TECH SHOW





مدتی بود که شایعاتی پیرامون اسمارت فون HTC Desire C به گوش می رسید و حتی تصاویری از آن نیز در وبسایت ها مختلف منتشر شد. اما امروز شرکت HTC رسما آخرین اسمارت فون خود که دارای سیستم عامل اندروید ۴.۰ می باشد را معرفی نمود، دستگاهی که به نظر می رسد دارای قیمت مناسبی برای خرید باشد.

HTC Desire C دارای صفحه نمایش ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۳۲۰ پیکسل بعلاوه بک پروسسور ۶۰۰ مگاهرتزی و رمی ۵۱۲ مگابایتی است. حافظه داخلی این دستگاه ۴ گیگابایت است و به همراه این اسمارت فون ۲۵ گیگابایت فضای Dropbox به خریدار داده می شود.

دوربینی که برروی این اسمارت فون قرار گرفته ۵ مگاپیکسل و باتری آن ۱۲۳۰ mAh می باشد. این اسمارت فون قرار است در همین ماه و ابتدا در اروپا برای فروش عرضه شود و قیمت آن حدود ۲۰۰ یورو خواهد بود. HTC Desire C در رنگ های مختلفی از جمله قرمز، سفید و مشکی عرضه میشود ضمن اینکه این اسمارت فون از تکنولوژی Beats Audio بهره می برد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ظاهرا اپل زياد از اين خبر خوشنود نبوده.(اگر غير از اين بود بايد تعجب مي كرديم)
جديدا وقتي همان سوال "بهترين گوشي همراه چيست" را از Siri مي پرسيد.جواب siri با جواب هميشگي متفاوت است و ديگر خبري از Nokia lumia 900 نيست.
جواب جديد siri اين است:
wait… there are other phones?


يعني: صبر كن... مگر گوشي ديگري هم هست؟

يا
you're kidding, right?


يعن: شوخي ميكني؟


يا: The one you'r Holding.


يعني: هموني كه الان در درستته

به هر حال siri يك جواب هوشمند و بر اساس آمار و ارقام اينترنتي را با يك جواب كاملا از پيش تنظيم شده و تبليغاتي تعويض كرده.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نوکیا به طور رسمی عرضه گوشی هوشمند Nokia 808 PureView به ایران را رسما اعلام کرد.





Nokia 808 PureView پس از معرفی جهانی در ماه فوریه (بهمن) تاکنون (که هنوز به صورت رسمی نیز عرضه نشده است) چندین جایزه دریافت کرده است که مهم ترین آنها عبارتند از جایزه بهترین محصول جدید بین تلفن‌های همراه و تبلت‌ها در کنگره جهانی موبایل 2012 و همچنین بهترین ابتکار در تصویربرداری از TIPA 2012 .


پس از ارائه Nokia 808 به خبرنگاران جهت تست و کار با گوشی، مراسم معرفی این تلفن همراه با سخنرانی فروهر فروتن، مدیر شرکت نوکیا در ایران آغاز شد. ایشان ضمن امیدواری زیاد به موفقیت Nokia 808 ، آن را با N8 مقایسه کرد و پیش بینی موفقیتی بیش از N8 را برای این گوشی داشت.





پس از ایشان، ، مدیر بازاریابی نوکیا در ایران (وحید کاظم آبادی نجف آبادی) به روی صحنه آمدند و اعلام کردند بر اساس نظر سنجی و تحقیقات شرکت نوکیا در ایران، پر کاربرد ترین و پرطرفدار ترین ویژگی یک تلفن همراه در ایران، پس از قابلیت ارسال SMS، با اختلاف زیاد دوربین و بخصوص کیفیت عکسبرداری آن می باشد.


اما میزبان اصلی این مراسم، وسا یوتیلا، مدیر بازاریابی گوشی های شرکت نوکیا بود. ایشان طی کنفرانسی مفصل، به معرفی، قابلیت های جدید و خلاقیت های بکار رفته در دوربین Nokia 808 پرداختند و آن را نه تنها یک دوربین بسیار قدرتمند، بلکه تلفن همراهی هوشمند و پیشرفته مجهز به باکیفیت ترین دوربین بازار نامیدند. ایشان ضمن معرفی و بررسی نو آوری های بکار رفته در دوربین این تلفن همراه اظهار کردند که از لحاظ کیفیت عکسبرداری، هیچ گوشی دیگری حتی توان نزدیک شدن به Nokia 808 را نیز ندارد. آقای یوتیلا اضافه کردند تکنولوژی و نو آوری های بکار رفته در این تلفن همراه در انحصار نوکیا می باشد و به همین دلیل تا مدت ها هیج شرکتی قادر به عرضه تلفن همراهی که توان رقابت با دوربین این تلفن همراه را داشته باشد را ندارد.





وسا یوتیلا در ادامه صحبت های خود اضافه کردند، تاکنون مردم هیچ گاه از دوربین های تلفن های همراه خود به عنوان دوربینی اصلی استفاده نمی کردند اما Nokia 808 با برطرف کردن مشکل عکاسی در نور کم و ارائه عکس هایی سوپر شفاف، استانداردهایی جدید به دنیای عکاسی معرفی کرد و به راحتی و در موارد متعددی می تواند جایگزینی قابل حمل برای دارندگان دوربین های دیجیتتال پیشرفته (و البته بسیار گرانقیمت) سری SLR باشد.


ایشان ضمن توضیح نحوه کار تکنولوژی PureView ادامه دادند که این نو آوری باعث شده عکس های گرفته شده در حالت 5 مگاپیکسل با این دوربین، از تمامی تلفن های همراه پر طرفدار حال حاضر جهان با کیفیت 8 مگاپیکسل نیز قدرتمند تر باشند.


مدیر بازاریابی گوشی‌های هوشمند سیمبین نوکیا گفت: «فناوری PureView استاندارد عملکرد تصویربرداری در صنعت گوشی‌های هوشمند را ارتقا داده است. ما تصمیم داریم PureView را برای گوشی‌های هوشمندی که در آینده وارد بازار می‌شوند نیز توسعه دهیم و دوباره تجربه تصویربرداری را متحول کنیم.»





اما نکته قابل توجه که وسا یوتیلا در ادامه صحبت های خود به آن اشاره کردند این که این تکنولوژی در انحصار Nokia 808 نخواهد بود و در آینده نچندان دور، ضمن توسعه بیشتر تکنولوژی PureView، شاهد عرضه این دوربین قدرتمند بر روی سایر پلتفرم های نوکیا و مهم تر از همه ویندوز فون خواهیم بود.


آقای یوتیلا در ادامه به ضبط ویدیوییfull HD 1080p با قابلیت 4 برابر بزرگنماییِ بدون افت کیفیت این گوشی اشاره کردند. همچنین، این گوشی، اولین گوشی دنیا با فناوری ضبط توانمند صدا (Nokia Rich Recording) است. این فناوری امکان ضبط صدا با کیفیتی نظیر سی‌دی را فراهم می‌کند. چنین کیفیتی پیش از این تنها با استفاده از میکروفون خارجی امکان‌پذیر بود.





Nokia 808 PureView با قیمت جهانی 600 دلار (پیش از کسر مالیات) تا پایان سه ماهه دوم سال 2012 به بازارهای جهانی و همزمان ایران عرضه خواهد شد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀




خب، به گمانم حالا زمان مناسبی است که به مقایسه این گل سر سبد سامسونگ با دیگر رقبای فعلی موجود در بازار بپردازیم. اما گلکسی سوم با کدام یک از محصولات فعلی بازار باید مقایسه گردد و چه جنگاورانی در مقابل آن ایستاده اند؟ در اینجا آیفون 4S اپل، اچ تی سی One X و لومیا ۹۰۰ مایکروسافت را از نظر صفحه نمایش، پردازنده، دوربین، باتری، تراکم پیکسل و ... در برابر یکدیگر گذاشته ایم.

به گمانم حالا بهتر می توانید در خصوص امکانات Samsung Galaxy S III نظر داده و انتخاب مناسب تان را داشته باشید.




نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بلاخره شرکت سامسونگ نیز پس از یک تاخیر چندین ماهه با اسمارت‌فون جدید خود موسوم به Galaxy S III به عرصه رقابت چهار هسته‌ای در مقابل تک رقیبی همچون HTC One X قدم گذاشت؛ Galaxy S III علاوه بر پردازنده از شباهت‌های فراوان دیگری نیز با One X برخوردار است که مطمئنا در آینده رقابت تنگاتنگی را مابین این دو مدل ایجاد می‌کند. در مقاله پیش رو نگاهی داریم به مشخصات و بنچ‌مارک‌های به ثبت رسیده توسط این دو مدل. با ما همراه شوید.


سوم مِی 2012 زمان مهمی برای طرفداران و خریداران برند سامسونگ محسوب می‌شود جائیکه بلاخره پس از حدس و گمان‌های بسیار سومین نسل خانواده‌ Galaxy های این شرکت جامه واقعیت به تن کرد و با مشخصاتی که تقریبا همگی آن‌ها پیش از ارائه رسمی دستگاه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود تحسین همگان را برانگیخت؛ I9300 Galaxy S III نه تنها در بخش پردازشی، در کنار HTC One X بعنوان تنها چهار هسته‌ای فعلی موجود در بازار قرار گرفت بلکه در بسیاری دیگر از جنبه‌ها حداقل بروی کاغد از حریف تایوانی خود نیز عبور کرد.



ابعاد Galaxy S III برابر با 8.6×70.6×136.6 میلیمتر است که در مقایسه با One X با ابعاد 8.9×69.9×134.4 میلیمتر بجز در قطر در سایر موارد اندکی بزرگتر به نظر می‌رسد. وزن این دو مدل اما کاملا به یکدیگر نزدیک و هر دو در حدود 130 گرم است. بدنه I9300 بطور کامل با پلاستیک نسبتا براقی ساخته شده که ظاهرا مقامت چندانی در برابر اثرات انگشت از خود نشان نمی‌دهد. در دیگر سو بدنه پلی‌کربنات One X با طراحی یک‌دست Unibody به چشم می‌خورد که نگفته پیداست که از لحاظ کیفیت ساخت و استحکام در کلاس کاملا بالاتری در قیاس با Galaxy S III قرار دارد.


صفحه‌نمایش I9300 یک نمونه 4.8 اینچی با وضوح HD یا 1280×720 پیکسلی ست که در کمال تعجب با فناوری قدیمی‌ Super AMOLED که در نسل اول Galaxy S مورد استفاده قرار گرفته بود ساخته شده است این تصمیم سامسونگ به احتمال قریب به یقین برای حفظ بازار کنونی Galaxy S II با صفحه‌نمایش مدرن Super AMOLED Plus اتخاذ شده است. فناوری Super AMOLED با اینکه در مسائلی همچون زاویه دید و کنتراست بر رقبای TFT خود برتری دارد اما در دنیای واقعی به دلیل روشنائی کم‌تر و اختصاص تنها دو زیر پیکسل به هر پیکسل (PenTile Matrix) از رقبای کلاسیک RGB و فناوری Super AMOLED Plus حاضر در Galaxy S II عملکرد ضعیف‌تری را نشان می‌دهد.


فشردگی پیکسلی این پنل در حدود 307ppi است که برای این سایز صفحه‌نمایش رقم بسیار بالائی محسوب می‌شود. یکی دیگر از نکات مثبت این قسمت به‌کارگیری نسل جدید شیشه‌های مقاوم گوریلا موسوم به Gorilla Glass 2 است که علاوه بر ایجاد تصویری شفاف‌تر و مقاومت بیش‌تر، بازتابش نور را نیز به حداقل خود کاهش داده است.


در دیگر سوی این رقابت صفحه‌نمایش One X با ابعاد 4.7 اینچ و وضوح 1280×720 پیکسل قرار دارد که از فناوری ساخت Super IPS LCD2 در ساخت آن استفاده شده است این پنل را بدون شک می‌توان برترین نمونه در کلاس LCD ها قلمداد نمود چرا که نه تنها با فشردگی پیکسلی 312ppi از جمله Sharp ترین نمونه‌ها در این رده محسوب می‌شود بلکه کیفیت تصاویر، میزان کنتراست، بازتولید رنگ‌ها، روشنائی تصویر و زوایای دید همگی در سطح ایده‌آلی در این پنل قرار دارند. عملکرد این قسمت در نور مستقیم خورشید نیز با اینکه نسبت به دیگر HTC ها بسیار مناسب است اما در مقایسه با برترین‌های این رده در جایگاه پائین‌تر جای خواهد گرفت. پوشش صفحه‌نمایش در این مدل از نوع معمول Gorilla Glass است.



دوربین هر دو مدل 8 مگاپیکسلی با یک فلش LED و امکان فیلمبرداری 1080p با 30 فریم در ثانیه است از جمله امکانات مشترک این دو دوربین باید به قابلیت عکاسی در حین فیلمبرداری اشاره کرد. دوربین دوم I9300 یک نمونه 1.9 مگاپیکسلی و دوربین دوم One X یک نمونه 1.3 مگاپیکسلی ست نکته مشترک این دو دوربین نیز توانائی فیلمبرداری 720p است که جذابیت تازه‌ای به مقوله تصویربرداری از خود می‌بخشد. در رابطه با کیفیت تصاویر Galaxy S III بدلیل عدم حضور نسخه نهائی آن در بازار نمی‌توان اظهار نظر درستی نمود و بدین‌ترتیب مقایسه این دو رقیب در بخش تصویربرداری را ناچارا به یک ماه آینده و زمان حضور I9300 در بازار موکول می‌کنیم.


چیپ‌ست پردازشی I9300 از نوع Exynos 4212 Quad با چهار هسته پردازشی ARM Cortex-A9 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز و فناوری ساخت 32 نانومتر است. استفاده از معماری 32 نانومتری نه تنها میزان مصرف انرژی این چیپ‌ست را کاهش می‌دهد بلکه با اختصاص فضای بیشتری به بخش گرافیکی این چیپ‌ست منجر به افزایش هرچه بیشتر قدرت گرافیکی پردازنده می‌شود؛ GPU جدید و تغییر یافته Mali-400MP وظیفه پردازش گرافیکی این مدل را برعهده دارد. سرعت این پردازش‌گر گرافیکی بر پایه حدس و گمان‌ها در حدود 400 مگاهرتز است که در صورت صحت 50 درصد بیشتر از سرعت نمونه مشابه در Galaxy S II خواهد بود. حافظه RAM این مدل 1 گیگابایت است. در سوی دیگر، One X از چیپ‌ست پردازشی Nvidia Tegra 3 مبتنی بر چهار هسته پردازشی ARM Cortex-A9 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و فناوری ساخت 40 نانومتری استفاده می‌کند که از تکنولوژی به نسبت قدیمی‌تری در قیاس با حریف کُره‌ای خود برخوردار است. حافظه RAM استفاده شده در One X نیز همان 1 گیگابایت است. در این بخش بدلیل شباهت‌های فراوان هر دو مدل همچون استفاده از پردازنده‌های چهار هسته‌ای، 1 گیگابایت حافظه RAM، وضوح یکسان صفحه‌نمایش و استفاده از یک ورژن نسبتا مشترک اندروید نتایج بنچ‌مارک‌های مقایسه‌ای بین این دو مدل معیار روشنی از کیفیت ساختار پردازشی و گرافیکی این دو بدست خواهد داد.


نخستین بنچ‌مارک همچون همیشه Quadrant است، بنچ‌مارکی که با سنجش سرعت پردازشگر و RAM در کنار توانائی تحلیل تصاویر دو‌بعدی و سه‌بعدی از جمله مهمترین تست‌های انجام شده در این کلاس است. عدد بالاتر در Quadrant نشان‌دهنده کیفیت بالاتر مجموعه پردازشی و گرافیکی دستگاه است. عدد به ثبت رسیده توسط Galaxy S III در این تست برابر با 5642 و برای One X برابر با 4842 است. برتری سامسونگ در این تست بیش از آنکه به پردازشگر آن مرتبط باشد به کیفیت بسیار بالاتر چیپ‌ست گرافیکی Mali-400MP وابسته است.


دومین بنچ‌مارک به SunSpider تعلق دارد این بنچ‌مارک معیاری برای سنجش مستقیم پردازنده در تحلیل‌های Javascript است و عدد پائین‌تر در آن نشان‌دهنده کیفیت بالاتر پردازنده است. عدد به ثبت رسیده توسط I9300 در این تست برابر با 1479 و برای One X برابر با 1757 است که بار دیگر از کیفیت بالاتر Galaxy S III نسبت به رقیب خود سخن می‌گوید.


دیگر بنچ‌مارک مقایسه‌ای مابین One X و Galaxy S III بنچ‌مارک BrowserMark است که به تست مهم HTML 5 تعلق دارد امتیاز به ثبت رسیده توسط I9300 در این تست به اندازه‌ای ست که به احتمال قوی دیگر رقبا تا مدت‌های طولانی توان نزدیک شدن به این رقم را نخواهند داشت؛ نتیجه I9300 در این تست در حدود 169811 واحد است که این مقدار برای One X تنها 96803 واحد ثبت شده است.


بنچ‌مارک گرافیکی GLBenchmark یکی دیگر از تست‌های مقایسه‌ای معروف در این زمینه است که نه تنها بار دیگر در این مورد نیز Galaxy S III از One X کاملا پیشی می‌گیرد بلکه در این مورد خاص، این مدل از بهترین نمونه در این زمینه یعنی iPhone 4S که تا مدتها رقیبی برای آن وجود نداشت نیز گذر می‌کند؛ Galaxy S III در تست GLBenchmark 2.1 به رقم افسانه‌ای 103 فریم در هر ثانیه دست یافته است که از One X با 63 و iPhone 4S با 73 فریم به راحتی عبور می‌کند.

سیستم‌عامل هر دو مدل از نوع Android 4 ICS است با این تفاوت ظریف که نسخه دقیق اندرویدِ One X ورژن 4.0.3 و نسخه اندروید I9300 از نوع 4.0.4 است. پوسته Sense 4.0 در One X و TouchWiz UI v.4.0 در I9300 دیده می‌شود. میزان حافظه داخلی HTC One X برابر با 32 گیگابایت است که بدلیل عدم حضور کارت حافظه جانبی امکان افزایش مقدار این حافظه نیز وجود ندارد. در سوی دیگر این رقابت Galaxy S III با سه ظرفیت 64/32/16 گیگابایتی و با پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا سقف 64 گیگابایت ارائه می‌شود که میزان حافظه در اختیار کاربران در گوشی‌های موبایل را برای اولین بار تا رقم هیجان انگیز 128 گیگابایت افزایش می‌دهد.

از جمله دیگر مشخصات مشترک این دو مدل باید به سرعت 21Mbps اتصال 3G، گیرنده Wi-Fi با امکان DLNA، Wi-Fi Direct و ایجاد هات‌اسپات، بلوتوث نسخه 4.0، پورت USB با امکان MHL (و USB OTG برای Galaxy S III) و پشتیبانی از Micro SIM اشاره کرد.



سامسونگ قرار است تا پایان ماه مِی، Galaxy S III را به بازارهای اروپائی عرضه کند ولی همچنان در رابطه با قیمت نسخه SIM Free این مدل صحبتی از سوی این شرکت نشده است هرچند که با توجه به قیمت‌گذاری‌های قبلی سامسونگ در شرایطی مشابه (همچون زمان ارائه Galaxy S II در مقابل HTC Sensation در سال گذشته) به هیچ عنوان نباید انتظار قیمت کمتری از Galaxy S III در مقابل One X داشت.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خوشبختانه ما در دنیایی زندگی میکنیم که اسمارت فون ها وجود دارند و ما میتوانیم تمامی آهنگ ها مورد علاقه مان را بر روی آنها نگه داریم یا میتوانیم به اینترنت وصل شده و میلیون ها آهنگ را استریم کنیم . دیگر دوران واکمن های قدیمی و یا MP3 پلایر هایی که تنها ۱۰ آهنگ ظرفیت داشت گذشته است ! و با ابزارهایی مثل Spotify یا Last.fm شما عملا به تمام دنیای موسیقی دسترسی دارید .

اما بهترین اسمارت فون هایی که برای گوش دادن به موسیقی در بازار هستند کدامند ؟ لیست زیر هفت عدد از بهترین اسمارت فون های موجود در بازار برای گوش کردن به موسیقی میباشد که بدون ترتیب خاصی معرفی میشوند .

اپل / آیفون ۴ اس

بدون شک همه انتظار دارند تا آیفون ۴ اس یکی از بهترین موزیک پلایر های موجود در بازار باشد با توجه به اینکه این اسمارت فون محصول کمپانی میباشد که آیپاد را تولید میکند . بله انتظار شما از آیفون ۴ اس کاملا منطقی و درست میباشد .
اگر بخواهیم در مورد این موضوع که چرا آیفون ۴ اس در لیست ما جای دارد صحبت کنیم بدون شک میتوان یک مقاله کامل در موردش نوشت ، اما بطور خلاصه میتوان از نکات برجسته آن به حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت , سینک وایرلس آیتونز و کیفیت بسیار بالای صوتی آن نام برد . همچنین به موارد فوق امکانات App Store را اضافه کنید که با آن به دنیایی از موسیقی استریم دسترسی دارید .



سامسونگ / گالکسی اس ۲

از سامسونگ گالکسی اس ۲ میتوان به عنوان یکی از قدرتمندترین اسمارات فون ها با قابلیت پخش رسانه ای نام برد . با توجه به مموری داخلی و پشتیبانی از مموری خارجی تا ۳۲ گیگابایت شما با مشکلی به نام فضا روبرو نخواهید بود .
با قابلیت صدای فراگیر مجازی ۵.۱ که سامسونگ در اختیار شما قرار میدهد ، شما قادر خواهید بود کیفیت صدای موسیقی که در حال گوش دادن به آن هستید را بهبود ببخشید . یک اکولایزر بسیار خوب به شما این امکان را می دهد آهنگ را در صورت لزوم بهینه سازی کنید و منو بار ، کنترل شما را در زمان گوش دادن به موسیقی تکمیل میکند .



اچ تی سی / سنسیشن ایکس ال

اچ تی سی Sensation XL با توجه به صفحه نمایش بزرگش تجربه ای بی نظیر در زمان کار کردن به شما میدهد و اولین اسمارت فونی می باشد که با هدفون های فوق العاده مانستر بیتس ( Monster’s Beats ) عرضه شده است و این به معنای تجربه بی نظیر گوش کردن به موسیقی مورد نظرتان میباشد . در زمان بررسی و تست این اسمارت فون با MP3 و ACC های مختلف عملکرد سنسیشن ایکس ال فوق العاده و غیرقابل مقایسه با دیگر اسمارت فون ها بود که بدون شک این قدرت و کیفیت را مدیون هدفون های بیتس (Beats ) میباشد .
این گوشی بدون شک یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی میباشد که به دنبال کیفیت و شفافیت صدا هستند ، اما اگر دوست داشته باشید تعداد زیادی آهنگ را بر روی اسمارت فون خود نگه دارید , عدم پشتیبانی از مموری خارجی شاید یک مشکل باشد .


نوکیا / لومیا ۸۰۰

در اینچنین بررسی هایی معمولا گوشی های نوکیا ناامید کننده ظاهر میشوند اما نوکیا لومیا ۸۰۰ بدون شک یک قدم بزرگ و رو به جلو در مسیر پخش موسیقی به حساب می آید . با توجه به اینکه لومیا ۸۰۰ از آخرین نسخه ویندوز فون بهره میبرد ، لومیا به عنوان یک دستگاه بسیار عالی و با امکانات فراوان برای موسیقی به حساب می آید .
از سمت چپ قسمت نوکیا موزیک اکسپرس شما به میکس رادیو دسترسی خواهید داشت که دسترسی شما را به استریم برقرار میکند و لیست آهنگ ها هر هفته بروز میشود ، همچنین شما قادر خواهید بود آهنگ ها را دانلود کنید تا بتوانید بصورت آفلاین نیز به آنها گوش کنید . بدون شک امکانات فوق برای تبدیل لومیا به یکی از بهترین اسمارت فون ها برای گوش کردن به موسیقی کافی میباشد .


موتورولا / دروید ریزر


یکی از نکات برجسته موتورولا دروید ریزر قابلیت های موسیقی این اسمارت فون فوق باریک میباشد که در کنار قدرت بالای پخش موسیقی قابلیت پخش فایل های ویدیویی با کیفیت بالای را نیز دارد . کیفیت و شفافیت صدا نکته مشترک تمامی اسمارت فون های معرفی شده تا این لحظه بوده است و اینکه بتوانید بهترین تجربه را داشته باشید تا حدود زیادی نیز بستگی به هدفون هایی که استفاده میکنید دارد ، پس خرید و یا استفاده از یک هدفون با کیفیت را نیز فراموش نکنید .
البته موتورولا برای بهتر کردن تجربه استفاده از موزیک پلیر ریزر اپلیکشن ها و امکانات متعددی را در اختیار شما قرار خواهد داد .



سونی اریکسون / میکس واکمن

سونی اریکسون میکس واکمن تلفن همراهی میباشد که با توجه ویژه بر روی بخش موسیقی آن تولید و عرضه شده است . شاید بطور کلی این اسمارت فون قابلیت های برجسته ای مانند سایر اسمارت فون هایی که از آنها نام بردیم نداشته باشد اما بخش موسیقی آن جایی است که میکس واکمن میتواند حرف هایی برای زدن داشته باشد .
میکس واکمن با ۱۰۰ مگابایت مموری داخلی و پشتیبانی تا ۳۲ گیگابایت مموری خارجی عرضه میشود که تقریبا راضی کنند است . برنامه پلایر موسیقی این گوشی در عین سادگی قابلیت های خوب و عالی دارد . کیفیت صدا بدون شک عالی است و به همین دلیل در لیست ما قرار می گیرد . اگر به دنبال یک اسمارت فون ارزان قیمت با کیفیت موسیقی بالا هستید این گوشی انتخاب درستی برای شما میباشد .



بلک بری / Curve 9360

همانطوری که همگی ما میدانیم بلک بری گوشی هایی تولید می کند که بیشتر بر روی قابلیت هایی مثل ایمیل / مسنجر تمرکز دارد و البته در این زمینه فوق العاده هستند ، اما گوشی های بلک بری در بخش موسیقی نیز به همان اندازه عملکرد خوب و قابل قبولی دارند .
بلک بری Curve 9360 با ۳۲ گیگابایت حافظه امکان دسترسی مستقیم به MP3 store آمازون را میدهد . با موزیک پلایر این گوشی دسترسی به podcast , رادیو TuneIn و یوتیوب ممکن است . با سرویس جدید موسیقی ریم بر روی این گوشی میتوانید آهنگ ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید . اگر شما به دنبال استفاده از سرویس های شرکت های مختلف بر روی اسمارت فون خود هستید , بلک بری Curve 9360 انتخاب مناسبی برای شما می باشد .

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


اگر به خاطر داشته باشید، چند روز پیش از ارائه تجاری تلویزیون های اچ دی با صفحه نمایش OLED توسط سامسونگ گذشته است. روز پنج شنبه این شرکت برنامه خود برای عرضه این تلویزیون های فوق نازک و با کیفیت را اعلام کرد. قرار است از نیمه دوم سال میلادی جاری شاهد حضور تلویزیون ۵۵ اینچی OLED سامسونگ در بازار باشیم. عرضه این HDTV احتمالا با قیمت ۹۰۰۰ دلار و از کره جنوبی آغاز خواهد شد.

سامسونگ می گوید که تکنولوژی OLED علاوه بر بهبود چشم گیر رنگ ها؛ در کنار ارتقاء کنتراست، کیفیت تصاویر و عمق رنگ را هم افزایش خواهد داد. همچنین با این تکنولوژی سامسونگ قادر خواهد بود که تلویزیون های نازک تر و سبک تری تولید نماید. البته این شرکت اعتقاد دارد که این تکنولوژی تا زمان صنعتی شدن کامل و همه گیری، دو تا سه سال زمان نیاز دارد.

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک تبلت مناسب و خوب برای بازی باید از نظر سخت افزاری قدرتمند باشد و نیز گشتره وسیعی از بازی های مناسب خودش را در برگیرد . از هر دو این وجه ها iPad2 بی رقیب است . در مورد توانایی فوق العاده این تبلت در نشان دادن تعداد تصاویر در هر ثانیه باید آن را سرآمد دیگر تبلت ها بدانیم .



در iPad2 ، ۵۲ فریم در هر ثانیه نشان داده می شود که این رکورد تقریبا ۲۷ درصد بالاتر از نزدیک ترین تعقیب کننده اش یعنی – ایسر A100 – هفت اینچی ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل است که ۴۱ فریم در ثانیه نمایش می دهد . این می تواند یک شرایط رویایی برای انجام بازی های رایانه ای به خصوص بازی های اکشن و پرحرکت باشد و اوج هیجان و لذت را برای کاربر به دنبال داشته باشد.

نتایج متنوعی در آزمایشاتی که ما از تبلت های لانه زنبوری انجام دادیم به دست آمد . در حقیقت برای اندرویدهای مدل ۳/۱ و ۳/۲ با هسته های مشابه تفاوتی در حد ۷۷ درصد به دست آمد . مقداری از این تفاوت شاید به خاطر اختلاف در اندازه نمایشگر انها باشد چرا که گاهی کارخانه مجبور است برای انجام تنظیمات دقیق و اجرای بهتر برنامه ها در بعضی از ویژگی های تبلت تغییراتی ایجاد کند .



در هر صورت بیشتر اندرویدهای مجهز به Tegra2 بین ۲۰ تا ۳۰ فریم در ثانیه را در نمایشگرهای خو نشام می دهند . ( در حالی که در لپ تاپ ها و رایانه های شخصی خانگی ۳۰ فریم بر ثانیه حداقل سرعت نمایش تصویر انجام بازی ها است ، هر چند که بازی ها در سرعت فریم های کمتر هم قابل اجرا باشند .)

مهم ترین معیاری که ما برای محک زدن تبلت ها در این زمینه در نظر گرفتیم ، گرافیک سه بعدی آنها است . اما بازی های زیادی وجود ندارند که در تبلت های اندروید بدون وجود محدودیت بتوان از بازی با آنها لذت برد ( اگر علاقمند به انجام این بازی ها هستید ، بد نیست نگاهی به خصوصیات Nvidia Tegra2 بیندازید ) .



بازی های عمومی مثل انگری بردز و بیجولد ، نیازی به گرافیک بالایی برای بازی ندارند . در حقیقت در حال حاضر شما بازی های زیادی را پیدا نمی کنید که برای تبلت اندروید مناسب باشد در حالی که تعداد زیادی از بازی ها در ژانرهای مختلف برای iPad فراهم و در دسترس است که بخ خوبی با سیستم عامل iOS همخوانی دارد و از این لحاظ اپل را به راحتی می توان بر اندرویدها برتری داد .

از طرفی از انجایی که برنامه های اندروید برای تمام تبلت هایی که با سیستم اندروید فعال هستند کاربرد دارد ، شما نمی توانید از فروشگاه بخواهید تا یک بازی مخصوص تبلت خاص مدل شما در اختیارتان بگذارد .

حالا که اندروید ۴ نیز عرضه شده وضعیت ممکن است کمی فرق کند . با ورد « ساندویچ بستنی » نرم افزارهای اندروید در اندازه های مختلف نمایشگرها قابل اجرا خواهند بود و انتظار می رود بازی های متنوع بیشتری برای اندروید به بازار بیاید.



تبلت S سونی نسبت به سایر اندرویدها قابلیت انجام بازی های بیشتری را دارد زیرا به منبع بازی های پلی استیشن سونی متصل است که سال های سال است در عرضه بازی های ایانه ای پیشتاز است ( اگر چه شاید روی هم ۱۲ بازی باشد که از این مجموعه به درد تبلت هایش بخورد ، ولی این انتظار می رود که در آینده نزدیک به تعداد آنها افزوده شود . )

گفته می شود که شرکت سونی قصد دارد تعداد زیادی از بازی های کلاسیک پلی استیشن را برای استفاده در اندروید فراهم کند. در اولین گام هم بازی معروف و قدیمی کرش بندیکوت را برای تبلت هایش آماده کرده که با توجه به شرایط ویژه کنترلر های تبلت ، خیلی بیشتر از کرشی که قبلا سراغ داشتید هیجان انگیز و سرگرم کننده است .

سونی قصد دارد برنامه هایی را تدوین کند تا کاربرانش به طور مستقیم بتوانند از تمام بازی های پلی استیشن برای تبلتشان هم استفاده کنند . اما فعلا این یک سلاح سری است که هنوز از درکارخانه سونی بیرون نیامده است . در آزمایش هایی که ما از نظر بازی به عمل آوردیم ، تبلت S سونی تقریبا با تبلت Lenovo Think pad همپایی می کرد به طوری که هر دو سرعت تصویری معادل ۳۰ فریم بر ثانیه داشتند و از گرافیک نسبتا مناسبی بای یک بازی لذت بخش برخوردار بودند .



اما اندروید هم یک برگ برنده دارد ، بازی های جدید به وسیله کنترلهای فیزیکی که به وسیله بلوتوث یا USB هدایت می شوند ، پشتیبانی شده اند . این یکی از امکانات فوق العاده این تبلت هاست در حالی که اپل امکان چنین اقدامی را ندارد زیرا iPad2 فاقد پورت USB است و در iOS اجازه استفاده از کنترلرهای هدایت شونده به وسیله بلوتوث برای اتصال به تبلت وجود ندارد .

نویسنده: علی محدث ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , alimohades.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com