TECH SHOW


ظاهراً شرکت گوگل با دور زدن تنظیمات امنیتی مرورگر سافاری شرکت اپل، توانسته تبلیغات نمایش داده شده در صفحات این مرورگر را در دستگاه های آیفون، آیپاد و آیپد به نفع خود جهت دهی نماید. گوگل با استفاده از یک حفره امنیتی موجود در مرورگر سافاری، یک سری کوکی جهت ردیابی فعالیت های وب گردی کاربران نصب می نماید.

کوکی ها (Cookies) فایل های کوچکی هستند که وب سایت ها جهت شناسایی کاربران در مراجعه مجدد، بر روی حافظه کامپیوتر آنها نصب مینمایند. گوگل با نصب این کوکی توانسته، در کنار تبلیغات نمایش داده شده در صفحات، یک لینک به شبکه اجتماعی گوگل پلاس و یک دکمه 1+ اضافه کند.

البته گوگل تنها شرکتی نیست که از این حرفه امنیتی برای نصب کوکی های خودش استفاده کرده است و شرکت های تبلیغاتی دیگر هم از این روش برای نمایش تبلیغ هایشان استفاده کرده اند.

شرکت گوگل اعلام نموده است که این شرکت هیچ عمل خلافی مرتکب نشده، بلکه با استفاده از یک قابلیت شناخته شده مرورگر سافاری، امکان رای دادن را برای کاربرانی که به شبکه گوگل sign in نموده اند، فراهم آورده است. اما با توجه به اینکه نصب سایر کوکی ها بر روی سیستم کاربران ضرورتی نداشته است، شرکت گوگل این کوکی ها را از سیستم های کاربران پاک خواهد نمود.


google-cookie_narenji.jpg

Rachel Whetstone، معاون ارتباطات و سیاست عمومی شرکت گوگل در اظهار نظری بیان نمود: "ما انتظار نداشتیم چنین اتفاقی بیافتد. حساسیت ایجاد شده بر روی این موضوع مهم است. اما این کوکی ها هیچ گونه اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری نمیکنند"

این مسائل هیاهوی فراوانی را در چند روز اخیر در رسانه های اروپایی و آمریکایی بوجود آورده است. گروه دیده بان حقوق مصرف کنندگان نیز از سازمان تجارت فدرال آمریکا درخواست بررسی این موضوع را نموده است که آیا گوگل قوانین این سازمان را نقض نموده است یا خیر.

شرکت مایکروسافت هم خواسته در این میان، از آب گل آلود به نفع مرورگر خودش ماهی بگیرد. این شرکت اعلام نموده: "اگر این مسائل برای شما هشدار دهنده هستند، راه های دیگری برای شما وجود دارد. اینترنت اکسپلورر مرورگری است که به حریم خصوصی شما احترام میگذارد!"

باید منتظر بود و دید در چند روز آینده نتیجه این دعوا و تحقیقات به کجا ختم خواهد شد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حدود سه ماه پیش شایعاتی به راه افتاد که آی پد 3 دارای رزولوشن 2048 در 1536 خواهد بود. یعنی چهار برابر رزولوشن فعلی آی پد. اما در آن زمان تردیدهای زیادی در مورد توانایی ساخت چنین نمایشگری در تعداد زیاد وجود داشت.

اما حالا به نظر می رسد واقعا باید منتظر آی پد 3 با این رزولوشن باشیم. سایت MacRumors ادعا می کند به یک نمونه از این نمایشگرها دست یافته و حتی آن را زیر میکروسکوپ بررسی نموده است. در تصویر بالا تراکم پیکسلی نمایشگر جدید را در مقایسه با آی پد 2 ملاحظه می کنید.

چنین رزولوشنی احتمالا کاربران زیادی را برای آپگرید به آی پد 3 ترغیب خواهد کرد، چرا که تاثیر فوق العاده ای در نمایش تصاویر و متن ها روی این تبلت خواهد گذاشت.

اگر بخواهیم شایعات مهم تر را جمع بندی کنیم، تا اینجا آی پد 3 دارای رزولوشنی 2048 در 1536 است، با پردازشگری ۴ هسته ای ارایه می شود. از شبکه های نسل سوم و چهارم تلفن همراه پشتیبانی می کند و پردازشگر گرافیکی اش هم ۲۰ برابر قوی تر خواهد بود. با زمان معرفی هم تنها ۳ هفته فاصله داریم.

شما چه موارد دیگری را می توانید به این لیست اضافه کنید؟

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هر روزه شاهد خبرهای جدید از رشد خارق العاده پلتفرم موبایل شرکت گوگل هستیم. و حالا طبق جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه گارتنر ، اندروید توانسته در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۱ بیش از 50‪.‬9 درصد از کل بازار جهانی فروش تلفن های همراه هوشمند را از آن خود کند.

در رده بندی گارتنر، iOS اپل با 23‪.‬8 درصد در مقام دوم و سیمبیان با 11‪.‬7 درصد در مقام سوم جهان ایستاده اند. مقام چهارم از آن شرکت RIM است که با سیستم عامل بلک بری 8‪.‬8 درصد بازار را در اختیار دارد. بر اساس این گزارش، در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۷۵ میلیون دستگاه اندرویدی به فروش رفته است. اپل در همین مدت زمان ۳۵ میلیون دستگاه با سیستم عامل iOS فروش داشته است.

البته این گزارش حاکی از آن است که در محاسبه کل آمار فروش موبایل (شامل اسمارت فون و موبایل های معمولی) هنوز نوکیا با ۱۱۱ میلیون دستگاه در صدر ایستاده و سامسونگ با ۹۲ میلیون دستگاه مقام دوم را از آن خود کرده است.


android-narenji-ir.jpeg

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هنگامی که اپل پریروز سیستم عامل OS X Mountain Lion را معرفی کرد، نکته کوچکی در نام پنهان شده بود که افراد کمی به آن پی بردند. نام سیستم عامل اپل از ابتدا Mac OS X بوده است، اما حالا این شرکت در نامگذاری اسم «مک» را حذف کرده. اپل این کار را با قصد قبلی انجام داده و با این کار می خواهد منظورش را برساند: ما به پایان دوران مکینتاش نزدیک می شویم.

 این به این معنی نیست که قرار است مکبوک ها و iMac ها دیگر تولید نشوند. بلکه روح نرم افزاری حاکم بر مک در حال تغییر است. کافی است دو یا سه سال دیگر صبر کنید تا iOS کاملا بر همه چیز این محیط مسلط شود. شما همین الان هم در تغییرات این سیستم عامل، ورود آی او اس را به OS X می بینید. این دقیقا شبیه کاری است که مایکروسافت هم مشغول انجام اش است. رابط کاربری مترو در حال جایگزین شدن با ویندوز سنتی است. مترو جایگزین ویندوز کلاسیک خواهد شد و آی او اس بر Mac OS X غلبه خواهد کرد.

همه اینها چطور رخ داد؟


این رویه از وقتی شروع شد که اپل متوجه موفقیت بزرگ آیفون شد. کاربران استفاده از گجت لمسی کوچک شان را دوست داشتند و آی پد هم این موفقیت را تکرار کرد. هر چند این دو دستگاه فعلا بیشتر به عنوان ابزارهای مصرف کننده اطلاعات به حساب می آیند و شما کمتر روی آنها می توانید به کارهای تولیدی بپردازید.

کافی است به نمودار بالا نگاه کنید تا متوجه شوید موضوع چگونه پیش رفته است. اپل تنها در یک سال گذشته ۱۵۶ میلیون دستگاه با سیستم عامل آی او اس فروخته و این از فروش ۱۲۲ میلیون مک در ۲۸ سال گذشته بیشتر بوده است!

یک بار دیگر مقایسه کنید. فروش یک ساله آی او اس از فروش ۳۰ ساله مک بیشتر بوده است. این نمودار به خوبی نشان می دهد که چرا اپل طی چند سال گذشته توانسته اینقدر پول در بیاورد و سبب شده تا مایکروسافت هم با ساخت رابط کاربری مترو وارد گود بشود.

رابط کاربری در حال تغییر است. باید کم کم با Finder در مک و Explorer در ویندوز خداحافظی کنید. ممکن است بگویید من می خواهم بر روی فایل ها و پوشه هایم کنترل داشته باشم و کاربر حرفه ای هیچ وقت سراغ چنین سیستمی نخواهد رفت. اما تجربه هایی مانند iTunes نشان داده که این مدل جدید، به خوبی جای خودش را در میان کاربران باز خواهد کرد.

موضوع روشن است. کامیپوترهای رومیزی و سیستم عامل ها به شکلی که تا به حال می شناختیم، در حال مردن هستند و ما در حال ورود به دوران جدیدی هستیم.
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چند وقت پیش بود که خبر از انتشار ویدیوی معرفی نسل جدید اپتیموس ال جی در نارنجی دادیم. و حالا این موبایل جالب ساعاتی پیش به صورت رسمی رونمایی شد. ال جی همانند مراسم CES صبر و تحمل کافی برای شروع نمایشگاه را ندارد و تنها چند روز قبل از شروع کنفرانس جهانی موبایل (MWC) که قرار است از ۲۷ فوریه آغاز شود، موبایل هوشمند جدید اپتیموس وی یو خود را رونمایی کرد.


به گزارش نارنجی از انگجت، این عکس های جدید به خوبی نسبت طول به عرض 4x3 این موبایل را نشان می دهند و روزلوشن تصویر آن هم 1024 در 768 پیکسل اعلام شده است. صفحه نمایش این موبایل از نوع IPS LCD بوده و ۵ اینچ قطر دارد که شایعات مطرح شده قبلی را در خصوص مشخصات آن تایید می کند. درون این موبایل هم شاهد یک پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و باتری ۲۰۸۰ میلی آمپری خواهیم بود. دوربین آن ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار بوده و از شبکه LTE پشتیبانی می کند. سیستم عامل این موبایل اندروید ۲.۳ نان زنجبیلی بوده و ضخامت آن تنها ۸.۵ میلیمتر است. البته قرار است که در سه ماه آینده اندروید آن به نسخه بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) ارتقا پیدا کند.

این تلفن هوشمند ۱۶۸ گرمی قرار است از ماه مارس توسط دو اپراتور کره ای SK Telecom و LG‪+‬ در کره جنوبی به بازار عرضه گردد. البته از قیمت و زمان عرضه آن به بازارهای جهانی هنوز خبری در دست نیست.
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گر به خاطر داشته باشید اپل سال گذشته یک کارت هدیه ده هزار دلاری به ده میلیاردمین دانلودکننده از فروشگاه برنامه این شرکت داد. اکنون اپل قصد دارد یک جایزه ده هزار دلاری دیگر به یکی از کاربران خوش شانس برنامه های این شرکت بدهد.


به گزارش فارنت، این شرکت شمارش معکوس را برای بیست و پنج میلیاردمین دانلود در فروشگاه App Store خود آغاز و اعلام کرده است یک کارت هدیه ده هزار دلاری را به کاربر خوش‌شانسی می‌دهد که این دانلود را انجام دهد.

نکته جالب توجه این است که لازم نیست برای بردن این جایزه، یک برنامه پولی را دانلود کنید و می توانید با دانلود یک برنامه رایگان از فروشگاه اپل نیز برنده خوش شانس این جایزه باشید اما کسانی که نمی خواهند برنامه دانلود کنند نیز می توانند تنها با وارد شدن به وب سایت اپل برای دریافت اطلاعات بیشتر، شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنند.
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

این تصویری لو رفته از تلفن ویندوز فون ال جی به نام Miracle است که باید در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون معرفی بشود. تا اینجا می دانیم این یک تلفن دارای دوربینی ۵ مگاپیکسلی و نمایشگری ۴ اینچی است.

در مورد پردازشگر هم پیش بینی می شود که با یک Snapdragon با سرعت 1GHz مواجه باشیم و حافظه داخلی هم ۸ گیگابایت است و چیپ NFC هم با آن ارایه می شود. با وجود اینکه هنوز ویندوز فون مانگو از این فناوری پشتیبانی نمی کند! اما احتمالا چون در آپدیت بعدی شاهد پشتیبانی از ان اف سی خواهیم بود، ال جی تصمیم گرفته NFC را به تلفن Miracle اضافه کند.

در ادامه مطلب می توانید دو تصویر دیگر از LG Miracle ببینید که پیش از این به نام LG Fantasy شناخته میشد.


LG-Fantasy-3-576x1024_narenji.jpg

LG-fantasy-2_narenji.jpg

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

iMessages

بعد از اینکه اپلیکیشن هایی مانند Whatsapp ، Viber و… ، که امکان ارسال پیام بدون هیچ هزینه ای را برای کاربران ایجاد میکردند، به محبوبیت زیادی رسیدند، اپل هم برای اینکه از این غافله عقب نماند سیستم iMessages را برای iOS 5 ارائه کرد.  نسخه مک این برنامه در سیستم عامل بعدی اپل ارایه می شود، تا ارتباط برقرار کردن برای کاربران بیش از پیش آسان شود. اگر شما هم برای استفاده از این سرویس جالب هیجان زده هستید، لازم نیست تا آمدن سیستم عامل جدید اپل صبر کنید، بلکه میتوانید نسخه Beta این برنامه را که توسط اپل ارائه شده است را هم اکنون دانلود کنید.

شما به کمک این برنامه میتوانید مک خود را به آیفون، آیپاد و آیپد متصل کرده و به تبادل پیام بپردازید، همچنین امکان جا به جا کردن فیلم، عکس و... نیز برای شما فراهم است. این برنامه، که قرار است جایگزین برنامه iChat شود، توانایی اتصال به حساب های شما در سرویس هایی مانند gtalk ، yahoo و... را هم دارد. و در نهایت اگر خواستید میتوانید با استفاده از تکنولوژی ‍FaceTime ارتباط خود را فراتر از کلمات برده و چهره به چهره به مکالمه بپردازید.

نسخه آزمایشی این برنامه را به رایگان میتوانید از اینجا دریافت کنید. اما قبل از آن مطمئن شوید که سیستم عامل OS X Lion شما آخرین نسخه و آپدیت ارائه شده از طرف اپل می‌باشد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بعد از معرفی سیستم عامل OS X Lion همه فکر می کردند عمر سیستم عامل OS X به پایان رسیده و اپل بعد از نسخه شیر، که سرآمد گربه سانان به حساب می آید، قصد معرفی نسخه دیگری از این سری نخواهد داشت و باید منتظر یک سری جدید باشیم. اما امروز مشخص شد که «OS X» و گربه سانان اپل همچنان به زندگی خودشان ادامه می دهند. حالا کمتر از هفت ماه از معرفی شیر نگذشته که Mountain Lion با غرش وارد صحنه شده است.


امروز اپل نسخه شیر کوهی را برای توسعه دهندگان ارایه کرد. البته این سیستم عامل هنوز کامل نشده، اما می توانید در تابستان منتظر از راه رسیدن نسخه نهایی شیر کوهی باشید. اپل احتمالا زمانی زودتر از ارایه ویندوز 8 را هدف گرفته است.


سیستم عامل جدید Mountain Lion چه امکاناتی به همراه دارد؟

به طور خلاصه باید گفت که سیستم عامل جدید، یک آپدیت نسبتا کوچک به حساب می آید. چیزی مانند Snow Leopard که برای نسخه Leopard ارایه شد. حتی نامگذاری هم با همان مدل است. هر چند اگر به امکانات سیستم عامل جدید نگاه کنید، اپل یک گام دیگر به سوی یک دست کردن اکوسیستم iOS و مک او اس گام برداشته است.

در سیستم عامل جدید علاوه بر تغییرات کوچک، شما ۱۰ امکان کلیدی نو در اختیار دارید. بیایید به طور خلاصه نگاهی به آنها بیاندازیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.


آی کلود

l2_narenji.jpg

اپل می گوید هم اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون اکانت iCloud دارد. این امکان در نسخه Lion وجود دارد اما ارتباط در نسخه شیر کوهی بسیار عمیق تر می شود. مانند سیستم عامل iOS 5 در اینجا فایل های شما در مجموعه iWork به صورت خودکار در آی کلود ذخیره می شوند و آنها را در فایندر می بینید.

اگر هر تغییری در فایل تان روی مک بدهید بلافاصله آن را روی آی پد یا آیفون نیز مشاهده می کنید.


Messages

l3_narenji.jpg

این نرم افزاری است که به سیستم عامل جدید اضافه شده و جای iChat را گرفته است. اینجا قرار است مرکز دریافت تمام پیام های شما باشد. یعنی شامل iMessages و دیگر پیام های فوری شما.

امکان FaceTime هم از درون این اپلیکیشن وجود دارد و خبر خوب این است که این اپلیکیشن از امروز به صورت بتای عمومی برای نسخه Lion هم در مک اپ استور ارایه شده و می توانید همین الان نسخه آزمایشی اش را از آنجا دانلود و نصب کنید و تابستان نسخه اصلی اش را داشته باشید.


یادآورها

l4_narenji.jpg

اگر کاربر iOS 5 باشید با Reminders آشنا هستید. یک اپلیکیشن برای مدیریت کارها که حالا به سیستم عامل مک او اس اکس هم اضافه می شود.

فراموش نکنید چون شما آی کلود را هم دارید، تمام کارهایتان بین مک و آیفون به روز می شود.


یادداشت ها

l5_narenji.jpg

این قسمت هم مانند یادآورها از آی او اس به مک او اس آمده است. در نسخه جدید می توانید تصاویر را هم به یادداشت ها اضافه کنید آنها را به دسکتاپ بچسبانید. و اینجا هم یادداشت های شما با آی کلود به روز می شوند و همه جا به همراهتان هستند.


Notification Center

l6_narenji.jpg

باورتان می شود که سیستم عامل مک او اس اکس هم دارد دارای یک Notification Center می شود؟

این یکی در سمت راست صفحه شما قرار می گیرد و به صورت پیشفرض مخفی است. وقتی ظاهر می شود شما تمام پیام ها را بسیار شبیه آی او اس خواهید دید. و این بخش در واقع کار نرم افزار قدیمی Growl را هم انجام خواهد داد.

تمام نرم افزارهای مک می توانند با استفاده از API سیستم عامل، از این امکان جدید برای نمایش پیام ها و هشدارها استفاده کنند.


به اشتراک گذاری:

l7_narenji.jpg

این دکمه هم در سیستم عامل آی او اس کاملا آشنا است و حالا قرار است در همه جای سیستم عامل مک او اس دیده شود.

اپلیکیشن های جدید با اضافه کردن این امکان می توانند امکان به اشتراک گذاری فایل ها و متون را با دیگران به راحتی در اختیار کاربر قرار بدهند.


توییتر

l8_narenji.jpg

توییتر به صورت پیشفرض به درون شکم شیر کوهی رفته. به این معنی که شما می توانید هر چیزی را از هر کجای سیستم عامل توییت کنید.

برای مثال لینک یک اپلیکیشن، تصویر، برچسب مکانی و… همه از اپلیکیشن های مختلف درون سیستم عامل قابل توییت کردن هستند.


مرکز بازی:

l9_narenji.jpg

اپل می گوید با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر حالا وقت اش رسیده تا کاربران بتوانند راحت تر با هم بازی کنند. یعنی کاربران آیفون با مکبوک، و آی پد همه می توانند به Game Center متصل شده و بازی کنند.

با این وضعیت می توانید منتظر باشید که بسیاری از بازی های محبوب آی او اس به زودی برای مک او اس هم از راه برسند.


AirPlay Mirroring

l10_narenji.jpg

در شیر کوهی شما می توانید کل سیستم عامل را از طریق AirPlay Mirroring به یک نمایشگر دیگر منتقل کنید. این تلویزیون شما را به یک مانیتور بیسیم بزرگ تبدیل می کند و کار را بسیار راحت و لذت بخش خواهد کرد. حداکثر رزولوشن قابل انتقال 720p است.


Gatekeeper

l11_narenji.jpg

این یک امکان امنیتی جدید است که به صورت پیشفرض اجازه نصب اپلیکیشن ها را از مکان هایی به جز فروشگاه اپلیکیشن اپل نمی دهد. می دانید که بیشترین ریسک آلودگی با بدافزارها زمانی است که شما نرم افزارها را از منابع غیر قابل اطمینان نصب می کنید.

اما نگران نباشید به راحتی می توانید تنظیم آن را تغییر داده و به سیستم عامل بگویید که اجازه نصب اپلیکیشن ها را از سایت های دیگر هم بدهد. مسوولیت اش با خودتان.


در پایان فراموش نکنید نسخه آزمایشی ویندوز 8 چند روز دیگر از راه می رسد و طبق رقابت همیشگی این دو سیستم عامل، اپل هم حالا پیش دستی کرده و نسخه پیش نمایش سیستم عامل جدید اش را ارایه کرده است. برای ارایه نسخه نهایی هم همانطور که گفته شد احتمالا می توانید کمی زودتر از ویندوز 8 و در تابستان منتظر از راه رسیدن شیر کوهی اپل باشید.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شرکت Gigabyte که تخصص چندانی در زمینه تولید تلفن‌همراه ندارد محصول جدیدی را با نام GSmart G1355 روانه بازار کرده است که از نظر کاربرد با گوشی‌های هوشمند موجود در بازار متفاوت است.


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت را دارد و به نمایشگر لمسی 4.3 اینچی از نوع WVGA مجهز شده است. لازم به ذکر است که بیشتر گوشی‌های هوشمند دوسیم‌کارته نمایشگر کوچک دارند و به عبارت دیگر می‌توان گفت که این نخستین گوشی هوشمند دوسیم‌کارته محسوب می‌شود که با نمایشگر 4.3 اینچی به دست کاربران می‌رسد.

گوشی هوشمند GSmart G1355 در خانواده گوشی‌های بسیار پیشرفته طبقه‌بندی نمی‌شود و روی آن نسخه 2.3 سیستم‌عامل اندروید موسوم به Gingerbread نصب شده است. این گوشی پردازنده Qualcomm MSM7227T با توان 800 مگاهرتز را به همراه 512 مگابایت رم و پردازنده گرافیکی Adreno 200 در خود جا داده است.

نخستین گوشی هوشمند دوسیم‌کارته جهان مجهز به نمایشگر  لمسی 4.3 اینچی دوربین دیجیتالی 5 مگاپیکسلی  به همراه فلش LED دارد و از کارت حافظه microSD و شبکه بی‌سیم Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و ضخامت آن 11.5 میلیمتر اعلام شده است. هنوز قیمت نهایی این گوشی مشخص نیست.
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شرکت Gresso از سری محصولات Grand Monaco خود گوشی هوشمند جدیدی را با قابلیت‌های گوشی‌های معمولی و کیفیت محصولات لوکس Rolex روانه بازار کرده است که 2700 دلار قیمت دارد و می‌تواند با گوشی‌های موجود در بازار کاملا متفاوت باشد.


به گزارش ایستنا این گوشی هوشمند Pure Black نام دارد و در خانواده گوشی‌های S40 طبقه‌بندی می‌شود. این خانواده از گوشی‌ها به صورت محدود تولید می‌شوند و تنها 100 دستگاه از آن‌ها به تولید می‌رسد. بدنه این گوشی به صورت دست‌ساز و از جنس آلیاژ تیتانیوم بسیار بادوام ساخته شده که روی آن را چندین لایه سرامیک دربر گرفته است.

صفحه‌کلید گوشی هوشمند Pure Black از استیلی که در ابزارهای جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد ساخته شده و زمینه آن را شیشه مشکی تشکیل داده است. نمایشگر گوشی از 42 قیراط یاقوت کبود شیشه‌ای به صورت دست‌ساز و با ابزارهایی از جنس الماس ساخته شده است.

این گوشی با همه جواهرات و فلزات گرانقیمتی  که در خود جا داده است 120 گرم وزن  دارد و به همین خاطر حمل آن بسیار  آسان خواهد بود. گوشی Pure Black در دو مدل و با نام‌های Cayman با پوست بدن کروکدیل و Carbon با چرم کربنی ایتالیایی ساخته شده است که هر دوی آن‌ها 2700 دلار قیمت دارند.
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید جلوی یک مکان تاریخی یا مشهور عکس یادگاری بگیرید، اما اینقدر تردد افراد یا ماشین ها زیاد بوده که حسابی عکس تان را شلوغ کرده و از ریخت انداخته اند. اما راه حل چیست؟ باید صبر کنیم تا ترافیک و رفت و آمد کم شود؟ یا اینکه از خیر عکس گرفتن بگذریم؟



خب، اگر یا دوربین تلفن همراه به عکاسی بپردازید، Scalado تکنولوژی جدیدی در چنته دارد که این مشکل را حل کرده و عکس های تر تمیز و نابی برای تان به ارمغان می آورد: Remove



با Scalado Remove شما بدون نگرانی از تردد افراد و اینکه چه چیزی هایی در پس زمینه حرکت می کنند، فقط عکس تان را می گیرید. حال به راحتی می توانید با یک تب بر روی صفحه موبایل بخش های ناخواسته عکس را که در حال عبور از پشت سر سوژه های مورد نظر شما بوده اند، حذف کنید. حال تصویر به گونه ای است که انگار هنگام عکاسی تنها سوژه شما در آنجا حضور داشته و اصلا هیچ کس دیگر از آنجا رد نشده است.



Remove یکی از بخش های اپلیکیشن اندرویدی Scalado است که بر روی اسمارت فون شما نصب شده و هنگام عکاسی، به جای اپلیکیشن پیش فرض دوربین از آن استفاده می کنید. و به همین راحتی عکس هایی تمیز و بدون مزاحم دارید. این برنامه قرار است در کنفرانس جهانی موبایل (MWC) که اواخر ماه جاری میلادی در بارسلونا برگزار می شود، رونمایی گردد. البته هنوز در خصوص قیمت احتمالی آن چیزی گفته نشده.


نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀





يکي از بزرگ‌ترين مزيت‌هاي استفاده از سيستم‌هاي عامل‌ 64 بيتي، امکان دسترسي به حافظه‌هاي موقت (RAM) بيش از 4 گيگابايت است و مهم‌ترين تفاوت سيستم‌هاي عامل‌ 32 بيتي و 64 بيتي دسترسي به حافظه، مديريت حافظه و ويژگي‌هاي امنيتي است.
ليلا دهقان - كارشناس فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب، اظهار كرد: در معماري رايانه 32 بيتي، آدرس‌هاي حافظه يا ديگر واحدهاي داده حداکثر مي‌توانند 32 بيت در خود داشته باشند؛ هم‌چنين ساختار پردازنده (CPU) و واحدهاي محاسبه (ALU) با 32 بيت نيز حداکثر ظرفيت 32 بيت را دارند.
به گفته او يک واحد 32 بيتي مي‌تواند ارزشي بين 0 تا 4294967296 را در خود ذخيره کند به همين دليل يک پردازنده 32 بيتي مي‌تواند تنها به 4 گيگابايت آدرس در حافظه (رم) به طور مستقيم دسترسي داشته باشد.
وي تصريح كرد: در معماري رايانه 64 بيتي آدرس‌هاي حافظه و يا ديگر واحدهاي داده حداکثر مي‌تواند 64 بيت در خود داشته باشند و يک واحد 64 بيتي مي‌تواند ارزشي بين 0 تا 8446744073709551616 را در خود ذخيره کند و اين يعني يک پردازنده 64 بيتي مي‌تواند به هزار گيگابايت (يک ترابايت) آدرس در حافظه به طور مستقيم دسترسي داشته باشد.
دهقان در ادامه به مزاياي سيستم عامل 64 بيتي اشاره كرد و خاطر نشان كرد: افزايش حجم دسترسي مستقيم به حافظه رم تا يک ترابايت (بسته به نسخه سيستم عامل)، افزايش عملکرد نرم‌افزارهايي که به توان پردازش بيش‌تري نياز دارند (مثل نرم‌افزارهاي ويرايش و ساخت تصور و فيلم، بازي‌هاي سنگين گرافيکي و ...) و افزايش قابليت‌هاي امنيتي را مي‌توان از بارزترين مزاياي اين سيستم عامل دانست.
اين كارشناس فناوري اطلاعات اذعان كرد: با وجود مزاياي قابل توجه سيستم عامل 64 بيتي اين سيستم داراي معايبي نيز هست كه مي‌توان به فقدان سخت‌افزار هاي موجود براي درايور 64 بيتي (گاهي اوقات، امکان استفاده از اين سخت‌افزارها وجود نخواهد داشت و اين امکان براي قطعات قديمي‌تر بسيار محتمل است) و تعداد کم نرم‌افزارهايي که براي سيستم‌هاي عامل‌ 64 بيتي اشاره کرد.
دهقان در ادامه به روش تشخيص 32 يا 64 بيتي بودن سيستم اشاره كرد و راه‌حل زير را ارائه داد: ابتدا بايد در دسک‌تاپ برروي My Computer راست کليک کرده و گزينه Properties را انتخاب كرد؛ سپس پنجره‌اي باز مي‌شود روبه‌روي System information در ويستا و يا Computer در Xp، نوع سيستم نوشته شده است.
او ادامه داد: اگر 32 بيتي باشد نوشته است: 32-bit Operating System يا عبارت 32X و اگر 64 بيتي باشد نوشته است: 64-bit Operating System يا عبارت 64X ديده مي‌شود.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

همانطور که در نارنجی خواندید، دیروز اطلاعات بیشتری از ویندوز بعدی منتشر شدند و امروز نسخه پیش نمایش آن برای دانلود در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت. خیلی ها نگران میانبر های کیبرد بودند که شاید از بین بروند. اما این طور نشد و این میانبر ها سرجایشان باقی ماندند. دهمین نسخه اینترنت اکسپلورر هم قابلیت سویچ کردن بین اینترفیس مترو (مانند ویندوز فون 7) و اینترفیس قدیمی ویندوز را به راحتی به کاربر می دهد. پس مطابق میل خود می توانید از هر اینترفیسی که دوست داشتید استفاده کنید. این ها که کافی نیست. هست؟ در ادامه مطلب با ما باشید تا لیستی از مهمترین امکانات ویندوز 8 را مشاهده نمایید.

 


تمام اپلیکیشن های ویندوز 7، به راحتی روی ویندوز بعدی اجرا خواهند شد.  
اطلاعات مربوط به آپدیت های امنیتی از این پس در پایین راست «صفحه ورود کاربر» قرار خواهند گرفت.  
تسک منیجر جدید ویندوز اپلیکیشن ها را در زمان اکتیو نبودن، به حالت تعلیق در می آورد. (مصرف رم کمتر)  
قابلیتی Reset and Refresh PC کل سیستم را پاک سازی کرده و آن را به حالت اولیه اش باز می گرداند.  
 
نرم افزار مجازی سازی HyperV به طور پیشفرض روی ویندوز نصب خواهد بود.  
پشتیبانی از چند مانیتور و قابلیت جدید استفاده از یک پس زمینه برای چند مانیتور. همچنین قابلیت اختصاصی کردن تسک بار برای هر مانیتور!  
پشتیبانی از قابلیت چند لمسی برای اینترنت اکسپلورر 10  
بهبود قابلیت ذره بین براي دسکتاپ  
قابلیت استفاده از کیبرد جدا (تایپ کردن با شست)  
فضای ذخیره سازی آنلاین اسکای درایو، با تمام اپلیکیشن های تحت کلود یکپارچه می شود.  
نرم افزار های ایمیل، تصاویر، تقویم و مخاطبان (People) با حساب کاربری ویندوز لایو عرضه شده و از مترو پشتیبانی می کنند.  
تنظیمات مختلف در سراسر سیستم عامل در دسترس خواهند بود.  
کاربران نسخه پیش نمایش ویندوز هم آپدیت های جدید را دریافت خاهند کرد.  
حتی کامپیوتری با نسل اول پردازنده های اتم و 1 گیگابایت رم هم قادر به اجرا کردن ویندوز 8 می باشد.  
در رابط کاربری، تمام اجزا به خوبی با پوشش مترو هماهنگ شده اند. مایکروسافت رابط مترو را به عنوان یک جزء هسته ای این سیستم عامل به کار برده است.  
 
هم اپلیکیشن های تحت مترو و هم اپلیکیشن های کلاسیک ویندوز، در اپ استور مایکروسافت به فروش خواهند رسید.  
دستگاه های مجهز به ویندوز هشت به NFC هم مجهز شده اند. آن ها را به هم بزنید تا اطلاعات را به سادگی دریافت یا ارسال کنید.  
می توانید پسورد خود را مانند تلفن های اندرویدی با یک امضای لمسی وارد کنید.  
اپلیکیشن ها می توانند با یک دیگر ارتباط برقرار کرده و هم را درک کنند! البته اگر برای این کار نوشته شده باشند.  
 
نرم افزار آنتی ویروس داخلی هم در ویندوز 8 قرار خواهد گرفت.  
نسخه ویندوز 8 برای تبلت ها مجزا از نسخه دسکتاپ نیست.  
هنوز معلوم نیست چند ویرایش مختلف (مانند خانگی، حرفه ای و ...) از ویندوز هشت عرضه خواهند شد.  
دستگاه های مبتنی بر ARM هم همگی پشتیبانی می شوند. البته نه در نسخه پیش نمایشی که برای دانلود آماده شده است.

 


این بود خلاصه ای فهرست وار از امکانات مختلف ویندوز بعدی. به زودی بر خواهیم گشت و شرح بیشتری از امکانات مختلف این سیستم عامل خواهیم داد

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بعد از مدت ها شایعه و بعد تایید شدن تعدادی از آن ها، امروز بالاخره می توانیم شاهد کار ویندوز 8 روی تبلت ها باشیم. بزرگترین سیستم عامل دسکتاپ قرار است پایش را به تبلت ها باز کند. پس در دو رابط کاربری متفاوت عرضه شده که یکی برای کامپیوتر و یکی برای تبلت می باشد. اینترفیس کامپیوتری فقط کمی با ویندوز 7 فرق کرده است. اما رابط کاربری تبلت این سیستم عامل، نه شبیه هیچ یک از نسخه های پیشین است و نه شبیه هیچ سیستم عامل تبلت دیگری در بازار. اما این دلیل نمیشود که از مقایسه اش با سایر رقبای قدرتمند دست بکشیم.

 


مانند اقدام اخیر اپل، در وارد کردن عناصر سیستم عامل iOS به Mac OS، مایکروسافت هم در بخش های زیادی از رابط کاربری مترو که متعلق به ویندوز فون 7 است استفاده می کند. آیکون های مربعی شکل ها از اصلی ترین جزء های رابط کاربری مترو هستند که در ویندوز جدید هم خیلی راحت و بی دردسر فعالیت می کنند. البته لازم است اشاره کنیم که ویندوز هنوز به نسخه پایدار برای عرضه نرسیده است و در مرحله پیش نمایش برای توسعه دهندگان قرار دارد. معنی اش این است که ساخت سایر اجزای سیستم عامل باز هم ادامه دارد. نکته دیگر: تبلتی که ویندوز 8 را اجرا می کرد، Samsung Series 7 Slate بود و واقعا قدرتمند. در ادامه مطلب توضیحات کاملی درباره بخش های مختلف این سیستم عامل ارائه خواهیم داد و سعی می کنیم همه چیز را در مورد رابط کاربری و تحولات ویندوز بعدی مطرح کنیم. همراه نارنجی باشید.

 


- سفارشی سازی:

1.jpg

ویندوز همیشه تاحدی سفارشی سازی را در اختیار کاربران خود قرار می داده. ویندوز 8 هم این رسم را نشکسته است. از همان صفحه ورود شما می توانید سه حالت امنیتی را انتخاب کنید. پسورد استاندارد – پین یا پسورد تصویری. مورد آخر به شما اجازه می دهد که یک تصویر را انتخاب کرده و 3 ژست لمسی را به عنوان پسورد برایش انتخاب کنید. برای مثال در تصویر فوق می توانید یک بار روی چشم راست، یک بار چپ و باز هم روی چشم راست کلیک کنید تا دستگاه باز شود.

 


صفحه خانگی دقیقا مانند ویندوزفون 7 هست و از آیکون های مربعی شکل (که از این پس آیمر می نامیم شان) استفاده می کند. این آیمر ها به طور زنده اطلاعات را نمایش داده و به روز می شوند. اگر چه این نسخه قابلیت اضافه نمودن اپلیکیشن ها به صورت آیمر را نداشت، اما در نسخه نهایی با بازگشایی اپ استور ویندوز، این قابلیت هم فعال خواهد شد. در کل رابط کاربری به همان سرزندگی ای بود که انتظارش می رفت باشد. البته در اپلیکیشن های سنگین حرکت کمی کند می شد. اما هیچ گاه فریز شدن صفحه اتفاق نیافتاد.

 


- ژست های لمسی:

2.jpg

وقتی شروع به کار با ویندوز 8 و آیمر های زنده آن می کنید، یک چیز به وفور نمایان می شود: مایکروسافت دارد روی صفحه های لمسی سرمایه گذاری می کند. مجریان مایکروسافت هم در مراسم دیروز خجالتی از گفتن این نکته نداشتند. آن ها صریحا گفتند:«مانیتور غیر لمسی، احساس مردگی می دهد.» البته فقط گفتند و اثباتی در کار نبود. اما خوشبختانه، بیشتر ژست های لمسی عملکردی مناسب دارند. کشیدن انگشتان به چپ و راست، صفحه را اسکرول می کند. باید توجه داشت که اسکرول کردن در ویندوز 8 بیشتر افقی خواهد بود تا عمودی. اگر روی ضلع سمت راست صفحه تپ کنید، یک منو ناوبری مناسب به شما نمایش داده می شود. با نگه داشتن انگشت روی هر یک از آیمر ها هم، می توان آن را برای سفارشی سازی انتخاب کرد.

 


آیمر ها طوری طراحی شده اند که به راحتی تشخیص داده شوند. برای این منظور آن ها در گروه بندی های مختلفی قرار گرفته اند که با اسکرول کردن می توانید به آن ها دست یابید. اگر انگشتانتان را به حالت زوم کردن (به بیرون) روی صفحه بکشید، ویندوز به شما یک نمای ساده از تمام صفحه شروع نشان می دهد. در این نما می توانید گروه بندی ها را تغییر نام دهید یا سفارشی سازی کنید.

 


- کیبرد ها:

3.jpg

چون تمام کامپیوتر ها مجهز به صفحات لمسی نیستند، شما هنوز هم می توانید برای استفاده از رابط کاربری جدید از موس و کیبرد استفاده کنید. اگرچه در تبلتی که از آن برای تست استفاده شد، هیچ موس سازگاری برای امتحان کردن وجود نداشت. اگر چه کیبرد تست شد و باید گفت که ویندوز هشت کارش را به خوبی انجام می داد. اما در کل مترو طوری است که باید لمسش کنید. به غیر از کیبرد معمولی سه راه دیگر برای وارد کردن متن به ویندوز وجود دارد. دو نوع کیبرد لمسی و همچنین تشخیص دست خط. تشخیص دست خط هنوز در ابتدای کار قرار دارد و زمان می برد تا هم عملکردش مناسب شود و هم مردم به آن عادت کنند. اما دو نوع کیبرد دیگر کاملا جوابگوی نیاز هایتان هستند. یکی از کیبرد های لمسی مناسب برای تایپ با شصت است و یکی کیبرد معمولی برای تایپ با انگشتان دیگر.

 


- ناوبری:

4.jpg

کشیدن انگشتان از سمت چپ صفحه به سوی راست، یک منو ناوبری را باز می کند. منویی که در واقع نقش منو استارت سابق را بازی خواهد کرد. تپ کردن در سمت راست هم نواری با 5 گزینه به شما می دهد که به ترتیب: جستجو، اشتراک، استارت، دستگاه ها و تنظیمات نام دارند. نمی خواهیم درباره جزئیات همه آن ها صحبت کنیم اما نکاتی هستند که باید به آن ها اشاره کرد. اول این که این گزینه ها همیشه در گوشه کناری صفحه مخفی می شوند و ثابت هستند. دوم این که قابلیت جستجو، فقط محتوای درون کامپیوتر شما را جستجو نمی کند؛ بلکه محتوای درون اپلیکیشن ها را هم زیر نظر می گیرد. با استفاده از گزینه اشتراک گذاری هم می توانید به توییت کردن بپردازید و فیس بوک خود را آپدیت کنید.

 


- اپلیکیشن های تمام صفحه:  
یکی از مهمترین اجزایی که این سیستم عامل جدید می تواند داشته باشد، اپلیکیشن های تمام صفحه هستند. اگر چه این اپلیکیشن ها نخست در موبایل ها باب شدند و بعد در تبلت ها، اما سیستم های دسکتاپ هم آموختند که باید برای بهتر شدن از تجربیات دوستان موبایلی خود استفاده کنند. همانطور که شاهد بودیم اپل در مک او اس لاین، تصمیم گرفت قابلیت استفاده از اپلیکیشن های تمام صفحه را به کاربران بدهد. اما مایکروسافت یک قدم هم جلوتر رفته و کاری کرده که در حالت تمام صفحه هم آثار رابط مترو به چشم بخورند.

 


اگر انگشتتان را از هر گوشه ی صفحه نمایش به سمت وسط آن بکشید، یک نوع کنترل دریافت خواهید کرد. اگر از سمت چپ شروع کنید، منو ناوبری به کمکتان می آید که به اپلیکیشن های دیگر سوییچ کنید یا فضای موجود را بین دو اپلیکیشن تقسیم نمایید. اگر به سراغ سمت راست بروید، همان پنج گزینه همیشگی را دریافت خواهید کرد - با کشیدن انگشت از پایین به بالا یا از بالا به پایین، کنترل های اختصاصی اپلیکیشن در حال اجرا در دسترستان قرار می گیرند.

 


- اینترنت اکسپلورر 10:

5.jpg

تجربه تمام صفحه به مرورگر این سیستم عامل هم آورده شده. اینترنت اکسپلورر 10 هم می تواند مبتنی بر مترو باشد و هم به شکل کلاسیک ویندوز در بیاید. نوار آدرس به پایین منتقل شده و نحوه قرارگیری تب ها هم شبیه هیچ سیستم عامل دیگری نیست. به نظر می آید چیزی نیست که مترو آن را تحت تاثیر قرار نداده باشد.

 


- دسکتاپ:

6.jpg

به این زودی ها نمی توان منتظر آمدن مترو به دسکتاپ ها بود. در واقع این رابط کاربری فقط برای صفحات لمسی جواب می دهد و نمی تواند جوابگوی اپلیکیشن های جدی مانند مایکروسافت آفیس، فتوشاپ و سایر نرم افزار های حرفه ای باشد. به هر حال در نسخه دسکتاپ هم اثراتی از رابط کاربری مترو دیده می شود. اما چیزی که می توان به کثرت در نسخه دسکتاپ دید، استفاده از Ribbon هاست که سطح گسترده تری پیدا کرده است.

 


- جمع بندی:

7.jpg

اگر بخواهیم به مشخصات تبلتی که ویندوز 8 روی آن اجرا می شد اشاره کنیم؛ باید از یک صفحه نمایش 11.6 اینچی لمسی خازنی با رزولوشن 1366x768 شروع کنیم. در مورد پردازنده به سری Core i5 اینتل با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی می رسیم که در واقع یک APU است و از گرافیک مجتمع بهره می برد. یک SSD 64 گیگابایتی و 4 گیگابایت رم از دیگر مشخصات این تبلت بودند. دوربین جلویی 2 مگاپیکسل و دوربین عقبی 3 مگاپیکسل بود. از وای فای و بلوتوث 2 و میکرو HDMI هم می توان به عنوان مشخصات ارتباطاتی این تبلت یاد کرد.

 


مشخصات شما را حیرت زده کردند! البته نمی توان مطمئن بود که در بازار هم وضع به همین ترتیب باشد. چرا که قیمت به طور نجومی بالا خواهد رفت. اما شیفته دانستن این نکته هستیم که این سیستم عامل روی چنین سخت افزاری چگونه کار خواهد کرد. در این مورد تمام گزارش ها حکایت از تجربه ای نرم و روان دارند و به یاد داشته باشید که بر خلاف آیپد یا تبلت اندرویدی محبوب شما، ویندوز یک سیستم عامل دسکتاپ کامل است که می خواهد پا را به دنیای تبلت ها بگذارد. با چنین سخت افزاری می توان از روان بودن آن در هر کاربردی مطمئن بود.

 


اگر چه در مورد عملکرد لمسی و پاسخ گویی، نسخه بتای ویندوز به پای آیپد نمی رسید؛ اما باید توجه داشت که آیپد فعلا نمی تواند نرم افزاری مثل Excel را به همان کاملی به اجرا در آورد. مایکروسافت خودش را برای دادن یک شک دیگر به صنعت تبلت ها آماده کرده و شکی نیست که برنامه نویسان دارند حداکثر تلاششان را برای خوب انجام دادن کار می کنند. با ورود پردازنده های 4 هسته ای انویدیا به دنیای تبلت ها، جای بیشتر و بیشتری برای ویندوز باز می شود. البته باز هم باید منتظر ماند و دید که رابط کاربری مترو وظیفه اش را به خوبی انجام خواهد داد یا خیر.

 


اگر مایکروسافت با پتانسیل بالای خود در دنیای تبلت ها موفق شود، آن وقت شکی نیست که هم اندروید و هم آی.او.اس به سختی به چالش کشیده خواهند شد. شما در مورد موفقیت این شرکت و رابط کاربری مترو چه نظری دارید؟ فکر می کنید سال دیگر همین موقع چه سیستم عاملی بازار را به وجد خواهد آورد؟

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

شاید چنین پروژه ای در نگاه اول فقط یک ایده خام و غیر حرفه ای به نظر برسد، اما شرکت Razer همیشه نشان داده که در تبدیل ایده های به ظاهر نامانوس و کم اهمیت به پروژه هایی پول ساز و پرطرفدار خوب عمل کند. ریزر در این پروژه قصد دارد که یک تبلت ۱۰ اینچی با رزولوشن تصویر 1280 در 800 پیکسل عرضه کند که در دو طرف آن دسته های آنالوگ برای کنترل بهتر و راحت تر بازی ها قرار دارد. البته این صفحه دارای قابلیت چند لمسی هم خواهد بود و می تواند تصاویر سه بعدی را هم نمایش دهد. Rizer نمونه اولیه یا پروتوتایپ این تبلت را در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذارده است‫.‬

قرار است که کاربران بر روی این تبلت بتوانند بسیاری از بازی های پرطرفدار و سنگین مختص پی سی را بازی کنند. این تبلت دارای شتاب سنج، ژیروسکوپ سه جهتی و یک مغناطیس سنج خواهد بود که به شما اجازه می دهد با دستورات حرکتی بدون لمس صفحه هم با دستگاه ارتباط برقرار کنید. دسته های فیونا در پاسخ به حرکات دارای ویبره بوده و این تبلت از صدای دالبی سوراند 7‪.‬1 بهره می برد. علاوه بر این همانند اغلب تبلت ها وای فای و بلوتوث هم دارد. پردازنده این تبلت هم برای اینکه بتواند از پس بازی های سنگین برآید، قرار است که اینتل Core i7 باشد، اما درباره گرافیک آن هنوز چیزی نمی دانیم. این تبلت افسانه ای قرار است در اواخر 2012 با قیمت تقریبی ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه گردد.


9799.jpeg

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

مثل اینکه شرکت اچ تی سی در حفظ اسرار صنعتی خود حسابی با مشکل مواجه شده است. پس از لو رفتن مشخصات HTC Ville ، حالا نوبت به درز اطلاعاتی درخصوص HTC Endeavor رسیده است. البته قبلا با این موبایل هوشمند با نام HTC Edge آشنا شده بودید. و حالا مشخص شده قرار است HTC آن را Endeavor نامیده و در کنفرانس جهانی موبایل که کمتر از دو هفته دیگر برگزار می شود، رونمایی کند.

Endeavor دارای پردازنده 1.5 گیگاهرتز NVIDIA Tegra 3 چهار هسته ای بوده و از صفحه نمایش 4.7 اینچی با کیفیت 720p HD و چیپ NFC بهره می برد‫.‬ این موبایل یک گیگابایت رم داشته و دوربین ۸ مگاپیکسلی آن توانایی فیلمبرداری 1080p HD را دارد‫.‬ طبق اطلاعاتی هم که از سوی سایت XDA-developers به بیرون درز کرده، سیستم عامل این تلفن همراه هوشمند، اندروید 4.0.3 بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich)‬ مجهز به رابط کاربری Sense 4‪.‬0 خواهد بود.

در ادامه مطلب می توانید برخی از عکس های منتشر شده از ظاهر این رابط کاربری جدید در حالت قرارگیری موبایل به صورت افقی و عمودی را ببینید. به نظر می رسد که HTC حسابی برای WMC بارسلونا تدارک دیده است، شما منتظر چه شگفتی از سوی این تولید کننده اسمارت فون هستید؟


sense4-2.jpeg

sense4-4.png

sense4-1.jpeg

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ه تازگی اطلاعات و شواهد تازه‌ای از نسل بعدی تبلت شرکت اپل که معرفی آن بسیار نزدیک است در یک وب سایت ژاپنی به نام iLab منتشر شده است و این تصاویر متعلق به صفحه نمایش و LCD  آی پد ۳ ،قاب پشتی و محل اتصال کانکتور است و تصاویر به صورت مجاور با آی پد ۲ منتشر شده تا ما بتوانیم هر چه بیشتر تفاوت این دو تبلت شرکت اپل را درک کنیم.


به گزارش فارنت، پنل صفحه نمایش توسط شرکت شارپ در چین مونتاژ می‌شود و نقاطی که در تصویر نیز مشخص شده است به خوبی صحت این ادعا را تائید می‌کند.


به هر حال طبق اخبار بسیار موثق تبلت شرکت اپل در هفته اول ماه مارچ معرفی خواهد شد و اگر چه بسیار شبیه به آی پد ۲ خواهد بود ولی به هر حال بروز رسانی‌هایی همچون پردازنده ۴ هسته‌ای ،دوربین بهتر و به احتمال فراوان فناوری LTE را نیز شاهد خواهیم بود.


نحوه نصب و استقرار سوراخ‌های پیچ مشخص می‌کند که با صفحه نمایش ضخیم تری در حدود یک میلیمتر بیشتر روبرو خواهیم بود که همان صفحه نمایش رتینا شارپ خواهد بود.


در ضمن تصویر زیر نیز قطعه و دوربین پشت آی پد ۳ را در مقابل آی پد ۲ نشان می‌دهد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کمپانی سونی قرار است به زودی در تاریخ 22 فوریه 2012 (3 اسفند 1390) نسخه جدید کنسول بازی قابل حمل خود را -- با نام پلی استیشن ویتا (PlayStation Vita) -- در خارج از بازار ژاپن عرضه نماید (پیش از این پلی استیشن ویتا در ژاپن عرضه شده است.) پلی استیشن ویتا از مجموعه ای از ویژگی های بسیار جذاب برای علاقه مندان به بازی برخوردار است، اما کمپانی سونی ظاهراً در صدد است تا راه های تازه ای را برای تقویت هر چه بیشتر پلتفرم ویتا بیابد.

بنا به گزارش سایت ژاپنی AV Watch کازو هیرای -- نائب رئیس کنونی سونی که از تاریخ 1 آوریل 2012 سمت مدیرعاملی این کمپانی را عهده دار خواهد شد -- در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران اعلام نمود که سونی نمی خواهد این موضوع که سیستم عامل ویتا یک پلتفرم موبایل است (و صرفاً برای بازی ساخته نشده) فراموش گردد.

یوشی ماتسوموتو -- یکی از مدیران ارشد سونی -- نیز در این مورد اظهار نمود که پلتفرم ویتا به گونه ای قابل گسترش طراحی شده که امکان به کار گیری آن در گوشی های هوشمند و تبلت ها برای دستیابی به کارآیی بالای مورد نیاز برای بازی ها وجود دارد. البته آقای ماتسوموتو تأکید نموده که اظهارات ایشان بدان معنا نیست که سونی در حال حاضر پلتفرم ویتا را بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها بکار می گیرد بلکه این پلتفرم به گونه ای گسترش پذیر طراحی شده است.

Sony Playstation Vita

یکی دیگر از مدیران ارشد سونی نیز در پاسخ به سؤالی در مورد امکان پذیر بودن انتقال برنامه های گوشی های هوشمند به پلتفرم ویتا چنین اظهار داشت: «علت آنکه ما امسال می خواهیم برای توسعه PlayStation Suite انرژی خود را بگذاریم دقیقاً همین است.»

هرچند برخی از تحلیلگران آینده کنسول های بازی قابل حمل را به دلیل گرایش کاربران به بازی بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها چندان درخشان نمی بینند، اما سونی که با تملک کامل سونی اریکسون وارد رقابت جدی دنیای گوشی های هوشمند شده است و تبلت های جذابی را نیز روانه بازار نموده همچنان امیدوار است که بتواند از بازار کنسول های بازی قابل حمل نیز بهره برداری کرده و عرضه پلی استیشن ویتا در خارج از ژاپن نیز با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان به بازی های الکترونیکی مواجه گردد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به نظر می رسد سامسونگ تبلت های 7 اینچی را دوست دارد. چرا که بعد از معرفی تبلت گلکسی و Galaxy Tab 7.0 Plus حالا با یک 7 اینچی جدید وارد بازار شده است. با Galaxy Tab 2 آشنا شوید. محصولی که لقب نخستین تبلت سامسونگ با اندروید 4.0 را به همراه دارد.


به گزارش نارنجی، این تبلت با نمایشگری از نوع PLS و باطری 4000mAh و دوربینی ۳ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین VGA در جلو به شما اعلام می کند که جزو محصولات رده بالا به حساب نمی آید و میانه بازار را هدف گرفته است.

تبلت گلکسی 2 دارای پردازشگری دو هسته ای با سرعت 1GHz است و به همراه یک گیگابایت رم و با مدلی به همراه 3G و حافظه 32 گیگابایتی داخلی ارایه می شود. میزان حافظه قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه میکرو اس دی را نیز دارد.

ضخامت گلکسی تب 2 معادل 1.04 سانتیمتر است و با وزن 343 گرمی اش، باریک تر و سبک تر از تبلت گلکسی اول به حساب می آید. اما تغییر ابعاد آنقدرها هم فاحش نبوده است. (ضخامت گلکسی تب اول 1.19 سانتیمتر و وزن اش 368 گرم بود)


زمان ارایه به بازار از ماه آینده میلادی است و شروع ارایه از بریتانیا خواهد بود. قیمت Galaxy Tab 2 هنوز اعلام نشده. اما پیش بینی می شود که قیمتی زیر ۲۰۰ دلار داشته باشد.
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گوگل در نظر دارد به منظور یکپارچه سازی گوگل پلاس با سایر پلت فرم‌های خود منوی کشویی سیاه مربوط به سرویس‌های مختلفش را که در ماه نوامبر رااندازی کرده بود تغییر دهد



  گوگل در واکنش به نظرات کاربران خود این منوی کشویی را با یک منوی ثابت در بالای صفحه عوض خواهد کرد. این منوی جدید در بالای صفحات یک لیست کامل از محبوبترین سرویس‌های گوگل مانند Search،Map و YouTube ارئه می‌دهد که نسبت به منوی کشویی قبلی که نیاز به کلیک کردن بر روی منوی کشویی و سپس اسکرول کردن در میان فهرست داشت، امکان دستیابی سریعتری را برای کاربران فراهم می‌آورد. البته این منوی جدید هنوز هم یک منوی کشویی برای سایر خدمات (more) مثل Translate ، Blogger و Reader خواهد داشت.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تایج بررسیهای یک موسسه تحقیقات بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می دهد که در سال 2011 تنها 8.5 درصد از جستجوهای اینترنتی از طریق دستگاههای موبایل انجام شده است.

به گزارش مهر، موسسه "استات کانتر" با بررسی جستجو در اینترنت از طریق تلفنهای همراه نشان داد که در دوره سال 2011 تنها 8.5 درصد از وبگردیها با پایانه های موبایل انجام شده است. هرچند این تحقیقات بدون محاسبه وبگردی روی تبلتها انجام شده است.

در بررسیهای سال 2010 ترافیک اینترنت موبایل با در نظر گرفتن آمارهای مربوط به جستجو از طریق تبلت به رشد 4.6 درصد رسید درحالی که در سال 2009 تنها یک رشد 1.6 درصدی را به ثبت رساند.

آمارهای مربوط به استفاده از اینترنت موبایل از طریق تلفنهای همراه هوشمند در سال 2011 علیرغم رشد دو برابری در مدت 12 ماه بسیار پایین تر از پیش بینی ها بود.

تحقیقات "استات کانتر" نشان می دهد که ترافیک اینترنت مصرف شده از طریق پایانه های موبایل صرف جستجو در سایتهای از پیش انتخاب شده و یا استفاده از برنامه های جانبی بوده است درحالی که وزن ترافیک مصرف شده برای جستجوهای پیچیده از طریق اینترنت موبایل بسیار کم است.

"استات کانتر" با بررسی 15 میلیون پیج که ماهانه بازدید می شوند و بیش از 3 میلیون وب سایت به این نتایج دست یافت و توانست جستجوهای انجام شده توسط سیستم عاملهای موبایل، برند دستگاهها و مرورگرهای موبایل را شناسایی کند.

جستجو در اینترنت در طبقه بندی سیستم عاملهای موبایل
 
برپایه این آمارها، 32 درصد از جستجوها از طریق سیستم عاملهای "سمیبیان" و 24 درصد با سیستم عاملهای iOS اپل انجام شده است.
 
در آمریکا 45 درصد از صفحات وب از طریق دستگاههای iOS (بدون محاسبه "آی- پد" ها) بازدید شده اند که این رقم برای آندروئید 39 درصد بوده است.
 
جستجو با سیستم عامل بلک بری در مدت 12 ماه در آمریکا از 26 درصد به 8 درصد کاهش یافت و سیستم عامل سیمبیان که هرگز در این بازار قوی نبوده است با کسب 4 درصد از جستجوهای اینترنت موبایل به کار خود پایان داد.


جستجو در اینترنت در طبقه بندی مرورگرهای موبایل
 
در سال 2011 تنها کمتر از 24 درصد از صفحات وب در سطح جهانی با مرورگر اپرا موبایل و اپرا مینی باز شده اند.

مرورگر آندروئید با در اختیار داشتن 20 درصد از مرورها در رتبه دوم و مرورگر سافاری اپل در سکوی سوم ایستاد.
 
با مرورگر نوکیا در حدود 12 درصد از صفحات وب بازدید شد و مرورگر بلک بری در حدود 7 درصد از بازدید صفحات وب از طریق اینترنت موبایل را به خود اختصاص داد.
 
در آمریکای شمالی، مرورگر آندروئید با در اختیار گرفتن 37 درصد از سهم بازدیدها در راس ایستاد. مرورگر "آی- فن" (سافاری) با کسب 34 درصد در رتبه دوم و سافاری در "آی- پاد لمسی" 10 درصد از بازدیدهای وب را انجام داد.
 
مرورگر بلک بری 7.5 درصد و نوکیا در حدود 2 درصد از بازدیدهای صفحات در آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کرد.
 
جستجو در اینترنت در طبقه بندی برندهای تلفنهای همراه

در سطح جهانی، دستگاههای برند نوکیا در حدود 40 درصد از مجموع جستجوها را به خود اختصاص دادند و به این ترتیب، نوکیا در راس این طبقه بندی ایستاد.
 
اپل، سال 2011 را با کسب 29 درصد از بازدیدهای وب به پایان رساند و به مدال نقره رضایت داد. برند RIM (تولید کننده دستگاههای بلک بری) با ثبت یک کاهش قابل توجه از 18 درصد سال 2010 به حدود 9 درصد تنزل کرد.
 
درحالی که سامسونگ در مدت 12 ماه از حدود 7 درصد به 15 درصد رسید و در سکوی سوم قرار گرفت. مارکهای دیگری چون HTC، "ال. جی"، سونی و ... با فاصله زیادی در ته جدول ایستادند.
 
در آمریکای شمالی، اپل با کسب دو سوم اتصالات به اینترنت از 47.5 درصد به 60 درصد افزایش یافت و سهم RIM از 34 درصد به 11 درصد تنزل کرد.
 
سامسونگ با ثبت یک رشد دوبرابری از حدود 6 درصد به 12 رسید و نوکیا سال گذشته را با کسب حدود 6 درصد از اتصالات به اینترنت موبایل در آمریکای شمالی پایان داد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کی از داغ‌ترین خبرهای مرتبط با گجت‌های دیجیتالی روز اطلاعات تازه پیرامون تبلت آینده شرکت اپل با عنوان iPad 3.0 است تبلتی که به احتمال قوی در پایان سه ماهه اول سال 2012 بصورت رسمی به نمایش گذاشته خواهد شد اما حتی پیش از معرفی رسمی این مدل نیز اطلاعات و اخبار پراکنده‌ای در ارتباط با مشخصات و قابلیت‌های iPad 3.0 از کانال‌های رسمی و غیر رسمی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که همگی بیانگر مدلی بسیار پیشرفته با امکاناتی فراتر از انتظار هستند. در مقاله پیش‌رو با بررسی تمامی اطلاعات ارائه شده برای این مدل، از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احتمالی iPad 3.0 پرده بر خواهیم داشت. با ما همراه شوید.



از ارائه iPad 2.0 در ابتدای سال 2011 اینک نزدیک به یک ‌سال گذشته است یک سالی که با فراز و فرودهای فراوان و نکات مثبت و منفی متعددی برای اپل همراه بوده است که از جمله تلخ‌ترین آنها می‌توان به از دست رفتن اسطوره ایده‌پرداز این برند، استیو جابز با شخصیتی جهانی اشاره کرد. گجت های تولیدی جدید در این دوره زمانی یک ساله که همچنان حضور کم‌رنگ استیو جابز در آنها احساس می‌شود نسل جدید iPod و iPhone 4S ارائه شده در آخرین فصل سال 2011 است که مدتهاست بصورت رسمی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند اما غیبت iPad در این میان و سنت همیشگی اپل در ارائه سالیانه یک گجت منحصر به فرد در کلاس‌های سه‌گانه متفاوت، شرایط را بطور کامل برای معرفی نسل جدید تبلت‌های این شرکت مهیا نموده است، مدلی که به عنوان نخستین گجت تولیدی اپل پس از استیو جابز به احتمال قریب به یقین از تغییرات بسیار بیشتری در قیاس با دو نسل قبلی این کلاس برخوردار خواهد بود.

اطلاعات در دسترس پیرامون مشخصات و قابلیت‌های iPad 3.0 از منابع متعدد رسمی و غیر رسمی منتشر شده است که طبیعتا نمی‌توان در مورد صحت و سقم تمامی آنها با اطمینان کامل اظهار نظر نمود از این رو بهتر دیدیم با بررسی تقریبا تمامی اخبار مرتبط با iPad 3.0 شمای کلی این تبلت محبوب را بر پایه اخبار موثق در این زمینه ترسیم کنیم.

1- زمان ارائه

نخستین اخبار پیرامون iPad 3.0 در جولای 2011 در گزارش Digitimes منتشر شد جائیکه یک شرکت تایوانی تامین کننده قطعات برای اپل از تولید قطعات iPad 3.0 خبر داده بود. کمی پیش‌تر در نوامبر 2011 بار دیگر اخبار Digitimes حاکی از ارسال پنل‌های iPad 3.0 از سوی تولید‌کنندگان به میزان یک میلیون در ماه اکتبر و دو میلیون در نوامبر بود. مجموعه کارخانه‌جات Foxconn چین نیز بعنوان بزرگترین تولید‌کننده مادر محصولات اپل آغاز تولید نهائی iPad 3.0 در ژانویه 2012 را در اظهارنظری نسبتا رسمی تائید نمود. یک منبع از شرکای تجاری اپل نیز در گفتگوئی با Bloomberg ضمن اشاره به آغاز تولید iPad 3.0 در ژانویه 2012 خبر از رسیدن به سقف تولید در ماه فوریه داده است. بدین‌ترتیب طبق پیش‌بینی Digitimes میزان تولید این محصول در پایان سه ماهه اول سال 2012 به 9.5 تا 9.8 میلیون دستگاه خواهد رسید و شایعات پیرامون نمایش این محصول پیش از بهار 2012 با این حجم تولید، بیش از اندازه به واقعیت نزدیک خواهد شد در واقع بر طبق پیش‌بینی اکثر ناظران iPad 3.0 در فوریه 2012 بصورت رسمی به نمایش گذاشته شده و در ابتدای مارچ به بازارهای آمریکا و در پایان همان ماه به بازارهای اروپائی عرضه می‌شود.

2- مشخصات پردازنده

با توجه به سیر صعودی پردازشگرهای مورد استفاده در دو نسل قبلی آی‌پد و حضور چیپ‌ست دو‌ هسته‌ای A5 در iPad 2.0 استفاده از پردازنده جدیدی در قالب چیپ‌ست A6 در iPad 3.0امری کاملا محتمل و قابل پیش‌بینی‌ست. پردازنده حاضر در این چیپ‌ست بر طبق ناگفته‌ها و ناشنیده‌ها یک نمونه چهار هسته‌ای بر پایه معماری معمول ARM است که تاکنون دو نمونه از آن توسط Nvidia با چیپ‌ست Tegra 3 و Qualcomm با چیپ‌ست Snapdragon S4 ارائه شده است و به احتمال بسیار فراوان پردازنده مورد استفاده در iPad 3.0 متفاوت از دو نمونه پیش از این ارائه شده برای این کلاس است امری که Korea Times نیز با اشاره به سامسونگ بعنوان سازنده دوباره چیپ‌ست‌های اپل کاملا آن را تائید کرده است. حضور مجدد سامسونگ در این رده علیرغم اختلاف‌های شدید این دو شرکت بر سر Patent ادعائی دو برند نیز در نوع خود بسیار قابل توجه است.

3- صفحه‌نمایش iPad 3.0

مهمترین مشخصه آی‌پد جدید بدون شک صفحه‌نمایش آن است پنلی که علاوه بر پیش‌بینی حضور فناوری Retina display از یک نکته مثبت فوق‌العاده دیگر نیز برخوردار است که آن در کلاس کاملا متمایزی از دو پنل مشابه دیگر در نسل‌های قبلی iPad جای می‌دهد وضوح این پنل بر طبق تقریبا تمامی اطلاعات به بیرون رخنه کرده رقم مافوق تصور 1536×2048 پیکسل! یعنی چهار برابر تعداد پیکسل های iPad 2 فعلی‌ست که فشردگی پیکسلی حاصل از این رزولوشن در یک فضای 9.7 اینچی علاوه بر ایجاد تجربه بی‌نظیر در این کلاس بار دیگر برتری بی چون و چرای iPad 3.0 بر تبلت‌های رنگارنگ اندرویدی را در مسئله کیفیت تصویر کاملا به رخ می‌کشد. در مورد شرکت سازنده این پنل هنوز گمانه‌زنی‌های متعددی مابین سامسونگ، ال‌جی و شارپ صورت می‌پذیرد که البته بر طبق آخرین اخبار ظاهرا گزینه نهائی منتخب اپل شرکت شارپ خواهد بود چرا که علاوه بر حضور محصولی مشابه با وضوح 1536×2048 پیکسل در تولیدات جدید این شرکت از فناوری dual LED lightbar نیز در این پنل استفاده شده که راه حل جدید اپل در افزایش میزان روشنائی پنل‌های این شرکت است. علت استفاده از dual LED lightbar بدلیل وضوح بالا و فشردگی پیکسلی بسیار زیاد پنل است که در صورت عدم استفاده از منبع روشنائی جدید این پنل تا 50 درصد از روشنائی خود را در مقایسه با نسل قبلی از دست می‌دهد که این برای iPad که همواره از جمله بهترین نمونه‌ها برای کارکرد در نور مستقیم خورشید است نکته منفی مشهودی محسوب خواهد شد. استفاده از فناوری dula LED lightbar با اینکه مشکل نور صفحه‌نمایش را برطرف می‌کند اما از سوی دیگر در مصرف باتری دستگاه نیز تاثیری منفی برجای می‌گذارد؛ تضادی که باید تا لحظه ارائه دستگاه به انتظار پاسخ اپل برای حل آن نشست.

4- اتصالات بی‌سیم

یکی دیگر از نکات جالب توجه در مورد iPad 3.0 اتصالات بی‌سیم پر سرعت آن است جائیکه بجز گزینه همیشگی 3G این بار بر طبق اخبار نسبتا موثق قرار است با جایگذاری چیپ Qualcomm 4G LTE Gobi 4000 قابلیت نسل چهارمی LTE نیز به لیست اتصالات iPad 3.0 افزوده شود که این مورد به احتمال فراوان به مدل‌های ارائه شده در آمریکا (با نام احتمالی iPad 3.2) تعلق می‌گیرد.

5- سیستم‌عامل

با توجه به برنامه زمان‌بندی ارائه شده برای آپدیت نسخه جدید iOS در ماه مارچ، به احتمال قریب به یقین از ورژن 5.1 در iPad 3.0 استفاده خواهد شد.

6- کانکشن داک

از جمله اطلاعات جدید در مورد مشخصات iPad 3.0 کانکشن اختصاصی اتصالات سیمی و داک دستگاه است که با اینکه همچنان یک نمونه 30 پینی‌ست اما ظاهر و شکل آن با تغییر نسبت به قبل روبرو شده و از لحاظ ابعاد و اندازه بسیار کوچک‌تر شده است. بدین‌تریب در صورت صحت اطلاعات ارائه شده در این زمینه، داک‌های جدید iPad 3.0 قابل استفاده برای کانکشن‌های بزرگ‌تر مدل‌های پیشین این کلاس نبوده و مطمئنا تبدیل‌های جدیدی برای هماهنگ کردن این دو درگاه ارائه می‌شود.

7- قابلیت NFC

شرکت اپل علاقه فراوانی به فناوری Near Field Communication یا NFC دارد و اطلاعات پراکنده‌ای در زمینه حضور NFC در آیفون 5 و به طبع آن iPad 3.0 منتشر شده است البته نوع استفاده اپل از NFC ظاهرا تنها به مواردی همچون کیف پول الکترونیکی و موارد مد نظر گوگل در این زمینه محدود نمی‌شود و به احتمال قوی مفهوم NFC برای اپل به قابلیت remote computing نیز کاملا گسترش خواهد یافت جائیکه بعنوان مثال کاربران با قابلیت NFC قادر خواهند بود تا اطلاعات فراوانی از کامپیوتر دسک‌تاپ خود به همراه تنظیمات را با کمک آیفون یا آی‌پد در هر لحظه به Mac دیگری منتقل کنند.

8- حافظه جدید
آی‌پد 2.0 با ظرفیت‌های 16/32/64 گیگابایت به بازار ارائه شد اما در مورد iPad 3.0 حضور ظرفیت جدید 128 گیگابایت با توجه به بهبودهای متعدد صورت گرفته در دستگاه چندان دور از واقعیت نخواهد بود البته حضور این مقدار بالای حافظه تا حدود زیادی به وضعیت اقتصادی شرکت‌های آسیائی سازنده حافظه برای اپل بستگی خواهد داشت.

9- پورت Thunderbolt

عدم حضور پورت USB در دو نسل قبلی iPad به روشنی از عدم علاقه اپل به بکارگیری این پورت در محصولات این برند حکایت دارد امری که در مورد iPad 3.0 نیز با درصد بالائی از اطمینان تکرار خواهد شد اما داستان پورت جدید Thunderbolt قضیه هیجان انگیز دیگری‌ست؛ این پورت که در حقیقت اختراع اینتل با نام اولیه Light Peak بوده و توسط اپل با نام تجاری Thunderbolt در نسل جدید MacBook Pro های این شرکت در دسترس قرار گرفته است ترکیب جالبی از دو پورت PCI Express و DisplayPort در قالب یک درگاه سریال مشترک با هزینه پائین و سرعت بسیار بالاست (بروی کاغذ تا 100Gb/s در یک جفت کابل نوری تا 100 متر و در کابل مسی تا 3 متر) که این دو اطلاعات متفاوت تصویری و دیتا را در مبدا با یکدیگر ترکیب نموده و در مقصد برای استفاده جداگانه از یکدیگر تفکیک می‌کند. امکان اتصال هاب و افزایش تعداد پورت‌ها به 7 عدد که دو تای آنها توسط DisplayPort به نمایش محتوای با کیفیت بالا خواهند پرداخت در کنار انطباق آن با فناوری قبلی DisplayPort و تبدیل‌های این پورت به DVI، HDMI یا حتی VGA قدرت فراوانی به فناوری Thunderbolt بخشیده است. ظاهرا بر طبق ناگفته‌ها و ناشنیده‌ها صحبت‌هائی مبنی بر حضور Thunderbolt در iPad 3.0 بگوش می‌رسد.

10- قطر بیشتر
پس از سالها مسابقه کاهش ابعاد و بخصوص قطر دستگاه حالا iPad 3.0 به احتمال قوی بر خلاف تصور دستگاهی با قطر بیشتر نسبت به نسل قبلی این کلاس است چرا که علاوه بر ماژول‌های جدید با قطر بیشتر همچون دوربین و پنل صفحه‌نمایش، مشکل بزرگ اپل در کاهش قطر یعنی فناوری dual LED lightbar برای تامین نور پنل همچنان پا برجاست امری که بر طبق پیش‌بینی‌ها تا 0.7 میلیمتر به قطر نهائی دستگاه می‌افزاید.

علاوه بر موارد گفته شده در بالا نکات جدید و پیش‌بینی‌های دیگری نیز برای iPad 3.0 صورت گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به جایگذاری کارت‌خوان SD از طریق اداپتور جداگانه، تغییر دوربین و استفاده از نمونه‌های جدیدتر و بهتر، حضور gesture control (چیزی مشابه kinect مایکروسافت) و استفاده از الیاف فیبر کربن در ساخت بدنه دستگاه اشاره کرد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با قوت گرفتن خبر ارایه آی پد 3 طی چند هفته آینده، سهام اپل با رشد صعودی جدیدی مواجه شده و همین سبب شده تا ارزش این شرکت هم اکنون به ۴۵۹.۸ میلیارد دلار برسد. به همین خاطر نیویورک تایمز در بخش اقتصادی اش مقایسه جالبی انجام داده است: ارزش اپل هم اکنون از مجموع مایکروسافت و گوگل روی هم بیش تر است. اما این فقط یکی از مقایسه ها است. بهتر است بقیه مقایسه های نیویورک تایمز را هم ببینید:

- با ارزش ۴۶۰ میلیارد دلار، اپل هم اکنون از مجموع گوگل، Goldman Sachs، جنرال موتور، فورد، استار باکس و هواپیما سازی بویینگ روی هم ارزش بیشتری دارد.

- اپل در حال حاضر تقریبا دو برابر مایکروسافت (که حدود ۲۵۸ میلیارد دلار ارزش دارد) می ارزد و آن را با گوگل ۱۹۸ میلیاردی هم مقایسه کنید.

- این شرکت همچنین تقریبا دو برابر جنرال الکتریک ۲۰۲ میلیاردی و IBM که ۲۲۴ میلیارد است و وال-مارت که ۲۱۲ میلیارد است ارزش دارد.

البته باید ببینیم این شرکت در سال های آینده چگونه عمل می کند. چرا که مایکروسافت و گوگل با سرعت زیادی در حال نزدیک شدن هستند. گوگل با اندروید و مایکروسافت با ویندوز 8 و ویندوز فون برنامه های زیادی برای تصاحب بازار دارند.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مایکروسافت قصد دارد در پایان این ماه میلادی و در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون نسخه پیش نمایش مخصوص مصرف کنندگان ویندوز 8 را ارایه کند. به همین منظور مراسمی ویژه در تاریخ ۲۹ فوریه برگزار خواهد شد.



در مسیر ارایه ویندوز 8، مایکرسافت یک نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان ارایه کرده که در سپتامبر سال گذشته وارد بازار شد. حالا تا چند روز دیگر نسخه پیش نمایش مصرف کنندگان وارد می شود که نام دیگر آن نسخه بتا است. در ادامه مایکروسافت نسخه RC را ارایه خواهد کرد و پس از آن باید منتظر نسخه نهایی باشید.



مایکروسافت هنوز تاریخ رسمی ارایه نسخه نهایی را اعلام نکرده است اما پیش بینی می شود در اوایل پاییز باید منتظر ارایه رسمی ویندوز 8 باشیم.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نام: sen-538x203.jpg نمایش: 4 اندازه: 11.9 کیلو بایت

شبکه Playstation network یا به اختصار (PSN) به Sony Entertainment Network یا به اختصار (SEN) تغییر نام داد


این تغییر از تاریخ 8 فوریه اعمال شده است و بر روی PS3 و PS Vita اعمال می شود اما بر روی PSP اعمال نخواهد شد


شرکت سونی اعلام کرده که هیچ گونه تغییری در نام کاربری و پسورد شما صورت نخواهد گرفت و نه ما می خواهیم که آن را تغییر دهید


این تغییر نام فقط یک کار تجاری است و این انتقال بر اساس هدف سونی به منظور افزایش سرگرمی های دیجیتال خود را منحصر به فرد ارائه شده است

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

زمانی که آندروید 4 با نام بستنی حصیری (Android 4.0 Ice Cream Sandwich) به صورت رسمی توسط گوگل معرفی شد، تعدادی از شرکت‌های تولید کننده تلفن های هوشمند برنامه ای برای بروز رسانی تلفن های هوشمند مبتنی بر آندروید خود مشخص و تدوین کردند، که در میان آنها سامسونگ نیز به بروز رسانی دو تلفن هوشمند آندرویدی خود یعنی سامسونگ Galaxy sII وGalaxy Note به آندروید 4 اشاره کرد و اعلام داشت این دو تلفن جزء اولین تلفن های آندرویدی این شرکت خواهند بود که به آندروید 4 ارتقاء داده خواهند شد.

خوشبختانه سامسونگ در روز 31 ژانویه 2012 (11 بهمن 1390) در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به طور رسمی اعلام کرد که بروز رسانی رسمی آندروید 4 برای این دو گوشی  در اواخر سه ماهه اول 2012 عرضه خواهد شد؛ که تا آن زمان کمتر از 2 ماه باقی مانده است.

بستنی حصیری یا آندروید 4.0 آخرین نسخه از سیستم عامل آندروید می باشد که تغییرات بسیاری را با خود به همراه دارد. این تغییرات که بیشتر پیرامون رابط کاربری آن اعمال شده، جدای از زیبایی ظاهری، راحتی و سرعت را نیز برای کاربر به همراه خواهد داشت.

همچنین نا گفته نماند که بروز رسانی آندروید 4 برای تلفن های هوشمند سامسونگ مانند نسخه های پیشین این سیستم عامل، همراه با پوسته TouchWiz عرضه خواهد شد و احتمال می رود سامسونگ این پوسته را برای آندروید 4 کمی تغییر داده و آن را از نظر ظاهری و ساختاری زیبا تر و جذاب تر کند؛ که البته این موضوع هنوز از طرف سامسونگ تائید یا رد نشده و در حد حدس و گمان است.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

قابلیت های دوربین

در اندروید 4.0 برنامه دوربین از تعداد زیادی ویژگی جدیدی برخوردار شده است. فوکوس مداوم (Continuous Focus) و رساندن تأخیر شاتر دوربین به صفر امکان عکاسی با کیفیت بهتر را فراهم می آورد.

همچنین کاربر هنگام فیلمبرداری می تواند با تپ بر روی صفحه نمایش یک عکس فوری با رزولوشن کامل ویدیویی بگیرد. امکان ویرایش عکس گرفته شده نیز برای کاربر فراهم شده است.

Android 4.0 UI

قابلیت تشخیص چهره نیز می تواند با تشخیص محل قرارگیری صورت ها در تصویر و فوکوس نمودن خودکار، تصویربرداری بهتر از افراد را تسهیل نماید. البته کاربر نیز می تواند با تپ بر روی هر نقطه دلخواهی از تصویر فوکوس را بر روی آن نقطه تنظیم کند.

امکان تصویر برداری پانوراما نیز با استفاده از مُد پانوراما تک حرکتی (Single-Motion Panorama) فراهم شده است. برای تصویر برداری پانوراما کافیست کاربر با استفاده از این مُد شروع به تصویر برداری کرده و دوربین را به آهستگی بچرخاند. دوربین به صورت خودکار تصویر پیوسته گرفته شده را به یک تصویر پانوراما تبدیل می نماید.

پس از عکس برداری و فیلم برداری نیز کاربر به سادگی با یک اشاره می تواند عکس یا فیلم مورد نظر را توسط ایمیل، پیام، بلوتوث و یا شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارد.

Android 4.0 UI

بهبود برنامه گالری همراه با ویرایشگر تصویر

در اندروید 4.0 کار با برنامه گالری برای مدیریت، نمایش و به اشتراک گذاری تصاویر ساده تر از قبل شده است. چیدمان آلبوم ها تغییر یافته و تعداد بیشتری آلبوم همراه با Thumbnail های بزرگتر به نمایش در می آید. مرتب نمودن آلبوم ها نیز بر اساس زمان، مکان، افراد و برچسب ها امکان پذیر است.

اینک برنامه گالری از یک برنامه ویرایشگر تصویر (Photo Editor) بهره می برد. بوسیله این برنامه کاربر می تواند بخش دلخواه تصاویر را جدا نموده، سطوح روشنایی و رنگ را تغییر داده، چشمان قرمز (Red Eyes) را اصلاح کرده، جلوه های تصویری به عکس ها اضافه نموده و بسیاری عملیات دیگر را بر روی تصاویر انجام دهد. پس از اعمال تغییرات کاربر می تواند یک یا چند عکس را به دلخواه انتخاب کرده و از طریق ایمیل، پیام، بلوتوث و یا شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک گذارد.

Android 4.0 UI

ویجت گالری تصاویر (Picture Gallery widget) نیز در اندروید 4.0 بهبود یافته است. این ویجت که امکان مشاهده تصاویر را مستقیماً در صفحه اصلی در اختیار کاربران قرار می دهد می تواند یک تصویر را از آلبوم انتخاب شده و یا مخلوطی از تصاویر را از تمامی آلبوم ها به نمایش درآورد. با قرارگیری این ویجت در صفحه اصلی کاربر می تواند به راحتی در میان پشته تصاویر حرکت کرده و با تپ نمودن بر روی تصویر دلخواه خود آنرا در برنامه گالری بارگذاری نماید.

Android 4.0 UI

جلوه های تصویری برای تغییر تصاویر ویدیویی بصورت زنده

در اندروید 4.0 با استفاده از مجموعه ای از جلوه های تصویری امکان دگرگون سازی و اعمال تغییرات بصورت زنده بر روی خروجی ویدیویی دوربین میسر است. بدین ترتیب به عنوان مثال کاربر می تواند هنگام استفاده از برنامه دوربین و یا هنگام چت ویدیویی با Google Talk تصویر پس زمینه خود را عوض نماید. همچنین با استفاده از Silly Faces -- که مجموعه ای از جلوه های Morph همراه با قابلیت تشخیص چهره و امکان استفاده از فیلترهای پردازنده های گرافیکی است -- کاربر می تواند بصورت زنده تغییراتی را بر روی چهره خود اعمال نماید. به عنوان مثال بینی، چشم ها یا دهان خود را بزرگ یا کوجک نماید و یا چهره خود را بصورت مچاله شده در آورد!

Android 4.0 UI

به اشتراک گذاری آنچه بر روی صفحه نمایش ظاهر شده

کاربران اندروید 4.0 به راحتی می توانند یک اسکرین شات از آنچه بر روی صفحه نمایش دستگاهشان نمایش داده شده است تهیه نموده و آن را ذخیره نمایند. پس از آن امکان مشاهده، ویرایش و به اشتراک گذاری اسکرین شات تهیه شده وجود خواهد داشت.

Android 4.0 UI

پروفایل ها و اشخاص

در اندروید 4.0 شبکه های اجتماعی کاربر، پروفایل ها و فهرست تماس او همگی در کل سیستم با یکدیگر مرتبط هستند. در مرکز این ارتباط برنامه جدید People قرار گرفته که اطلاعات غنی پروفایل کاربر را -- منجمله یک تصویر پروفایل بزرگ، شماره تلفن ها، آدرس ها، اکانت ها و به روز رسانی وضعیت -- در خود جا داده و دکمه ای را برای ارتباط با شبکه های اجتماعی بصورت مجتمع در اختیار کاربر قرار می دهد. تمامی اطلاعات تماس کاربر نیز در پروفایل جدید "Me" قرار می گیرد. همچنین هنگامی که کاربر در سیستم حرکت می کند با انتخاب هر تصویر پروفایلی "ارتباطات سریع" (Quick Contacts) به وی نشان داده شده که از طریق آن کاربر می تواند به شماره تلفن ها، پیام رسانی متنی و ... دسترسی یابد.

Android 4.0 UI

تقویم یکپارچه

برنامه تقویم در اندروید 4.0 به روز شده و برنامه های دیگر نیز با اجازه کاربر می توانند رخدادها را در تقویم درج نموده و یادآورها (Reminders) را مدیریت نمایند. با استفاده از حرکت جاروب گونه (Swipe) به سمت چپ یا راست کاربر می تواند روز را تغییر داده و با استفاده از حرکت نیشگون گونه (Pinch) بزرگنمایی را در فهرست برنامه کار کاهش یا افزایش دهد.

استفاده از امکانات ابری

هرچند سیستم عامل اندروید همواره از امکانات ابری برای مرور وب، همگام سازی تصاویر، برنامه ها، بازی ها، ایمیل ها و فهرست تماس بهره می برده اما نسخه 4.0 این سیستم عامل امکانات مرور وب بهتر و قابلیت های ایمیل بیشتری را برای کاربران فراهم آورده است.

بهبود مرورگری وب

امکانات گسترده ای به مرورگر وب اندروید 4.0 اضافه شده به گونه ای که کاربران این مرورگر می توانند امکاناتی تقریباً همسنگ امکانات مرورگرهای وب دسکتاپ را تجریه نمایند.

از میان این امکانات می توان به قابلیت سینک نمودن بوکمارک های کروم از تمامی اکانت های کاربر، ذخیره نمودن یک کپی از صفحه مورد نظر بصورت آفلاین برای دسترسی های بعدی و مشاهده فهرستی از صفحات ذخیره شده، افزایش سطح زوم مرورگر و تغییر اندازه متون اشاره نمود.

همچنین کاربر می تواند هنگام مشاهده صفحات وب درخواست نسخه دسکتاپ سایت ها (به جای نسخه موبایل) را نماید. این مورد به صورت مجزا برای هر سایت قابل تنظیم است.

Android 4.0 UI

هسته WebKit و موتور کامپایل جاوااسکریپت ها (V8 Crankshaft) در اندروید 4.0 به روز شده و کارآیی بهتری را در رندر نمودن صفحات وب برای کاربر به ارمغان می آورد. بنچ مارک هایی که در این زمینه وجود دارد نیز مؤید این ادعای گوگل است. به عنوان مثال بنچ مارک های V8 و SubSpider 9.1 Javascript که بر روی گوشی Nexus S  اجرا شده به ترتیب افزایشی 220 درصدی و 35 درصدی را در کارآیی مرورگر وب اندروید 4.0 نسبت به مرورگر وب اندروید 2.3 نشان می دهد. همین بنچ مارک ها به ترتیب افزایشی 550 درصدی و 70 درصدی را بر روی گوشی Galaxy Nexus گزارش می دهد.

Android 4.0 Browser Benchmarks

بهبود ایمیل

امکانات ایمیل نیز در اندروید 4.0 افزایش یافته و ارسال، خواندن و مدیریت ایمیل ها تسهیل شده است. قابلیت تکمیل خودکار دریافت کنندگان، امکان اضافه نمودن دریافت کنندگان ایمیل را به فهرست مورد نظر تسهیل می نماید.

Android 4.0 UI

همچنین کاربران می توانند پاسخ های سریع را برای ایمیل ها خلق نموده و آنها را ذخیره نمایند تا هنگام ارسال یک ایمیل این پاسخ ها را به سادگی در متن ایمیل خود به کار گیرند.

برنامه ایمیل با پشتیبانی از پوشه های تو در تو برای ایمیل ها مدیریت آنها را بهبود می بخشد. همچنین ویجت ایمیل ها با قابلیت تغییر اندازه امکان حرکت سریع در میان ایمیل های اخیر -- مستقیماً در داخل صفحه اصلی -- میسر می سازد. برخی ویژگی های حرفه ای جدید -- نظیر پشتیبانی از EAS v14 -- نیز در برنامه ایمیل قرار داده شده تا کاربران سازمانی بیش از پیش از برنامه ایمیل اندروید بهره برند.

اندروید بیم (Android Beam) برای اشتراک گذاری از طریق NFC

با استفاده از Android Beam کاربران گوشی هایی که دارای قابلیت ارتباطات نزدیک برد (NFC) هستند می توانند بدون نیاز به اجرای برنامه ای خاص و تنها با تماس لحظه ای دو دستگاه با یکدیگر و سپس تپ نمودن، برنامه ها، فهرست تماس، موسیقی ها و ویدیو ها و بسیاری موارد دیگر را به سادگی هر چه تمامتر با یکدیگر به اشتراک گذارند.

برای به اشتراک گذاری برنامه ها، Android Beam لینک صفحه جزئیات برنامه در اندروید مارکت را ارسال کرده و برنامه اندروید مارکت در دستگاه دریافت کننده اجرا شده و صفحه مورد نظر را باز می کند تا به راحتی بتوان برنامه را دانلود نمود. برنامه ها نیز می توانند از Android Beam بهره برده و به عنوان مثال با تماس لحظه ای دستگاه ها، امتیازات یک بازی را رد و بدل کنند و یا یک بازی چند نفره و یا چت را آغاز نمایند.

Android Beam

Face Unlock - آنلاک نمودن با استفاده از تشخیص چهره

کاربران اندروید 4.0 می تواند از تشخیص چهره برای قفل نمودن دستگاه خود و مصون نمودن آن از دسترسی دیگران استفاده نمایند. برای خارج نمودن دستگاه از وضعیت قفل شده کافیست کاربر دستگاه خود را در مقابل صورت خود بگیرد. بدین ترتیب دستگاه از فناوری های روز تشخیص چهره استفاده کرده و با تشخیص دادن چهره صاحب خود (که قبلا به دستگاه معرفی شده و در آن ثبت شده) امکان دسترسی را برای او فراهم می آورد.

Android 4.0 Face Unlock

وای-فای مستقیم (Wi-Fi Direct)

با استفاده از پشتیبانی وای-فای مستقیم در اندروید 4.0 کاربران می توانند به راحتی بدون نیاز به اتصال اینترنت و یا tethering به یک ارتباط پر سرعت تر و امن تر دسترسی یابند. با استفاده از برنامه های طرف سوم، کاربران می توانند به دستگاه های سازگار با این فناوری متصل شده و فایل ها، عکس ها و انواع رسانه ها را به اشتراک گذاشته و استریم های ویدیویی یا صوتی را به دستگاه دیگر منتقل نمایند. همچنین امکان ارتباط با چاپگرها و دستگاه های دیگر نیز وجود خواهد داشت.

ارتباط بلوتوث با دستگاه های پزشکی

اندروید 4.0 از ارتباط با وسایل ملقب به HDP (یا Bluetooth Health Device Profile) پشتیبانی می نماید. با استفاده از برنامه های طرف سوم کاربران می توانند با وسایل پزشکی بی سیم و حسگر ها در بیمارستان ها، مراکز کاهش وزن، مراکز ورزشی، خانه و دیگر مکان ها ارتباط برقرار نمایند. علاوه بر این اندورید 4.0 با پشتیبانی از نسخه 1.6 HFP (یا Bluetooth Hands Free Profile) امکان ارتباط با وسایل با کیفیت صوتی بالا را فراهم می آورد.

--------------------

با توجه به ویژگی های جدید اندروید 4.0 به نظر می رسد گوگل نیز سیستم عامل قدرتمند خود را پایاپای دو رقیب خود یعنی اپل و مایکروسافت به پیش می برد. بدیهیست هر یک از سیستم عامل های اندروید گوگل، آی او اس اپل و ویندوز فون مایکروسافت در مقابل دیگری از برخی جهات برتری داشته و از جنبه های دیگری ضعیف تر هستند و هنوز فاصله امکانات این سیستم عامل ها با یکدیگر به قدری نیست که یکی از آنها را بتوان برتر مطلق این رقابت دانست.

 
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پس از تأخیری 8 روزه که در مراسم مشترک گوگل و سامسونگ رخ داد  این دو کمپانی در روز 19 اکتبر 2011 (27 مهر 1390) به طور رسمی به معرفی نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید گوگل در کنار یک گوشی مجهز به این سیستم عامل (گوشی گالاکسی نکسوس سامسونگ) پرداختند.

نسخه 4.0 اندروید که به ساندویچ بستنی (Ice Cream Sandwich) ملقب است را می توان متحد کننده دو دسته از نسخه های قبلی این سیستم عامل دانست که یکی برای گوشی های هوشمند (نسخه های 2.3.x اندروید ملقب به نان زنجبیلی یا Gingerbread) و دیگری بصورت بهینه شده برای تبلت ها (نسخه های 3.x اندروید ملقب به شانه عسل یا Honeycomb) عرضه شده بودند. بدین ترتیب از این پس نسخه های سیستم عامل اندروید ویژه گوشی های هوشمند و تبلت ها یکسان خواهد بود.

نسخه 4.0 اندروید نه تنها از واسط کاربری خوش دست تری برخوردار است بلکه بسیاری از امکانات جدید را همراه با بهبود تعداد زیادی از امکانات قبلی برای کاربران به ارمغان می آورد. تغییرات این نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید را در دو بخش مرور خواهیم نمود که در زیر بخش اول را مشاهده می نمائید.

واسط کاربر پیراسته تر و بهبود یافته

در نسخه 4.0 اندروید شاهد سهولت بیشتر استفاده از قابلیت های اندروید هستیم. کارهایی که کاربر بطور مکرر با آنها سروکار دارد بیش از پیش دم دست او قرار گرفته و حرکت در واسط کاربری از طریق ژست ها (Gestures) به سهولت امکان پذیر است. تعامل با سیستم عامل نیز به واسطه انیمیشن هایی که سیستم در مقابل تعامل کاربر از آن استفاده می کند و بازخوردی که از خود نشان می دهد خوش آیند تر و جالب تر از قبل شده است.

همچنین استفاده از فونتی کاملاً جدید که برای صفحات نمایش با رزولوشن بالا بهینه سازی شده است خوانایی واسط کاربر اندروید 4.0 را افزایش داده و به مدرن تر شدن آن کمک کرده است.

Android 4 UI    Android 4 UI

کلیدهای مجازی در نوار سیستم (System Bar) امکان حرکت به عقب، صفحه خانگی و برنامه های اخیراً استفاده شده را برای کاربر فراهم می آورد. این نوار و کلیدهای مجازی آن در تمامی برنامه ها نمایش داده می شود اما برنامه می تواند به منظور نمایش واسط کاربر خود به صورت تمام صفحه آنها را کمرنگ و محو کند. همچنین گزینه های وابسته به وضعیت هر برنامه در نوار عملیات (Action Bar) که در بالای صفحه نمایش (و در پاره ای موارد در پائین صفحه نمایش) قرار دارد نشان داده می شوند.

استفاده از قابلیت های چند وظیفه ای (Multitasking) نیز که همواره از نقاط قوت سیستم عامل اندروید بوده اکنون ساده تر از گذشته شده و نمایش این قابلیت در واسط کاربر بهبود یافته است. با استفاده از کلید "برنامه های اخیر" (Recent Apps) که در نوار سیستم نمایش داده می شود فهرستی از تصاویر کوچک یا همان Thumbnail های برنامه هایی که اخیراً مورد استفاده قرار گرفته به نمایش در می آید و کاربر می تواند با حرکت در این فهرست برنامه مورد نظر خود را انتخاب نماید.

Android 4 UI

اعلانات (Notification ها) نیز امکان مشاهده پیام های دریافتی، پخش track های موسیقی و به روز رسانی های لحظه ای برنامه ها و موارد دیگر را برای کاربر فراهم می آورد. در دستگاه های دارای صفحه نمایش کوچک این اعلانات در بالای صفحه ظاهر شده ولی در دستگاه هایی که از صفحه نمایش های بزرگ بهره می برند این اعلانات در نوار سیستم نمایش داده می شوند.

پوشه های صفحه خانگی و سینی موارد مورد علاقه (Favorites Tray)

در اندروید 4.0 کاربر به سادگی می تواند با کشیدن نمایه های برنامه های مرتبط با هم بر روی یکدیگر یک پوشه ایجاد کرده و برنامه های خود را دسته بندی کند.

با استفاده از گزینه "تمامی برنامه ها" (All Apps) نیز کاربر به سادگی می تواند اطلاعات مرتبط با هر برنامه را کسب نموده و یا آنرا uninstall کرده یا برنامه های از پیش نصب شده را غیر فعال کند.

Android 4 UI

برای دستگاه هایی که دارای صفحه نمایشی کوچک هستند یک سینی موارد مورد علاقه (Favorites Tray) در تمامی صفحات خانگی نمایش داده می شود که کاربر می تواند به سلیقه خود با کشیدن برنامه ها، میانبرها و پوشه ها به آن این سینی را سفارشی سازی نماید.

ویجت هایی با قابلیت تغییر اندازه

ویجت ها در موارد بسیاری -- نظیر مشاهده آب و هوا، تقویم، پخش موسیقی، چک کردن ایمیل ها و ... -- مورد استفاده قرار می گیرند. ویجت ها مستقیماً در صفحات خانگی نمایش داده شده و نیازی به اجرای برنامه ای جداگانه  ندارند و بدین ترتیب کار برای کاربر تسهیل می شود. در اندروید 4.0 ویجت ها غنی تر از قبل شده، قابل سفارشی سازی بوده و کاربر می تواند با بزرگتر نمودن آنها اطلاعات بیشتری را مشاهده کرده و یا با کوچک تر کردن آن ها در فضای صفحه نمایش صرفه جویی کند.

Android 4 UI

گزینه های موجود در صفحه نمایش قفل شده (Lock Screen)

در اندروید 4.0 کاربر می تواند بدون نیاز به خارج کردن دستگاه خود از وضعیت قفل شده، برای عکس گرفتن به دوربین دسترسی یافته و یا پنجره اعلانات (Notifications Window) را برای چک کردن پیام ها به پائین بکشد. هنگام پخش موسیقی نیز کاربر می تواند track ها را مدیریت نماید و آلبوم مربوطه را ببیند.

Android 4 UI

پاسخ سریع به تماس های دریافتی

کاربر اندروید 4.0 اینک می تواند به سهولت متن های از پیش آماده شده ای را به عنوان پاسخ به تماس دریافتی سریعاً ارسال نماید. برای این کار کافیست هنگام نمایش صفحه تماس دریافتی کلید کنترلی تعبیه شده در این صفحه را بلغزاند تا فهرستی از پاسخ های متنی را مشاهده کرده و یکی را انتخاب نماید. کاربر همچنین می توان پاسخ های مورد نظر خود را در بخش تنظیمات به این فهرست اضافه نماید.

Android 4 UI

بهبود ورود متن و غلط یابی املایی

صفحه کلید مجازی اندروید 4.0 امکان ورود متن با سرعت و دقت بیشتر را برای کاربر فراهم آورده است. تصحیح خطاهای املایی و پیشنهادات مرتبط با آن بهبود یافته و کاربر به سهولت می تواند یکی از پیشنهادات سیستم را برای کلمه مورد نظر پذیرفته یا آن کلمه را حذف نموده یا آنرا به دیکشنری اضافه نماید. علاوه بر این برای پشتیبانی از زبان های دیگر کاربران می توانند دیکشنری ها و خطایاب های ارائه شده توسط توسعه دهندگان گوناگون را بر روی سیستم خود نصب نمایند.

Android 4 UI

موتور قدرتمند ورود صوتی متن

در اندروید 4.0 از یک موتور قدرتمند و جدید برای ورود صوتی متن استفاده شده است. با استفاده از این موتور کاربران حتی می توانند هنگام صحبت مکث نموده و دوباره صحبت خود را از سر گیرند. همچنین علائم و نقطه گذاری ها را نیز می توانند به سیستم دیکته کنند تا متن خروجی شیواتری حاصل گردد. هنگام ورود متن، سیستم تشخیص صوت خطاهای احتمالی را بصورت زیرخط دار نشان داده و کاربر می تواند پس از ورود متن با تپ بر روی کلمات زیرخط دار فهرستی از پیشنهادات اصلاحی را مشاهده کرده و کلمه مورد نظر را اصلاح نماید.

Android 4 UI

کنترل بر روی داده های شبکه

گوشی های موبایل ممکن است به میزان زیادی از ارتباطات داده ای استفاده نمایند. به عنوان مثال هنگام دانلود برنامه ها، استفاده از استریم های صوتی و تصویری، همگام سازی داده ها و موارد دیگر این ارتباطات داده ای صورت می پذیرد. اگر قرارداد میان کاربر و اپراتور به گونه ای باشد که هزینه ارتباطات داده ای بر اساس حجم داده رد و بدل شده و موارد مشابه محاسبه گردد کنترل کامل بر روی نقل و انتقالات داده ها می تواند امکان مدیریت هزینه های مربوطه را برای کاربر فراهم آورد.

در برنامه تنظیمات اندروید 4.0 کاربر می تواند میزان استفاده از داده ها را برای شبکه های موبایل و وای-فای و نیز میزان استفاده از داده را برای هر یک از برنامه های در حال اجرا مشاهده کند. کاربر همچنین می تواند محدودیت های مورد نظر خود را برای ارتباطات داده ای تنظیم نموده، سطوحی را برای هشدار دادن مشخص کرده و یا کل ارتباطات داده ای را غیر فعال نماید.

Android UI    Android UI   

بهبود گزینه های دسترسی (Accessibility Options)

اندروید 4.0 از ویژگی های جدیدی بهره می برد که استفاده از دستگاه های مجهز به این سیستم عامل را برای افرادی که نابینا هستند و یا مشکل بینایی دارند تسهیل می نماید. مهمترین این ویژگی ها مُد عملیاتی "مرور-بوسیله-لمس" (Explore-By-Touch) است. هنگام کار در این مُد با یک بار لمس صفحه نمایش یک بازخورد صوتی پخش می شود که عنصری را که در زیر انگشت کاربر قرار گرفته برای کاربر مشخص می سازد. دومین لمس بر روی همان عنصر نقش لمس اصلی را ایفا می نماید. این مُد عملیاتی به ویژه برای کاربران دستگاه های جدید -- که به جای کلیدهای فیزیکی از کلید های مجازی تعبیه شده در نوار سیستم بهره می برند -- می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برنامه های استاندارد اندروید نیز به منظور بهبود Accessibility به روز شده اند. مرورگر نیز از یک صفحه خوان (Screen Reader) مبتنی بر اسکریپت استفاده می کند که می تواند محتویات صفحه را خوانده و در حرکت میان سایت ها کاربر را یاری نماید. همچنین کاربران می توانند اندازه فونت پیش فرض مورد استفاده در سیستم را تغییر دهند تا متون را با سهولت بیشتری بخوانند.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرورگر کروم در رایانه های شخصی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل سرعت و عملکرد بسیار عالی، میلیون ها نفر در سراسر جهان کروم را به عنوان مرورگر اصلی رایانه خود انتخاب کرده و هر روز با استفاده از آن به مرور اینترنت می پردازند. گوگل نیز که به دنبال بهبود مرورگر موجود در سیستم عامل آندروید است، تصمیم گرفته به دلیل استقبال کاربران، نسخه ای از این مرورگر را برای سیستم عامل آندروید نیز عرضه کند.

طبق اعلام وبلاگ رسمی مرورگر کروم، مرورگر کروم آندروید که هم اکنون در نسخه بتا عرضه شده، اکثر ویژگی های موجود در نسخه دسکتاپ آن، از جمله سرعت بسیار بالا و سادگی را به همراه خواهد داشت. همچنین امکان همگام سازی نیز در این مرورگر به خوبی گنجانده شده، به طوری که کاربران می توانند اطلاعات شخصی موجود در نسخه دسکتاپ مرورگر کروم را در تلفن همراه آندرویدی خود نیز به همراه داشته باشند.

گوگل همچنین در وبلاگ مرورگر کروم اعلام کرده که این مرورگر برای تلفن های هوشمند از نو طراحی شده و به همین دلیل، مرورگر کروم تجربه کاملاً متفاوتی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. سرعت این مرورگر نیز نسبت به مرورگر کنونی آندروید افزایش داشته و در هنگام جستجو در این مرورگر، نتایج جستجو در پس زمینه پردازش می شود تا زمان کمتری برای بارگذاری صفحات صرف شود. ، طبق اعلام رسمی شرکت ادوبی، این مرورگر از فایل های فلش است پشتیبانی نمی کند و این مسئله را می توان از معدود نقطه ضعف های مرورگر کروم اندروید دانست. ظاهرا این مرورگر مانند IE9 و Safari تنها از فایل های HTML5 پشتیبانی خواهد کرد.

Google Chrome for Android

تصویر بالا: استفاده از مرورگر کروم گوگل بر روی تبلت و گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید 4.0

گوگل همچنین رابط کاربری این مرورگر را تغییر داده و اکنون این مرورگر زیبا تر و ساده تر شده و پیمایش صفحات اینترنتی در آن با سرعت بیشتری صورت می گیرد. مشاهده تب‌ها نیز در این مرورگر کاملاً تغییر پیدا کرده، بدین شکل که اکنون کاربران می توانند با کشیدن دست از لبه سمت راست صفحه نمایش به چپ یا برعکس، بین تب‌ها جابجا شوند.

نحوه انتخاب لینک ها هم در این مرورگر کاملاً متفاوت است، بدین ترتیب که در هنگام انتخاب لینک موجود در صفحات، این مرورگر خود به خود روی نقطه مورد نظر زوم کرده تا کاربر بتواند لینک درست را انتخاب کند و به اشتباه بر روی لینک دیگری کلیک نکند. امنیت نیز در این مرورگر بهبود قابل توجهی داشته و با اضافه شدن امکان incognito mode (مد ناشناس) کاربران می توانند به صورت خصوصی در اینترنت جستجو کنند.

Google Chrome for Android

یکی دیگر از نقاط قوت مرورگر کروم اندروید، همگام سازی آن با نسخه دسکتاپ کروم است که باعث می شود کاربران بتوانند تمام بوک مارک ها و تب های موجود در نسخه دسکتاپ کروم را روی تلفن هوشمند یا تبلت آندرویدی خود نیز داشته باشند. همچنین در هنگام جستجو در موتور جستجوگر گوگل و یا تایپ نام صفحات اینترنتی، این مرورگر با توجه به اطلاعات موجود در نسخه دسکتاپ، پیشنهادهای دقیق تری را به کاربر عرضه می کند.
این مرورگر هم اکنون در نسخه بتا تنها برای آندروید 4 (ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich) در دسترس است و علاقه‌مندان می توانند این مرورگر را از بازار آندروید (Android Market) به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایند.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر زیادی در فروشگاه اپلیکیشن iOS وجود دارند که برخی از آن‌ها فقط روی شکل خاصی از جلوه‌های تصویری تمرکز دارند. Sketch Me چنین اپلیکیشنی است. این اپلیکیشن هفت جلوه تصویری مختلف دارد که با اعمال آن‌ها انگار تصویر توسط دست کشیده شده است. شما می‌توانید پس از تبدیل عکس به نقاشی، تغییراتی هم در آن اعمال کنید.








اپلیکیشن با یک آموزش کوتاه شروع می‌شود که در آن تمامی جلوه‌ها یا افکت‌هایی که می‌تواند انجام دهد را معرفی می‌کند و آموزش می‌دهد که چگونه این افکت‌ها را روی تصاویرتان اعمال کنید. اولین گام این است که تصویر موردنظر خود را وارد ویرایشگر اپلیکیشن کنید. برای این کار کافی است که دکمه دوربین در بالا سمت چپ اپلکیشن را بزنید. البته شما می‌توانید در زمان استفاده از برنامه از طریق خود برنامه عکس هم بگیرید. زمانی که تصویر در اپلیکیشن بارگذاری شد، جلوه تصویری پیش‌فرض به صورت خودکار روی آن اعمال خواهد شد. حالا شما می‌توانید یک تصویر پس زمینه برای تصویر انتخاب کنید. سه Texture یا بافت تصویری به طور رایگان برای استفاده در این اپلیکیشن وجود دارد و برای استفاده از بقیه جلوه‌ها نیاز دارید که از داخل خود اپلکیشن با قیمت ۱.۹۹ دلار بقیه جلوه‌ها را باز کنید. اگر از تصویرتان که تبدیل به یک طرح نقاشی شده راضی نیستید می‌توانید با حرکت دادن آن به سمت راست بقیه طرح‌های ممکن را هم ببینید. در صورت نیاز می‌توانید *****ها را با رفتن به بخش تنظیمات و تغییر مقادیر Blur Radius و Effect Strength به دلخواه تنظیم نمایید.




به غیر تبدیل تصویر به طرح نقاشی، اپلیکیشن Sketch Me این امکان را برای شما فراهم می‌کند که روی تصاویرتان با استفاده از بخش نقاشی، چیزی بکشید. میزان ضخامت براش نیز با استفاده از آیکن پایین سمت چپ اپلیکیشن قابل تنظیم است. همچنین رنگ براش نیز با استفاده از گزینه میانی نوار ابزار پایینی قابل انتخاب است. پنج رنگ به صورت پیش‌فرض و رایگان قابل استفاده است و بقیه رنگ‌ها با خرید برنامه باز می‌شوند.
تصاویری که با این اپلیکیشن ساخته شده‌اند قابل ارسال به فیس‌بوک، توییتر هستند و همچنین آن‌ها را با ایمیل هم فرستاد. شما همچنین می‌توانید تصاویر را در حافظه آیفون ذخیره کنید. Sketch Me قیمتی برابر ۰.۹۹ دلار دارد اما برای مدت محدودی شما می‌توانید آن را به رایگان از فروشگاه اپلیکیشن آی‌تیونز دریافت کنید.

===================
دانلود اپلیکیشن: Download Sketch Me

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گوگل نسخه جدیدی از مرورگر کروم مخصوص تلفن‌های همراه معرفی می‌کند.

به گزارش گاردین، شرکت گوگل اعلام کرد با انجام تغییرات عمده روی مرورگر کروم خود اکنون نسخه جدید از آن را مخصوص تلفن‌های همراه آندرویدی معرفی کرده است.

به گزارش ايتنا به گفته طراحان گوگل، این مرورگر جدید از سرعت بیشتری نسبت به دیگر مرورگرهای مخصوص تلفن‌های همراه برخوردار بوده و علاوه بر این می‌تواند تعداد زیادی صفحه را به صورت همزمان باز کند.

گوگل که روز سه شنبه نسخه بتای این مرورگر را معرفی کرده اعلام کرده تا بهار آینده نسخه کامل آن را به بازار معرفی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، مرورگر جدید گوگل که مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده تنها روی سیستم عامل‌های آندروید نسخه ۴ و یا Ice Cream Sandwich قابل نصب است اما مقامات گوگل این امیدواری را داده‌اند که در آینده نزدیک، نسخه‌ای از این مرورگر را که قابلیت نصب روی دیگر سیستم‌ عامل‌ها از جمله iOS اپل را داشته باشد، معرفی خواهند کرد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شرکت تحقیقاتی Canalys در گزارش جدید خود توضیح داد که در فصل چهارم سال 2011 میلادی در مجموع 37 میلیون دستگاه انواع گوشی هوشمند آیفون فروخته شده تا بر این اساس شرکت اپل از دو رقیب سرسخت خود در این بازار پیشی بگیرد.


به گزارش ایستنا، اپل در سال 2011 میلادی در مجموع 93.1 میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه بازار کرد تا بر این  اساس عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان را از آن خود کند. پس از آن شرکت سامسونگ با 91.9 میلیون دستگاه و نوکیا با 77.3 میلیون دستگاه گوشی هوشمند قرار گرفتند.

شرکت نوکیا  که برای نخستین بار گوشی هوشمند را اختراع و آن را به بازار جهانی معرفی  کرد، از زمان ورود آیفون یعنی حدود 5 سال قبل محبوبیت خود را نزد  کاربران جهانی از دست داد و  از ابتدای فوریه سال جاری با تغییر  سیستم‌عامل اصلی خود از سیمبین به ویندوزفون  می‌کوشد محبوبیت از دست رفته را برگرداند.

شرکت اپل  به دنبال عرضه مدل جدید گوشی هوشمند خود در اکتبر 2011 همچنان محبوبیت بالایی نزد کاربران جهانی دارد. طبق  آمار موجود در فصل پایانی سال قبل  سامسونگ 35.3 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را وارد بازار جهانی کرد و در مقابل نوکیا 19.6 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به دست کاربران جهانی رساند که این رقم کاهش 31 درصدی عرضه گوشی‌های هوشمند نوکیا را نشان می‌داد. در مقابل طی دوره زمانی یاد شده عرضه گوشی‌ هوشمند آیفون رشد 128.1 درصدی را پیش‌روی خود دارد.
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دکمه استارت که به همراه آن یک منو کاربردی نمایش داده می شود اولین بار 15 سال پیش و در سیستم عامل ویندوز 95 معرفی شد. حال به نظر می رسد مایکروسافت در ویندوز 8 هم دکمه استارت و هم منوی مربوط به آن را کنار گذاشته است.
به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (17 بهمن /6 فوریه)، براساس تصاویر منتشر شده در اینترنت که از نسخه آزمایشی ویندوز 8 مخصوص مصرف کننده گرفته شده اند، دکمه سنتی استارت در ویندوز 8 حذف شده است. دکمه استارت که به همراه آن یک منو کاربردی نمایش داده می شود اولین بار 15 سال پیش و در سیستم عامل ویندوز 95 معرفی شد. حال به نظر می رسد مایکروسافت در ویندوز 8 هم دکمه استارت و هم منوی مربوط به آن را کنار گذاشته است.
Windows 8 Consumer Preview که نزدیکترین نسخه ویندوز 8 به نسخه نهایی است به زودی منتشر خواهد شد. اما پیش از انتشار رسمی، تصاویری از آن به بیرون درز کرده که در آنها خبری از دکمه استارت نیست. در این تصاویر نوار Super Bar بدون دکمه استارت مشخص است. این طراحی با رابط کاربری جدید ویندوز 8 که مترو (Metro) نامیده می شود هماهنگی بیشتری دارد. مایکروسافت در پیش نمایش قبلی ویندوز 8 دکمه استارت را مسطح و مشابه رابط کاربری مترو کرده بود اما به نظر می رسد در پیشنمایش جدید پا را از این هم فراتر گذاشته و استارت همیشگی ویندوز را بطور کامل حذف نموده است.



The Verge اعلام کرده که براساس تایید منابعی که این وب سایت در تیم توسعه دهنده ویندوز 8 دارد، مایکروسافت یک رابط جدید شبیه به مترو را جایگزین منوی استارت می کند که در حالت دسکتاپ و یا در حالت نمایش مترو برروی صفحه نمایش داده می شود. به این ترتیب استفاده از منوی جدید که جایگزین استارت سنتی خواهد شد از طریق صفحه لمسی تبلت ها و یا با استفاده از ماوس و کی برد به راحتی انجام خواهد شد. در منوی جدید تصویر کوچکی از برنامه های در حال اجر نیز نمایش داده خواهد شد.
به نوشته سایت زومیت منوی جدید از طریق ماوس و یا لمس گوشه پایین سمت چپ صفحه امکان پذیر خواهد بود. نوار Super Bar که اولین بار در ویندوز 7 معرفی شد و در آن کاربر می توانست آیکان نرم افزارهای مختلف را در آن قرار دهد (Pin کند) نیز در ویندوز 8 وجود خواهد داشت. ولی در این نوار خبری از دکمه کروی استارت نخواهد بود.
از آنجایی که بسیاری از کاربران ویندوز به دکمه همیشگی استارت و منوی آن عادت دارند هنوز امکان اینکه مایکروسافت مجددا دکمه استارت را به نسخه نهایی ویندوز 8 اضافه کند وجود دارد. البته بسیاری معتقدند که دکمه استارت برای همیشه حذف خواهد شد چون مایکروسافت مدت ها پیش تصمیم خود را برای حذف این دکمه گرفته بوده است.
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (6 فوریه / 17 بهمن)، طراح این مجموعه درباره این مجموعه این گونه توضیح می دهد: در این پکیج نرم افزاری سه بازی مخصوص گربه ها طراحی شده است، در بازی اول آنها می توانند از حمله موشها به تکه های پنیر جلوگیری کنند. در بازی دوم گربه ها می توانند با یک گلوله کاموایی بازی کرده و آن را در جهات مختلف حرکت دهند.



در بازی سوم این مجموعه، گربه ها می توانند در نقش یک آشپز ظاهر شده و با استفاه از مواد غذایی مختلف به طبخ غذا بپردازند. بر روی صفحه مورد نظر کلیدهایی برای شروع مجدد و یا دسترسی به منوی بازی وجود دارد که گربه ها به راحتی می توانند با لمس کردن آنها از این امانات استفاده کنند.





به نوشته باشگاه خبرنگاران، مسئولین این شرکت ابراز امیدواری کرده اند که با توجه به تعداد بالای گربه های خانگی در کشورهای اروپا و آمریکای شمالی این بسته نرم افزاری با استقبال مواجه شود. هدف از این بسته نرم افزاری این است که این حیوانات را در خانه سرگرم کرده و مانع خروج آنها از خانه شوند.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گیتس فاش کرد که نامه‌ای به جابز نوشته و در آن گفته است که چقدر از کاری که او انجام داده و از شرکتی که تاسیس کرده احساس خوبی دارد.

استیو جابز بنیانگذار اپل در طول زندگی خود یکی از بزرگ‌ترین منتقدان و رقبای بیل گیتس بود.
جابز مؤسس مایکروسافت را «شخصیتی غیرخلاق» و «کسی که ایده‌های دیگران را می‌دزدد» می‌نامید.

اما ظاهراً نامه‌ای که استیو جابز در روزهای آخر زندگی خود از بیل گیتس دریافت کرد، این روابط را برای همیشه تغییر داد و جابز را به یکی از طرفداران پروپا قرص بیل‌گیتس تبدیل کرد.

به گزارش همکاران سیستم، جابز در در اواخر عمر چنان تحت تاثیر نامه بیل گیتس قرار گرفته بود که نامه او را تا آخرین لحظه زندگی در بستر مرگ خود نگه داشته بود.

به گزارش وب سایت ۲۴ Emirates، زمانی که جابز در بستر بیماری بود، بیل گیتس به ملاقات او رفته و ساعت‌ها درباره گذشته و آینده با جابز صحبت کرده بود.
بیل گیتس پس از آن ملاقات در مصاحبه‌ای با روزنامه تلگراف گفته بود: ما واقعاً چندین ساعت را صرف مرور خاطرات و صحبت درباره آینده کردیم.

بعد از ملاقات گیتس فاش کرده بود که نامه‌ای به جابز نوشته و در آن گفته است که چقدر از کاری که او انجام داده و از شرکتی که تاسیس کرده احساس خوبی دارد.
گیتس همچنین گفته بود من در آن نامه درباره فرزندان جابز که دوست داشتم با آنها آشنا شوم، صحبت کردم.

ظاهراً استیو جابز چنان تحت تاثیر نامه گیتس قرار گرفته بود که نامه او را در آخرین روزهای عمر خود کنار تخت خوابش نگه داشته بود.

با این همه زندگی نامه استیو جابز که به فاصله کوتاهی پس از مرگش منتشر شد، از بیل گیتس چهره‌ای نسبتاً غیراجتماعی و مردم گریز ترسیم کرده است.

به گزارش تلگراف، لورن، همسر استیو جابز بعد از انتشار این کتاب بیل گیتس را در جریان علاقه جابز به وی قرار داده بود و به او گفته بود: این زندگی‌نامه احترام دو طرفه‌ای را که شما برای یکدیگر قائل بودید، به تصویر نکشیده است. جابز از نامه شما قدردانی کرد و آن را کنار تخت خوابش نگه داشت

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀



سال 2011 سال انقلاب و رقابت دو هسته ای ها بود
و گوشی هایی مثل Samsung Galaxy S II, DROID RAZR MAXX و خیلی های دیگه ساخته شدند
این گوشی ها به جرات میشود گفت 5 برابر قوی و تواناتر از بقیه گوشی ها بودند

خب نظر شما امسال چه خبره؟
امسال شرکت های تولید کننده سی پی یو غوغا کردند
ساخته شدن cpu های 4 هسته ای مثل Tegra 3 SoC و TI OMAP
هر چه تعداد کر ها یا همان هسته ها بیشتر باشد مطمئنا پردازش گوشی بهتر و سریعتر میشود
تقریبا 300-500%





ما میخواهیم بهترین گوشی های HTC, Motorola, Sony, Samsung, LG, و Meizu را بررسی کنیم

HTC



بنظر می آید که HTC میخواهد اولین گوشی 4 هسته ای خود را با نام HTC Edge امسال تولید کند
cpu این گوشی NVIDIA’s Tegra 3 چهار هسته ای (البته یک هسته پنجم برای انجام کار های سبک نیز دارد) هست
فرکانس این سی پی یو 1.5GHz هست
دارای یک گیگ رم و حافظه داخلی 32GB
صفحه نمایش 4.3 اینچی بهمراه رزولوشن 720p HD


مشخصات فنی:
-8MP camera unit بهمراه 28mm, f/2.2 lens
-4.7″ screen با رزولوشن 720p HD
-NVIDIA’s Tegra 3 quad core با فرکانس @ 1.5 Ghz
-32GB حافظه داخلی
-1GB RAM
-Android 4.0 ICS

این گوشی قادر به فیلم برداری با کیفیت 1080p و دارای بلوتوث 4
و دارای پورت هایی مثل hdmi و از این قبیل
سرعت این گوشی در شبکه های HSDPA برابر 21 مگ بر ثانیه هست
و طبق معمول قابلیت beats audio نیز دارد

چند برنامه جالب نظیر HTC Listen Music, HTC Read, HTC Watch و HTC Play نیز در این گوشی موجود است
این گوشی انتظار میرود که در ماه March یا April ریلیز شود



MOTOROLA

خب ، درباره موتورولا اگر بخواهیم شایعات را قبول کنیم


مثل اینکه قرار است گوشی های موتورولا با سی پی یو Tegra 3 در سه ماه دوم میلادی عرضه شوند


Motorola DROID RAZR و Motorola DROID RAZR MAXX


که کد آنها به ترتیبMotorola Bullet و Motorola Jet هست


کاملا شبیه هم هستند و فقط از یک نظر تفاوت دارند


موتورولا جت صفحه کلید سخت افزاری یا همان QWERTY دارد ولی بولت ندارد





Motorola Bullet


این گوشی دارای صفحه نمایش 4.3 اینچی با رزولوشن qHD هست


با سی پی یو Tegra 3


1.5 گیگ رم DDR2


16 گیگ حافظه داخلی


NFC chip


و دوربین 12 مگاپیکسلی برای گرفتن تصاویر با کیفیت بالا و ضبط ویدئو های HD



Motorola JET


این گوشی نیز دارای صفحه نمایش 4 اینچی با رزولوشن qHD و یک صفحه کلید QWERTY هست


بقیه مشخصاتش مانند بولت هست


شایعاتی نیز وجود دارد که این گوشی قابلیت گرفتن عکس با سرعت بالا و پشت سر هم هست


و ویدئو هایی با کیفیت 60 فریم در ثانیه با کیفیت 1080p ضبط میکند


احتمال میرود که این گوشی فقط برای برند Verizon عرضه شود



SONY
مطمئنا همتون اخبار مربوط به این گوشی را شنیده اید
اگر نه الان میشنوید
همانطور که میدانید Arc یک گوشی مربوط به شرکت سونی اریکسون بود
ولی از وقتی شرکت سونی
اریکسون را خرید
نام این شرکت به سونی تنها تغییر کرد و اریکسون حذف شد
Sony Ericsson
این گوشی دو هسته ای بسیار زیبا نیز امسال عرضه میشود




مشخصات گوشی Xperia S:

dual core 1.5 Ghz Snapdragon chip


4.3″ 1280×720 HD display


1 GB of RAM


32 GB of storage


1750 mAh battery


12 MP rear camera



همانطور که دیدید سونی این گوشی را با پردازنده 1.5 گیگاهرتز و دو هسته ای


با 4.3 اینچ صفحه نمایش و رزولوشن HD 1280×720


یک گیگ رم


32 گیگ حافظه داخلی


باتری 1750 mAh و دوربین 12 مگا پیکسلی عرضه میکند



بالاخره سونی اریکسون فهمید که برای اینکه عقب نماند باید سخت افزار گوشی هایش را ارتقا ببخشد



SAMSUNG




سامسونگ شرکت کره ای غول پیکر سازنده Galaxy Nexus و Galaxy S2
آماده شده است تا رهبر سوپرفون های امسال در این بازی مرگ شود
گوشی ها و تبلت های سامسونگ از سی پی یو های ARM, Snapdragon و Tegra استفاده میکنند
سامسونگ جدیدا روی سی پی یو ای به نام Exynos 5250 کار میکند
شاید این سی پی یو دو هسته ای یا 4 هسته ای باشد ولی قابلیت رقابت با سی پی یو های 4 هسته ای دیگر را دارد و حتی پیش بینی میشود
آنها را شکست دهد فرکانس این سی پی یو 1.5 گیگاهرتز هست


مشخصات Galaxy S3

:


1GB/2GB of RAM


4.6 اینچ صفحه نمایش آمولد با رزولوشن 1280×720


ضخامت کمتر از 9mm


12MP rear camera, with W750 BSI CMOS sensor


1.5Ghz quad core (شایدم dual core)



تنها شایعه ای که درباره این گوشی صحت دارد سی پی یو 1.5 گیگاهرتزی Cortex A9 هست


پیش بینی میشود این گوشی قابلیت سه بعدی و 4G LTE و 2 گیگ رم نیز داشته باشد


طراحی این گوشی با گوشی های گالاکسی اس 2 و 1 کاملا متفاوت تر و نازکتر است


این گوشی نیز در ماه May یا April سال 2012 عرضه میشود



MEIZU



مشخصات Meizu MX

:


Tegra 3 Quad Core @ 1.5 Ghz


1/2GB of RAM


16 GB ROM


8MP Camera


1600 mAh


4 inch LED backlit display




شرکت Meizu CEO J Wong تایید کرده است که این گوشی با پردازنده 4 هسته ای و اندروید 4


در ماه May امسال عرضه میشود


این گوشی نیز مانند سامسونگ گالاکسی اس 3 با پردازنده Exynos تولید میشود


اما اطلاعات جزئی تر مشخص نیست


شاید سی پی یو این گوشی بجای 1.5 GHz


1.2 گیگاهرتز باشد


1 یا 2 گیگ رم داشته باشد


16 گیگ حافظه داخلی و دوربین 8MP یا بیشتر



فیلم برداری full HD


HDMI


صفحه نمایش بالای 4 اینچ


و باتری 1600 mAh


شرکت Meizu یک شرکت چینی است


این شرکت بخاطر ساخت دستگاه هایی قوی با کیفیت بالا مورد توجه غرب قرار گرفت و تصدیق شد


و این یعنی این شرکت محصولات خود را در امریکا و اروپا نیز عرضه میکند



LG



مشخصات LG X3

:


NVIDIA Tegra 3 Quad-core CPU


A whopping 4.7 inches HD Screen 1280×720


8MP Rear Camera and 1.3MP Front


16GB on a microSD card.


Android 4.0 Ice Cream Sandwich out of the box


21Mbps HSPA or LTE depending on region and carrier


2000mAh battery


NFC




ال جی پارسال شکایات و انتقادات زیادی بخاطر تاخیر در آپدیت و عمل کرد بد گوشی هایش دریافت کرد


ولی هنوز این شرکت جز 5 شرکت برتر فروشنده گوشی های اندرویدی است


آنطور که شایعات میگویند


ال جی قرار هست یک گوشی قوی 4 هسته ای در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا معرفی کند


مشخصات این گوشی نیز مانند مشخصات گوشی های ذکر شده در بالا هست


دارای CPU قوی Tegra 3


4.7 اینچ صفحه نمایش با رزولوشن 1280 × 720


و نازکی کمتر از 9 میلیمتر


دارای اندروید 4


قابلیت های اتصالی Wi-Fi, NFC, Bluetooth 4.0, 3G/4G/LTE


و باتری 2000mAh

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

   

 

امروز می خوام به مقایسه دو گوشی قدرتمند سامسونگSII و ایفون ۴S بپردازم. سیستم عامل گوشی جدید اپل ، سیستم عامل ios5 می باشد که بسیار قوی است گوشی Galaxy SII از سیستم عامل اندروید گینگر برد ورژن ۲٫۳٫۳ استفاده می کند که هم اکنون ورژن ۲٫۳٫۵ نیز برای آن ریلیز شده است.

اپل در گوشی جدید خود از پردازنده دو هسته ای A5استفاده کرده که سرعت پردازشی حدود ۱GHzدارد ، گوشی رقیب از یک پردازنده دو هسته ای A9استفاده کرده که سرعت پردازش آن ۱٫۲GHz می باشد که قابلیت اورکلاک به ۱٫۵GHz را دارد.در ضمن Iphone 4S خود از پردازنده گرافیکی دو هسته ای استفاده کرده که در Galaxy SII ما پردازنده adreno داریم.

حافظه ی رم Iphone 4S هنوز معلوم نیست ولی حدود ۵۱۲MBمی باشد که این مقدار در گوشی رقیب ۱GB می باشد.حافظه داخلی گوشی اپل در مقادیر ۱۶ ،۳۲ و ۶۴ گیگا بایت در نظر گرفته شده که این مقدار در گوشی گالکسیSII به مقدار ۲GB حافظه داخلی ، مقادیر ۱۶ و ۳۲ گیگابایت کارت حافظه داخلی و قابلیت نصب مموری کارت تا ۳۲GB می باشد.
باند های مخابراتی Iphone 4S جدیدQuad band GSM ,Quadband HSPA+14.4,CDMA,EDVO Rev.a می باشد که در Galaxy SII به صورت جدید Quad band GSM ,Quadband HSPA+21,42 or CDMA , ,EDVO Rev.a ,wimax می باشد.
پروتکل wifi در ایفون۸۰۲٫۱۱b/g/n و در سامسونگ ۸۰۲٫۱۱a/b/g/n می باشد.اندازه صفحه نمایش ایفون ۳٫۵ و سامسونگ ۴٫۳ اینچ می باشد.رزولوشن ایفون ۹۶۰×۶۴۰ و سامسونگ۸۰۰×۴۸۰ می باشد.
نوع صفحه نمایش ایفون IPS و سامسونگ super amoled plus می باشد.خروجی تلویزیون ایفون داک کانکتور و سامسونگ MHL است.
و حالا سراغ دوربین های این دو گوشی میریم ، Iphone 4S جدید از یک گوشی ۸ مگا پیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و ضبط ویدئویی ۱۰۸۰ با ۳۰ فریم در ثانیه بهره می برد که این مقادیر در Galaxy SII نیز به همین ترتیب است.دوربین جلویی ایفون ۴S از نوع VGA در حالی که در SII یک دوربین دو مگاپیکسلی هست.هر دو گوشی قابلیت ویدئو کالینگ را دارا می باشند.هر دو گوشی دارای AGPS,gyroscope,compass ,accelerometer می باشند.
باتری ایفون از نوع ۱۴۲۰ میلی امپر و داخلی می باشد که SII دارای باتری ۱۶۵۰ میلی امپری با قابلیت تعویض می باشد که هم اکنون انواع ۲۰۰۰تا ۳۰۰۰ میلی امپری برای ان در بازار موجود می باشد.قابلیت باتری برای مکالمه د ر هر دوگوشی تا ۸ ساعت می باشدو قابلیت نمایش ویدئو در ایفون تا ۱۰ ساعت و در سامسونگ ۵ ساعت می باشد .
وزن Iphone 4S حدود ۱۴۰ گرم و Galaxy SII حدود ۱۱۶ گرم می باشد. و ابعاد ۴S به ترتیب طول ، عرض و ضخامت ۱۱۵٫۲ و۵۸٫۶و۹٫۳ میلیمتر و در Galaxy SII به ترتیب ۱۲۵٫۳و۶۶٫۱ و۸٫۴۹ میلیمتر می باشد.
هر دو گوشی از قویترین گوشی های بازار هستند در اینجا من صرفا به مقایسه این دو پرداختم و انتخاب بهترین بر می گردد به سلیقه شما!
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اپل تمام تلاش خودش را می کند تا مشخصات فنی محصولات جدید اش پیش از معرفی رسمی لو نرود اما با وجود تمام این تلاش ها گاهی اوقات پیش از معرفی، برخی مشخصات فنی گجت های جدید اش لو می رود. حالا BGR ادعا می کند به اطلاعات فنی مهمی در مورد نسل سوم تبلت اپل یعنی آی پد 3 دست یافته است.


به گزارش نارنجی، در تصاویری که منتشر شده خروجی نرم افزاری به نام iBoot را می بینید که برای عیب یابی آی پد جدید استفاده شده است. در ابتدا می بینیم که با دو مدل J1 و J2 روبرو هستیم. البته اینها دو مدل متفاوت از هم نیستند و در واقع یکی آی پد 3 با وای-فای و دیگری مدلی است که مجهز به GSM، CDMA و LTE است. بنابراین آی پد سوم از شبکه های جدیدی پشتیبانی می کند.

نکته مهم دیگر پردازشگر جدید آی پد 3 است که A6 نام دارد که با نام مدل S5L8945X مشخص شده است و به نظر میرسد با یک پردازشگر چهار هسته ای روبرو هستیم.

فعلا این تمام اطلاعاتی است که به دست آمده و اگر آن را با شایعات رزولوشن بالاتر جمع بزنیم می توانیم یک نتیجه گیری کلی از آی پد 3 داشته باشیم. البته طبق معمول نمی توان به صحت این اطلاعات کاملا اعتماد کرد. اما هر چقدر به معرفی رسمی نزدیک تر می شویم قطعات پازل بیشتر تکمیل میشود.

البته همان طور که دیروز در مطلبی اشاره کردیم، اپل برای حفظ اسرار درون سازمانی خود سیاستهای پیچیده ای را دنبال می کند. شاید این هم یکی از آن سیاست ها باشد!
نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , alimohades.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com