟ به نظر شما عامل این دسته از مشکلات که مخصوصا برای WiFi ایجاد می‌شود و گریبان‌گیر بسیاری از شرکتها شده، چیست؟

 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀





هفته گذشته فیس‌بوک نسخه جدید مسنجر خود برای اندروید را با ظاهر جدید و متفاوت منتشر نمود و وعده داد که به زودی نسخه آیفون آن را نیز آماده و عرضه می‌کند. بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا امروز به وعده خود جامه عمل پوشانده و نسخه جدید مسنجر فیس‌بوک را ارائه کرده است. پیغام‌ها در نسخه جدید مسنجر فیس‌بوک به شکل حبابی و شبیه به SMS نمایش داده می‌شوند.

Facebook Messenger 2.0 ظاهر جالب‌تر و سرعت بالاتری دارد، اگر از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید با نصب این اپلیکیشن برروی تلفن اندرویدی یا آیفون خود می‌توانید به راحتی با دوستان خود چت کنید.
در نسخه جدید کاربر می‌تواند با حرکت انگشت خود برروی صفحه بین لیست دوستان و صفحه گفتگو تغییر حالت دهد. فیس‌بوک وعده داده که هر ۴ تا ۸ هفته نرم‌افزارهای خود را بروز خواهد کرد.
 

دانلود مسنجر فیس‌بوک نسخه اندروید | نسخه آیفون
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سامسونگ در تکمیل اخبار مربوط به عرضه جیلی بیلی، لیست ۱۰ تایی از تلفن های هوشمند اندرویدی که به زودی آپدیت اندروید 4.1 را دریافت خواهند کرد، منتشر نموده است:

- Galaxy S II
- Galaxy Note
- Galaxy S Advance
- Galaxy S II LTE
- Galaxy Chat
- Galaxy Ace 2
- Galaxy Beam
- Galaxy Ace Plus
- Galaxy Ace Plus
- Galaxy S Duos

البته سامسونگ به این لیست نام یک ابزار ناشناخته با عنوان Galaxy Music و همچنین چهار تبلت را هم افزوده است:

- Galaxy Tab 2 7.0
- Galaxy Tab 7.0 Plus
- Galaxy Tab 2 10.1
- Galaxy Note 10.1
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

Sonyمدل جدیدی از کنسول PS3 را با نام Super Slim معرفی کرد. این مدل قرار است در نمایشگاه TGS به نمایش دربیاید و مدتی دیگر نیز راهی بازار خواهد شد. اندازه این کنسول نصف مدل FAT خواهد بود و 25 درصد سبک تر و کوچک تر از مدل Slim است. این کنسول قرار است جایگزین مدل های کنونی شود. قیمت آن تفاوتی با مدل های حال حاضر ندارد، اما فضای هارد بیشتری خواهند داشت. این کنسول در دو مدل 250 گیگ و 500 گیگ و با قیمت های 270 و 300 دلار راهی بازار خواهد شد. همچنین یک مدل 12 گیگ نیز برای عرضه در اروپا در نظر گرفته شده که 230 یورو قیمت خواهد داشت و از هاردهای External پشتیبانی می کند.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 


با آغاز فروش جهانی آیفون 5 در چند کشور جهان، پای این گوشی به ایران هم باز شد و در حال حاضر می‌توانید با قیمت 3 میلیون و 600 هزار تومن آن را از برخی سایت‌های فروش گوشی خریداری کنید. در برخی از مغازه‌های موبایل فروشی نیز قیمت آیفون 5 به رقم عجیب 4 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است و به نظر می‌رسد تب خریدن جدیدترین محصول اپل، به این صورت نیز در ایران به وجود آمده است.
البته این رقم‌های نجومی، همیشه در چنین شرایطی به وجود می‌آید و به نظر می‌رسد با وارد شدن تعداد بیشتری از این گوشی، قیمت آن به تدریج کاهش یابد.
 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


در جریان یک مراسم ویژه در کره جنوبی، ال جی قدرتمند ترین اسمارت فون تولید شده اندرویدی تا به امروز با نام Optimus G را رونمایی کرد.
این اسمارت فون دارای یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی از نوع HD IPS Plus با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ (نسبت تصویر ۱۵:۹) میباشد. ال جی Optimus G همراه با چیپ Snapdragon S4 Pro و پردازنده ۴ هسته ای و ۱.۵ گیگاهرتزی وارد بازار خواهد شد و رم این دستگاه نیز ۲ گیگابایت میباشد. از دیگر قابلیت های آن میتوان به LTE، NFC، بلوتوث ۴.۰ و WiFi همراه با DLNA اشاره کرد.
در پشت این تلفن همراه یکی از دوربین های ۱۳ یا ۸ مگاپیکسلی با فلش LED قرار دارد که هر ۲ دارای قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p میباشند و قدرت خود را از باطری ۲۱۰۰ میلی آمپری میگیرند که برای ۱۵ ساعت مکالمه یا ۳۳۵ ساعت حالت آماده باش، مناسب میباشد.
ابعاد اپتیموس جی، ۱۳۱.۹ در ۶۸.۹ در ۸.۴۵ میلیمتر بوده و وزنی برابر با ۱۴۵ گرم دارد که برای اسمارت فونی با این ابعاد و مشخصات فنی بالا بسیار خوب میباشد. ال جی حافظه داخلی این اسمارت فون را ۳۲ گیگابایت انتخاب کرده است.
سوپر فون اپتیموس جی همراه با اندروید نسخه ۴.۰ و رابطه کاربری مخصوص سری اپتیموس عرضه میشود، اما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده آپدیت به اندروید لوبیای ژله ای یا همان نسخه ۴.۱ بزودی برای کاربران عرضه خواهد شد. البته ال جی شخصی سازی هایی را نیز برای اسمارت فون جدید خود فراهم کرده است.
یکی از این قابلیت ها که خیلی هم میتواند مفید باشد QSlide نام دارد که به کاربر اجازه میدهد تا ۲ صفحه نمایش داشته باشد و در هر کدام اپلیکشن مورد نظر خود را اجرا کند. شما همچنین قادر خواهید بود تا میزان تاری هر کدام از صفحه نمایش ها را تنظیم کنید. در کنار این قابلت ها ال جی چند اپلیکشن متختلف نیز در نظر گرفته است که به عنوان مثال به شما این امکان را میدهد تا بعد از قطع صدای آلارم گوشی یک برنامه بصورت خودکار اجرا شود یا اپلیکشن فرمان صوتی برای گرفتن عکس از این دسته میباشد.




















































ال جی اپتیموس G یک میلیون WON (واحد پول کره جنوبی) یا برابر با ۸۹۶ دلار قیمت دارد و از هفته آینده در کره جنوبی عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه جهانی این سوپرفون نیز مدتی بعد از عرضه در کشور کره اعلام شده است.
نماینده وب سایت GSMARENA در مراسم رونمایی از این مراسم حضور داشته است که از تجربه خود در کار با این شاهکار اندرویدی اینگونه میگوید :
طراحی نسبتا قابل قبولی دارد. جلو و پشت اسمارت فون شیشه ای میباشد و دور آن از نوعی پلاستیک است. در کل کیفیت ساخت بالایی دارد و جنس بدنه بگونه ای میباشد که بنظر نمیرسد با ضربات معمولی آسیبی به آن وارد شود. همانطور که در بالا اعلام شد بستگی به بازار عرضه آن، این اسمارت فون با یکی از دوربین های اصلی ۱۳ یا ۸ مگاپیکسلی عرضه میشود که مدل ۸ مگاپیکسلی کاملا تخت میباشد و برجستگی در پشت اسمارت فون ندارد.




































این اسمارت فون در ماه اکتبر وارد بازار ژاپن و در ماه نوامبر وارد بازار امریکا میشود و انتظار میرود کاربران قبل از پایان سال جاری میلادی آپدیت به اندروید ۴.۱ را دریافت کنند.


 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 




همین دیروز بود که در مطلبی از احتمالات پیرامون قدرت پردازشی و گرافیکی آیفون 5 برای شما نوشتیم. حالا اولین نتایج بنچمارک آن هم از راه رسیده‌اند. هر چند درست کردن نتایج غیرواقعی برای بنچمارک تقریباً کار آسانی است ولی به هر حال این نتایج ظاهراً از یک آیفون 5 به دست آمده.

امتیاز GeekBench به دست آمده برای آيفون 5، عدد 1601 است که می‌تواند یکی از نشانه‌های قدرت چیپ A6 باشد. این امتیاز بیش از دو برابر امتیاز چیپ A5 به کار رفته در آیفون و آیپد های قبلی است و آیفون 5 را بالاتر از ابرقدرت‌های اندرویدی قرار می‌دهد.

به طور مشخص، فرکانس کاری پردازنده دو هسته‌ای جدید که بر مبنای ARMv7 ساخته شده، 1.02 گیگاهرتز (در برابر 800 مگاهرتز پردازنده آیفون 4S) و رم نیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد 1 گیگابایت (در مقابل 512 مگابایت آیفون 4S) است. یک مقایسه کامل بین نتایج بنچمارک آیفون 5 و آیفون 4S را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

امتیاز GeekBench هیچ یک از اعضای خانواده iOS تا پیش از این از مرز 800 عبور نکرده بود برای همین امتیاز 1601 جهش بزرگی به شمار می‌رود. جالب است بدانید که قوی‌ترین کامپیوتر اپل در سال 2004، به امتیاز 1571 رسیده بود. این خود به تنهایی، پیشرفت سریع تکنولوژی را به ما یادآوری می‌کند.

در تست مشابه، تگرا 3 چهار هسته‌ای که قلب تپنده نکسوس 7 است، به امتیاز 1591 دست یافته و پردازنده 4 هسته‌ای گلکسی S3 به امتیاز 1560. البته این را در نظر بگیرید که گلکسی S3 برخوردار از رام اندروید 4.1 (جیلی بیلی) با امتیاز 1781 همچنان سرتر از آیفون 5 است.

 
امتیاز اعضای قبلی خانواده iOS

امتیاز تبلت‌ها و تلفن‌های اندرویدی

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیفون ۵ در دسترس قرار گرفت و این بدان معناست که پاسخ های واقعی به سئوالاتی که در مورد قطعات داخلی این دستگاه وجود داشت، داده خواهد شد. ما شاهد کالبد شکافی این دستگاه بودیم و هم اکنون می توانیم نگاهی هم به پروسسور A6 این دستگاه و هسته های آن داشته باشیم. همانطور که می دانید اپل اطلاعات زیادی در مورد این پردازنده، سرعت و ساختار آن ارائه نکرده بود.

بنابراین، کارشناسان UBM TechInsights به بررسی A6 SoC با استفاده از تصاویر منتشر شده پرداختند و موفق شدند به اطلاعات جالبی هم دست پیدا کنند. براساس اطلاعاتی که آنها منتشر کردند A6 دارای دو هسته CPU که هر هسته ۱ گیگاهرتزی است و GPU با ۳ هسته می باشد که تصور می شود در هنگام اجرا ۲۶۶ مگاهرتزی باشد (این موضوع هنوز دقیقا مشخص نیست).
تصور می شود که جی پی یو آن PowerVR SGX 543MP3 باشد که البته این موضوع هم از سوی اپل تایید نشده است. البته CPU آن یک کار سفارشی است که توسط شرکت سامسونگ ساخته شده است.


 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


 



 

با معرفی شب گذشته اچ تی سی حالا سه تلفن قدرتمند با سیستم عامل ویندوز فون 8 از سه شرکت مختلف معرفی شده اند و زمان مقایسه مشخصات فنی فرا رسیده.

نوکیا با لومیا ۹۲۰ قصد داشت در خط مقدم ویندوز فون 8 قرار بگیرد اما سامسونگ حتی پیش از نوکیا تلفن ATIV S را معرفی کرد و شب گذشته اچ تی سی با ویندوز فون 8X نشان داد که رقیب هایی جدی و قدرتمند در این مسیر وجود دارند. و حالا کار برای نوکیا سخت تر از گذشته شده است. چرا که دو شرکت دیگر بازار بزرگی از سیستم عامل اندروید هم در اختیار دارند. در حالی که نوکیا سرنوشت خودش را با ویندوز فون گره زده.

هنوز قیمت این تلفن ها را نمی دانیم و کارایی نهایی هم زمانی مشخص می شود که آنها را از نزدیک بررسی کنیم. اما فعلا می توان با مقایسه مشخصات فنی، به یک نگاه کلی در مورد این سه تلفن دست پیدا کرد.

 

 


 

شما کدام یک را گزینه بهتر می دانید؟

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀






سخت افزار - اپل استاندارد جدید سیم کارتهای نانو را در آیفون 5 خود بکار گرفته است.


از آنجایی که سوالات زیادی دراین باره شده، سعی می کنیم در این مقاله توضیحات لازم را (که دغدغه بسیاری از مردم دنیاست) ارائه کنیم.
موسسه استانداردهای مخابراتی اروپا (ETSI) نانو سیم کارت اپل را در ماه ژوئن معرفی نمود.بر این اساس نانو سیم کارت 40 درصد کوچکتر از میکرو سیم کارتهای موجود در بازار است.اندازه نانو 12.3 میلیمتر(طول) در 8.8 میلیمتر(عرض) و ضخامت 0.67 میلیمتر است.
فضای داخل موبایل از نظر سازندگان بسیار مهم شده و هر چقدر فضا را کوچکتر کنند، می توانند از فضای اضافی برای سایر ظرفیتها استفاده کنند. کارکردهای چیپ سیم کارتهای نانو بر اساس استانداردهای موجود ساخته شده و فقط تنها تفاوتی که دارد میزان فضای اشغال شده توسط سیم کارت درون تلفن است.

تا کنون با کم کردن حجم سیم کارتها می شد میکرو سیم درست کرد و مشکلی از این بابت نبود. اما در نانو سیم کارت، ضخامت نیز تغییر یافته و در مقایسه با میکرو سیم کارت، نانو سیم به اصطلاح 15pc نازک تر شده است.بنابراین حتی اگر بتوانیم اندازه میکرو سیم را کم کنیم، گفته می شود نمی توان تا این لحظه ضخامت آنرا تغییر داد.
ممکن است مبدل نانو به میکرو ایجاد شود اما معلوم نیست مبدل میکرو به نانو درست شود یا نه!

بر اساس آمار و به خاطر ورود آیفون 5 شرکتهای ارائه دهنده سیم کارت دست به تولید انبوه نانو سیم کارت زده اند.(هنوز در ایران مشخص نیست آیا مخابرات حرکتی برای ساخت سیم کارتهای نانو کرده است یا نه!)
اپل پیشتر اولین کمپانی استفاده کننده از میکرو سیم کارت بود و حالا نیز اولین کمپانی استفاده کننده از نانوسیم کارت.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




 

آیفون 5 بالاخره با سر و صداهای همیشگی که پیرامون آن به پا می‌شود از راه رسید. حالا این سؤال مطرح می‌شود که هزینه تولید آن چقدر است؟ برای پاسخ دادن به آن، ابتدا هزینه تولید را تفکیک می‌کنیم به:
 

 

- قیمت قطعات و مواد به کار رفته در ساخت هر آیفون
- هزینه اسمبل محصول (دستمزد کارگران خط تولید)
- سرمایه‌گذاری صورت گرفته بر روی خطوط تولید
- هزینه تحقیق و توسعه
- و سایر هزینه‌های جزئی

می‌توان مطمئن بود که "هزینه تحقیق و توسعه" کشف نیست. از موارد دوم و سوم هم فعلاً رقم دقیقی در دست نداریم. فقط در همین حد مشخص است که هزینه اسمبل هر آیفون چیزی بین 15 تا 30 دلار تمام می‌شود و در سوی دیگر، می‌دانیم که اپل در یک سال اخیر بیش از یک میلیارد دلار بر روی خطوط تولید جدید سرمایه‌گذاری کرده.

اما در مورد قیمت قطعات و موارد به کار رفته در هر آیفون، از آنجایی که هنوز عرضهٔ محصول جدید شروع نشده، می‌توان با استناد به ارقام مشابهی که در مورد آیفون 4 و 4S وجود دارد، به جدول زیر دست یافت:

 


 

در مقایسه با آیفون 4S به نظر تولید آیفون 5 خیلی گران‌تر تمام می‌شود ولی در نظر داشته باشید که هزینه تولید آیفون 4S بعد از یک سال به این رقم (132.50 دلار) کاهش یافته.

خریداران آیفون 5 که آن را در قالب قرارداد با اوپراتورها می‌خرند رقم نسبتاً معقولی بابتش پرداخت می‌کنند. ولی رقم 649 دلار برای آیفون 5 آنلاک (16 گیگابایتی) خیلی بالا است، حتی با در نظر گرفتن هزینه‌های تحقیق و توسعه، عملیات تولید، و سرمایه‌گذاری روی خطوط تولید.
 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


شرکت آمازون اخیرا تبلت های جدید خود یعنی Amazon Kindle Fire و Amazon Kindle Fire HD را رسما معرفی نمود و هم اکنون این تبلت ها از طریق وبسایت آمازون برای خرید در دسترس علاقمندان قرار گرفته اند.
تبلت Amazon Kindle Fire دارای صفحه نمایشی ۷ اینچی لمسی، ۸ گیگابایت حافظه داخلی و وای فای می باشد که با قیمت رقابتی ۱۵۹ دلاری در دسترس خریداران است. تبلت جدید Amazon Kindle Fire HD نیز در دو نوع ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی با صفحه نمایشی با رزولوشن اچ دی، Dolby Audio و dual band WiFi برای خرید وجود خواهد داشت.
نسخه ۱۶ گیگابایتی Amazon Kindle Fire HD 7 با قیمت ۱۹۹ دلار و نسخه ۳۲ گیگابایتی آن با قیمت ۲۴۹ دلار از طریق وبسایت آمازون در دسترس می باشد.


 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




 

اگر هنوز به سرعت رشد اندروید شک دارید، کافی است این نمودار را ببینید. بر اساس پیش بینی iSuppli تعداد تلفن های اندرویدی جهان در سال آینده میلادی به ۱میلیارد عدد خواهد رسید.

بر این اساس در سال ۲۰۱۲ تعداد تلفن های اندرویدی فروخته شده حدود ۳۵۷ میلیون عدد خواهد بود و سال ۲۰۱۳ میزان فروش به ۴۵۱ میلیون می رسد. و جمع آنها با فروش سال های قبل ۱ میلیارد تلفن اندرویدی خواهد شد.

برای مقایسه کافی است بدانید جمع محصولات دارای سیستم عامل آی او اس اپل تا سال آینده به ۵۲۷ میلیون عدد خواهد رسید که این عدد تقریبا نصف اندروید است و پیش بینی می شود اپل تا سال ۲۰۱۵ به رکورد یک میلیاردی برسد.
ضمن اینکه پیش بینی می شود تعداد تلفن های اندرویدی تا سال ۲۰۱۶ به ۳ میلیارد برسد.
 
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


بعد از معرفی رسمی آیفون ۵ ، بهتر است آن را زیر ذره بین بگذاریم و با شاهکار شرکت سامسونگ یعنی اسمارت فون گلکسی اس ۳ مقایسه کنیم. توجه داشته باشید که ما قصد نداریم دیدگاه فردی را به سمت هر یک از این ۲ اسمارت فون بکشانیم و فقط می خواهیم مقایسه ای بین این دو دستگاه داشته باشیم. هر یک از این ۲ اسمارت فون در نوع بی نظیرند و برتری هایی نسبت به همدیگر خواهند داشت.
البته ما اطلاع داریم که سخت افزار گلکسی اس ۳ در انواع مختلف می باشد ولی این مقایسه با نسخه بین المللی آن انجام شده است.

صفحه نمایش
یکی از بزرگترین تغییرات در آیفون ۵ تغییر در سایز صفحه نمایش می باشد که به نسبت تصویر ۱۶:۹ تبدیل شده و در این زمینه مانند گلکسی اس ۳ می باشد. این موضوع از ۲ جهت اهمیت دارد. یکی از دلایل این است که شما می توانید ویدیو های ضبط شده با این نسبت را بدون کادر سیاه در بالا و پایین تصویر تماشا کنید. دلیل دیگر آن نیز این است که یک سایز دیگر برای iOS وجود خواهد داشت که در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت ولی به هر حال اپلیکشن های موجود بر روی آن کار خواهند کرد. صفحه نمایش در نوع خود بسیار زیباست که با یک کشیدگی به سایز ۴ اینچ رسیده است.
گلکسی اس ۳ دارای صفحه نمایش سوپر آمولید با چگالی ۳۰۶ ppi می باشد که در آیفون ۵ این رقم ۳۲۶ppi می باشد.
سی پی یو و رم
مطمئنا اپل زیاد به مشخصات رم و سی پی یو اهمیت نمی دهد (حداقل اینگونه نشان می دهد) چرا که به عقیده او این موضوع اهمیت بیشتری دارد که گجت آنقدر قدرت داشته باشد که نیاز کاربر را مرتفع کند و کاربران عاشق کارایی آن شوند. در این زمینه نمی توان به اپل خورده گرفت چرا که خود به اهمیت این موضوع آگاه است. Exynos 4412 Quad نهایت قدرت و کارایی را برای گلکسی اس ۳ با نهایت عمر باتری همراه دارد. به هر حال تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد آیفون ۵ منتشر گردد این موضوع را به آینده منتقل می کنیم.
حافظه
این قسمت راحترین بخش مقایسه است. آیفون ۵ با حداکثر ۶۴ گیگابایت در دسترس می باشد ولی گلکسی اس ۳ با ۶۴ گیگابایت به همراه درگاه کارت حافظه (چیزی که آیفون از آن بی بهره است) تا ۶۴ گیگابایت را ساپورت خواهد کرد که در نهایت ۱۲۸ گیگابایت در دسترس خواهد بود. به هر حال در هر ۲ اسمارت فون ، کاربران نسخه ۱۶ گیگابایتی را ترجیح می دهند. سامسونگ اینجا برنده میدان خواهد بود چرا که اسلات مایکرو اس دی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
ارتباطات
هر ۲ اسمارتفون از بلوتوث ۴ ، جی پی اس، وای فای بهره می برند. هر ۲ دارای تکنولوژی LTE می باشند تا نهایت ارتباط به شبکه اینترنت را برای کاربر به ارمغان بیاورند. هر ۲ بسیار خوب بنظر می رسند.
اما (همیشه یک اما وجود دارد) آیفون ۵ از NFC بهره نمی برد. درست است شاید شما هرگز از NFC استفاده نکنید ولی موضوع این است که همه موافق هستید که بحث انتخاب بهتر است.
در قسمت اشتراک گذاری هم آیفون و هم گلکسی اس ۳ دارای روش های خاص خود هستند که سامسونگ از DLNA و HDMI نیز بهره می برد. به هر حال هر کسی آی مک یا اپل تی وی ندارد که بتواند از مزایای آن استفاده نماید ولی موضوع دیگری نیز وجود دارد که تقریبا همه دوست ندارند که از آیتونز استفاده کنند. باید در این بخش سامسونگ را برنده اعلام نماییم.

سایز و وزن
این موضوع بسیار سلیقه ایست و یکی سایز بزرگ را از محاسن می داند و یکی آن را عیب می داند. سامسونگ گلکسی اس ۳ دارای صفحه نمایش بزرگتر و در نتیجه اندازه آن بزرگتر است. بهتر است هر ۲ را امتحان کنید و از هر کدام احساس بهتری داشتید خرید کنید. ما برای این بخش برنده ای نداریم. اما در قسمت وزن آیفون ۵ با وزن کمتر برتری خود را به گلکسی اس ۳ اعلام نموده است.
دوربین
هر ۲ از سخت افزار بسیار خوبی در قسمت دوربین استفاده کرده اند و اگر واقع بین باشیم در نهایت تصاویر گرفته شده با هر ۲ اسمارتفون فوق العاده خواهند بود. تصاویری که توسط اپل منتشر شده است نشان می هد دوربین آیفون ۵ بسیار عالی عمل می کند و این امکان را به کاربر می دهد تا مادامی که فیلمبرداری می کند عکسبرداری نیز انجام دهد. البته گویا با اپلیکیشن های خاصی این موضوع برای دستگاه های اندرویدی از جمله گلکسی اس ۳ نیز امکان پذیر می باشد. عکسبرداری پانوراما هم موضوع مهمی می باشد که آیفون ۵ از آن بهره می برد.
برای اعلام برنده این موضوع به زمان بیشتری نیاز است تا با دوربین هر دو اسمارتفون در شرایط یکسان از یک مدل عکسبرداری گردد تا مقایسه ای عادلانه باشد.
نرم افزار
هر دو دارای نرم افزاری فوق العاده هستند. اگر اغراق نکنیم iOS 6 و اندروید ۴ به همراه TouchWiz دارای امکانات و توانایی هایی بسیار مناسب هستند. iOS6 با گزینه های جدیدی مانند do-not-disturb و هنگام سازی مرورگر و سیستم شبکه های اجتماعی آن بسیار جذاب می باشد. به نظر می رسد اپل برای توسعه آن وقت بسیاری را صرف کرده و نتیجه کار بسیار خوب بوده است. ولی در نهایت ظاهر آن همچنان مانند نسخه های قبلی iOS می باشد با همان آیکون ها و نمای جدولی شکل سابق بدون آنکه اجازه تجربه ویجت و یا گزینه های دیگر را به کاربر بدهد. چیزی که اندروید آن را دارد ، ویندوزفون آن را دارد و حتی بلک بری نیز آن را دارد. به هر حال عده ای از کاربران بیش از آیکون های رنگی را بر روی صفحه موبایل خود می خواهند که iOS اجازه آن را نمی دهد. البته با جیلبریک کردن دستگاه این امکان وجود خواهد داشت. شما برنده این بخش را که می دانید؟
 

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , alimohades.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com